Technologie » Komputery
Jak trafnie identyfikować potrzeby szkoleniowe?
Zobacz więcej zdjęć » |
Z czego wynikają potrzeby szkoleniowe?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W każdej niemal organizacji można wskazać trzy główne źródła warunkujące konieczność realizacji szkoleń. Są to potrzeby szkoleniowe wynikające z:
- Uwarunkowań prawnych — chodzi tu o szkolenia obowiązkowe, np. bhp czy takie, które są związane z koniecznością posiadania określonych uprawnień, często wymagających cyklicznego ich odnawiania.
- Luk kompetencyjnych — to szkolenia, których celem jest uzupełnienie danej kompetencji lub uzyskanie pożądanego poziomu tej umiejętności przez osoby zajmujące określone stanowiska, najlepiej zgodnie z opracowaną dla danej organizacji matrycą kompetencji.
- Konieczności rozwoju pracowników — chodzi tu o szkolenia wynikające zwykle z wprowadzenia zmiany w organizacji, np. w związku z włączeniem do oferty nowego produktu czy usługi, wprowadzeniem zmian w zakresie metod działania, jak również w związku z zatrudnieniem nowego pracownika. Takie szkolenia przyczyniają się do zwiększania kwalifikacji pracowników, a przez to wpływają pozytywnie na konkurencyjność firmy.
Właściwe rozpoznanie potrzeb kluczem do efektywności
Punktem wyjścia w zakresie podnoszenia kompetencji w firmie powinna być właściwa identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych. Im dokładniej zdiagnozujemy luki kompetencyjne w organizacji, tym trafniej opracujemy program szkoleniowy (oraz treści, metody i formy dopasowane do wymogów firmy), w efekcie czego zrealizowane szkolenia będą mogły w sposób rzeczywisty przyczynić się do uzupełnienia lub wzrostu poziomu tych kompetencji, na których organizacji najbardziej zależy albo tych, których jej najbardziej brakuje
czytaj całość artykułu tutaj: http://erp-view.pl/rozwiazania_hr/jak_trafnie_identyfikowac_potrzeby_szkoleniowe.html
Nadesłał:
openmediagroup
|
Komentarze (0)