Firma » Reklama
Jak testować ofertę za pomocą newslettera
Zobacz więcej zdjęć » |
Większość testów przeprowadzanych przez firmy marketingowe dotyczy tytułu wiadomości, przycisku call to action bądź wykorzystania grafik. A tymczasem równie ważne jest samo testowanie oferty, co może mieć niebagatelny wpływ na wskaźniki sprzedaży. W przypadku nikłego zainteresowania ofertą, to nawet wysoki wskaźnik otwarcia nie zagwarantuje sprzedaży. Planując kampanię reklamową nie wolno zapominać o tym, iż to właśnie oferta jest podstawowym czynnikiem determinującym ewentualny zakup. A dzięki skutecznemu systemowi pozyskiwania danych oraz kontroli nad bazą osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie newslettera, można testować ofertę w sposób niezwykle efektywny.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Rodzaj przeprowadzonych działań w ramach testowania oferty jest zazwyczaj uzależniony od rozmiaru bazy, branży oraz rodzaju oferowanych produktów i usług. Do najpopularniejszych testów oferty należy zaliczyć:
- sprawdzenie, która z oferowanych propozycji (na przykład darmowa wysyłka, rabat lub upominek) spotyka się z największym zainteresowaniem,
- sprawdzenie, jak osoby otrzymujące newsletter reagują na określone oferty sezonowe (o ile oczywiście dana branża umożliwia wprowadzenie takich propozycji),
- zbadanie reakcji użytkowników na oferty ograniczone czasowo i sprawdzenie, jaki okres trwania promocji jest najbardziej korzystny.
Podejmując się przetestowania oferty za pomocą newslettera warto także zwrócić uwagę na zainteresowanie klientów ewentualnymi zniżkami - i to zarówno procentowymi, jak i kwotowymi. Wprawdzie w większości przypadków ta pierwsze cieszy się większym zainteresowaniem, to jednak specyfika danej branży może sprawić, iż to właśnie zniżka kwotowa będzie miała więcej zwolenników.
Kwestią podstawową w testowaniu oferty za pomocą newslettera jest zaufanie do zebranych danych. W przypadku wyników znacznie różniących się od ogólnych statystyk należy pamiętać o tym, iż każda grupa docelowa może być inna. Aby testowanie oferty było skuteczne, należy sprawdzać tylko jedną rzecz. Dzięki temu wyniki będą najbardziej wiarygodne.
Nadesłał:
Mypleasure
|
Komentarze (0)