Firma » Reklama
Jak tworzyć skuteczne kampanie mailingowe?
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Strategia kampanii mailingowej
W czasie planowania e-mail marketingu trzeba wziąć pod uwagę wszystkie informacje dotyczące klientów, np. wiek, hobby, preferencje zakupowe. Takie dane pozwalają na podzielenie odbiorców wiadomości na segmenty i wysłanie każdej grupie spersonalizowanych komunikatów.
Kampanie mailingowe są bardzo skuteczną metodą budowania relacji z klientem, jednak by osiągnąć taki efekt należy dokładnie przemyśleć cel danej kampanii oraz planowane rezultaty. Trzeba określić grupę docelową, a także rodzaj wiadomości, które zostaną wykorzystane, np. newslettery, e-maile transakcyjne, itp. Ważne jest również przygotowanie budżetu oraz określenie przewidywanych zysków z inwestycji w kampanię.
Opracowanie dobrej strategii kampanii mailingowej nie jest prostym zadaniem i wymaga uwzględnienia różnych czynników. Z tego powodu wiele firm decyduje się na zlecenie tego zadania ekspertom.
Skuteczne działania
Skupienie się na grupach docelowych oraz precyzyjnie określonych celach, np. wzrost średniej wartości zamówienia, pozwala na podejmowanie najbardziej opłacalnych działań. Elementem skutecznej strategii powinna być również ciągła rozbudowa listy subskrybentów - dane można pozyskiwać na wiele sposobów, na przykład wykorzystując social media.
Warto także pamiętać, że kampanie mailingowe niosą za sobą pewne zagrożenia, jeśli są źle przeprowadzone, np. błędem jest wysyłanie zbyt dużej ilości kuponów rabatowych, powielanie tych samych informacji, a także po prostu zbyt duża ilość wysyłanych wiadomości.
Systemy do e-mail marketingu
Na rynku dostępny jest wybór oprogramowania oraz systemów przeznaczonych do prowadzenia kampanii mailingowych. Najlepsze systemy dają bardzo duże możliwości śledzenia skuteczności kampanii. Większość rozwiązań pozwala na personalizację kampanii, obsługę korespondencji zwrotnej, dodawanie załączników oraz zapisywanie się i wypisywanie z newslettera za pośrednictwem strony firmy.
Zaawansowane systemy tworzą statystyki, pokazujące reakcje klientów, przede wszystkim liczbę osób, które otworzyły wiadomość oraz kliknęły na link, znajdujący się w treści, a także liczbę klientów, którzy wypisali się z newslettera. Na podstawie takich statystyk monitoruje się skuteczność kampanii oraz podejmuje decyzje o ewentualnej zmianie strategii.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Mypleasure
|
Komentarze (0)