Firma » Reklama
Jak reklamować restaurację, bar lub bistro?
Zobacz więcej zdjęć » |
Reklama i marketing restauracji musi być przemyślany, kompleksowy i profesjonalny. Bez tego trudno zaistnieć na rynku i odnieść sukces. Każdego roku otwierane są nowe lokale, ale niestety nie wszystkie cieszą się popularnością i uznaniem wśród klientów. Budowanie pozytywnego wizerunku, promowanie swojej marki i usług, dbanie o stałych klientów i pozyskiwanie nowych, jest kluczem do sukcesu. Restaurację powinno się zacząć reklamować jeszcze zanim powstanie, czyli przed jej otwarciem. Najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie wielu narzędzi marketingowych – zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych. Obecnie przedsiębiorcy mogą liczyć na szeroki wachlarz wyboru, dzięki czemu można przebić się przez rosnącą konkurencję i uzyskać pożądane efekty.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Od czego zacząć marketing restauracji?
O promocji lokalu gastronomicznego należy pomyśleć jeszcze przed jego otwarciem, czyli dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i pozyskać klientów. Żadna firma nie ma prawa bytu, jeśli nie będzie osób korzystających z jej usług. Nawet najlepsi kucharze, wykwintne dania z wysokiej jakości produktów spożywczych i pięknie przystrojony lokal nie zagwarantują sukcesu, jeśli nie będzie pieniędzy w obiegu, których źródłem są kupujący. Zasada jest taka, aby zadbać o marketing restauracji przed rozpoczęciem codziennego funkcjonowania lokalu. Wiele osób może się zdziwić, ale o promowaniu restauracji należy pomyśleć już na etapie jej budowy czy remontu. Zacząć można przykładowo od poinformowania o swoich planach znajdujące się w pobliżu lokalu firmy. Nic nie działa lepiej niż tak zwana poczta pantoflowa. Im więcej osób dowie się o zbliżającym się otwarciu nowej restauracji, tym lepiej. Wiele osób przyjdzie po prostu z ciekawości, a jeśli im się spodoba, z pewnością wrócą ponownie i dodatkowo polecą lokal innym. Można też przy okazji takiej wstępnej promocji popytać wśród potencjalnych klientów, jakie są ich potrzeby, oczekiwania i preferencje odnośnie menu czy cennika. Pierwszym krokiem będzie wobec tego budowanie więzi z okolicznymi pracownikami i mieszkańcami.
Zanim do lokalu wejdzie pierwszy klient, powinno się zadbać o stworzenie atrakcyjnej i wartościowej dla niego strony internetowej. Pomyśleć trzeba nad wymyśleniem chwytliwej nazwy i hasła reklamowego, potrzebne będzie też firmowe logo. Zaleca się również stworzyć profile restauracji w mediach społecznościowych, czyli np. na Facebooku i Instagramie. Warto też zainwestować w reklamę w radiu, co oczywiście wymaga opracowania odpowiedniego spotu reklamowego. Klienci bardzo cenią sobie różne wydarzenia tematyczne, dlatego już zawczasu powinno się opracować kalendarz z okazjami i przygotować się na nie odpowiednio, dopasowując wystrój lokalu i menu. Zadbać powinno się o zbudowanie bazy mediów, przygotowanie notatek prasowych. Potrzebny będzie też sprzęt fotograficzny i fotograf do zrobienia zdjęć wnętrza lokalu, oferowanych dań.
Sposoby promowania restauracji – o czym należy pamiętać?
Już po otwarciu restauracji warto zorganizować konkurs, co wzbudzi spore zainteresowanie i przyciągnie klientów. Można go ogłosić w mediach społecznościowych, zachęcając do obserwowania firmowego profilu, komentowania, oznaczania postu, polecenia go innym. Nie można też zapomnieć o odsyłaniu do strony internetowej restauracji. Istotne będzie to, aby pełniła ona funkcję nie tylko informacyjną, ale też reklamową i wizerunkową. Ma stać się wizytówką restauracji, dlatego trzeba zadbać o jej wysoką jakość. Bardzo ważne w przypadku lokalu gastronomicznego jest założenie profilu w Google, czyli skorzystanie z narzędzia Google Moja Firma – przełoży się to na większą widoczność witryny w wyszukiwarce i w Mapach Google. Dla klientów bardzo ważne jest to, aby nie było żadnych problemów z odnalezieniem lokalizacji restauracji. W Google Moja Firma powinny znaleźć się też zdjęcia profilowe z logo, godziny otwarcia, numer telefonu, adres strony internetowej, krótki opis lokalu, kilka zdjęć restauracji z zewnątrz i wewnątrz. Pozostając jeszcze przy narzędziach Google, do promowania marki i usług warto użyć Google Adwords, czyli płatnych linków sponsorowanych, które wyświetlają się pod wynikami wyszukiwania.
W przypadku lokalu gastronomicznego warto postawić na platformę TripAdvisor, która skupia między innymi najlepsze restauracje w danej miejscowości, oceniane i recenzowane przez klientów. Warto zadbać wobec tego o to, aby uzyskać jak najlepszy wynik, co można potem wykorzystać i pochwalić się osiągnięciem na firmowej stronie internetowej. Do promowania restauracji można też wykorzystać blogerów i influencerów lub nawet prowadzić własnego bloga. Nie można oczywiście zapomnieć o pozycjonowaniu strony www, w czym pomoże profesjonalna agencja marketingowa. Godny polecenia będzie też content marketing. Jeśli jest się pewnym co do jakości oferowanej obsługi i posiłków, to jak najbardziej warto umiejętnie poprosić gości o wystawienie opinii w różnych miejscach w Internecie.
Reklama na rynku lokalnym także ma znaczenie – przy otwarciu można postawić na rozdawanie ulotek, korzystając z usług wyspecjalizowanej firmy kolporterskiej lub Poczty Polskiej. Będzie to tani i szybki sposób na powiadomienie o nowopowstałym lokalu okolicznych mieszkańców i firmy. Warto pomyśleć też nad kartami lojalnościowymi, gratisami, programem rabatowym.
Źródło fotografii: pexels.com
Licencja: https://www.pexels.com/photo-license/
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)