Firma » Reklama

Jak testować ofertę za pomocą newslettera

Jak testować ofertę za pomocą newslettera
Zobacz więcej zdjęć »
Nikogo nie trzeba przekonywać, jak duże znaczenie w kampaniach reklamowych odgrywa newsletter - nie tylko jest jednym ze sposobów na inicjowanie kontaktów z potencjalnymi klientami, ale także szansą na stworzenie rozbudowanej bazy obecnych i przyszłych odbiorców.
 Jednak newsletter umożliwia coś znacznie więcej - a mianowicie testowanie oferty. Ta opcja pozwala na skonstruowanie odpowiedniej oferty, która będzie gwarancją wyróżnienia się na tle konkurencji i szansą na zwiększenie sprzedaży.

Większość testów przeprowadzanych przez firmy marketingowe dotyczy tytułu wiadomości, przycisku call to action bądź wykorzystania grafik. A tymczasem równie ważne jest samo testowanie oferty, co może mieć niebagatelny wpływ na wskaźniki sprzedaży. W przypadku nikłego zainteresowania ofertą, to nawet wysoki wskaźnik otwarcia nie zagwarantuje sprzedaży. Planując kampanię reklamową nie wolno zapominać o tym, iż to właśnie oferta jest podstawowym czynnikiem determinującym ewentualny zakup. A dzięki skutecznemu systemowi pozyskiwania danych oraz kontroli nad bazą osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie newslettera, można testować ofertę w sposób niezwykle efektywny.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Rodzaj przeprowadzonych działań w ramach testowania oferty jest zazwyczaj uzależniony od rozmiaru bazy, branży oraz rodzaju oferowanych produktów i usług. Do najpopularniejszych testów oferty należy zaliczyć:
- sprawdzenie, która z oferowanych propozycji (na przykład darmowa wysyłka, rabat lub upominek) spotyka się z największym zainteresowaniem,
- sprawdzenie, jak osoby otrzymujące newsletter reagują na określone oferty sezonowe (o ile oczywiście dana branża umożliwia wprowadzenie takich propozycji),
- zbadanie reakcji użytkowników na oferty ograniczone czasowo i sprawdzenie, jaki okres trwania promocji jest najbardziej korzystny.
Podejmując się przetestowania oferty za pomocą newslettera warto także zwrócić uwagę na zainteresowanie klientów ewentualnymi zniżkami - i to zarówno procentowymi, jak i kwotowymi. Wprawdzie w większości przypadków ta pierwsze cieszy się większym zainteresowaniem, to jednak specyfika danej branży może sprawić, iż to właśnie zniżka kwotowa będzie miała więcej zwolenników.

Kwestią podstawową w testowaniu oferty za pomocą newslettera jest zaufanie do zebranych danych. W przypadku wyników znacznie różniących się od ogólnych statystyk należy pamiętać o tym, iż każda grupa docelowa może być inna. Aby testowanie oferty było skuteczne, należy sprawdzać tylko jedną rzecz. Dzięki temu wyniki będą najbardziej wiarygodne.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mypleasure

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »