Firma » Biznes

Jak wykorzystać chatbota w branży turystycznej

Jak wykorzystać chatbota w branży turystycznej
Zobacz więcej zdjęć »
Boty internetowe są coraz częściej wykorzystywane w komunikacji z klientami. Możliwość rezerwowania lotów, bookowania hoteli i planowania całej podróży bez opuszczania Messengera sprawia, że w ostatnich miesiącach boty na Facebooku podbijają świat turystyki.

 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wykorzystujące elementy sztucznej inteligencji chatboty wprowadziły nową jakość w komunikacji na linii klient-firma. Dzięki specjalnie dopasowanym modułom, są w stanie zapewnić zarówno podstawową obsługę klienta (np. automatycznie odpowiadać na najczęściej zadawane pytania), jak i dostarczać rozwiązania specyficzne dla konkretnej branży. Jedną z nich, od samego początku mocno wspieraną przez Messengera, jest branża turystyczna, w której boty internetowe usprawniają cały przebieg podróży, od rezerwacji lotu, po wskazanie miejsc wartych odwiedzenia.

Chatbot jako całodobowa informacja turystyczna

Technologia już od kilku lat ułatwia nam odnalezienie się w nowym miejscu – mapy z GPS-em, przewodniki internetowe czy aplikacje z rankingami sprawiają, że wiemy gdzie skierować pierwsze kroki po dotarciu do celu podróży. Boty internetowe stanowią tu kolejną ewolucję. Aktualne wydarzenia, najciekawsze zabytki, nieoczywiste trasy, baza hotelowa i gastronomiczna to tylko część z tego tego, co turysta może dostać na jedno kliknięcie. Dzięki chatbotom, możemy zapomnieć o tworzeniu czy instalowaniu dodatkowych aplikacji, a wszystko znajdziemy w jednym miejscu – w komunikatorze, z którego na co dzień korzysta ponad miliard osób na całym świecie. Dzięki funkcji lokalizacji, boty na Facebooku mogą wskazywać najbliższe atrakcje, a integracja ze stroną miasta sprawi, że staną się najświeższym i najłatwiej dostępnym źródłem informacji, nie tylko dla turystów, ale i mieszkańców. To wszystko potwierdza przyznana niedawno nagroda Róża Regionów 2017, którą dla najlepszej turystycznej aplikacji mobilnej otrzymał… chatbot biura promocji Wrocławia.

Boty internetowe dla hoteli

Chatboty to doskonałe rozwiązanie także dla miejsc oferujących noclegi. Dzięki specjalnym modułom i połączeniu z bazą, pozwalają na wyszukiwanie dostępnych w wybranym czasie obiektów i zarezerwowanie pokoju, bez pośredników i przechodzenia na stronę główną hotelu. Boty na Facebooku stają się pierwszym kontaktem dla podróżujących, natychmiast odpowiadając na najczęściej zadawane przez nich pytania, a tym samym usprawniając obsługę gości i pozwalając załodze na zajęcie się sprawami rzeczywiście wymagającymi ich uwagi. Chatboty mogą stanowić też narzędzie wizerunkowe – kusić przyszłych gości pięknymi zdjęciami i pobliskimi atrakcjami czy proponować zniżki u partnerów (np. na wypożyczenie samochodu). W przypadku sieci, które oferują programy lojalnościowe (tak jak Marriott Rewards), boty internetowe angażują jeszcze więcej użytkowników, a na podstawie wcześniejszych wyborów, mogą proponować im spersonalizowane zniżki.

Boty na Facebooku a latanie

Podróżowanie samolotem bywa stresujące – nieustanne sprawdzanie czasu, niepewność przy ważeniu bagaży czy nerwowe szukanie dokumentów, bez których nie wejdziemy na pokład. Boty internetowe stają się w tym przypadku najprostszym sposobem na ułatwienie życia podróżującym. Oprócz możliwości wyszukiwania i rezerwacji lotów z poziomu komunikatora, w chatbocie otrzymamy wszystkie niezbędne do podróży informacje. Szczegóły dotyczące lotu czy maksymalnej wagi bagażu, powiadomienie o rozpoczęciu odprawy i aktualnych zmianach w godzinach odlotów, a nawet kopia karty pokładowej sprawiają, że podróż samolotem staje się dużo przyjemniejsza. Boty na Facebooku to rozwiązanie, z którego korzystają także lotniska – FRAnky, chatbot lotniska we Frankfurcie, pozwala podróżującym na szybkie podłączenie się do wifi czy subskrypcję treści dotyczących wybranego lotu. Dzięki temu pasażer ma zawsze przy sobie źródło najświeższych informacji o wszelkich opóźnieniach czy kolejnych krokach, które musi podjąć przed wejściem na pokład.

Branża turystyczna, ze względu na ogromną konkurencję, musi niezwykle szybko reagować na pojawiające się trendy i nowe rozwiązania. Boty na Facebooku są na tyle uniwersalnym narzędziem, że z łatwością można dopasować je do konkretnego modelu biznesowego i wizerunku marki. Chatbot wyszukiwarki lotów Skyscanner pozwala na szybkie sprawdzenie najtańszych połączeń dostępnych z wybranej lokalizacji, a linie British Airways udostępniają dodatkowy przewodnik po najciekawszych miejscach w Londynie. Boty internetowe usprawniają działanie biznesu automatycznie wykonując najbardziej żmudne zadania, przyspieszają proces rezerwacji, zwiększają sprzedaż i co najważniejsze – zapewniają podróżującym spokój, tak potrzebny bez względu na to, czy to podróż służbowa czy wyczekiwane wakacje.




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KODA Bots
http://kodabots.com/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »