Technologie » Internet

Jak zarabiać na blogu?

Blog to nie tylko idealne miejsce, by opowiedzieć swoją historię czy wyrazić zdanie na dany temat, ale także doskonały sposób na zarabianie pieniędzy. Prowadzenie bloga może być całkiem opłacalne, lecz tylko wtedy gdy autor wie, w jaki sposób zarabiać z ruchu na stronie.

Monetyzuj idee

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Obecnie większość stron w Internecie nosi przydomek bloga. Prawie każda z nich używa tego sformułowania niepoprawnie. Jednak to, jak dana strona została nazwana – blog, pamiętnik, portal - nie ma aż tak dużego znaczenia. Ważne natomiast jest to, że to publiczny zasób, pozwalający autorowi dzielić się z użytkownikami Internetu ciekawymi treściami.

Do niedawna, tworzenie bloga było zarezerwowane wyłącznie dla użytkowników, którzy byli zaznajomieni z językiem programowania i sekretami budowania stron internetowych. W związku z ich rosnącą popularnością, zaczęły pojawiać się nowe usługi. Umożliwiają one użytkownikom tworzenie własnych dzienników online i publikowanie ich w różnych formach.

Jak zacząć?

Wysokość dochodu z bloga wyraźnie zależy od natężenia ruchu w witrynie – im więcej osób odwiedza dziennie bloga, tym większa szansa na lepsze zarobki. Docelowy ruch może to zagwarantować, ale trzeba wziąć pod uwagę specyfikę strony. Na przykład, jeżeli blog dotyczy podróży, a czytelnicy są zainteresowani biletami lotniczymi, rezerwacją hoteli, to reklamy pokrewnych usług przyniosą znaczny dochód stronie niż reklama usług i maszyn budowlanych.

Z pojedynczymi wyjątkami, zarabianie na blogu obejmuje kilka obszarów:

·       Adsense Google – pierwszy krok w kierunku monetyzacji powierzchni na blogu. Wielu blogerów zarabia od 300 do 1000 dolarów miesięcznie. Przy dziennej liczbie 150 – 200 odwiedzających blog, można zarobić od 50 do 100 dolarów. W pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę adaptację Adsense na stronie.

·       Reklama banerowa – oferuje dwie możliwości: sprzedaż bezpośrednią i pośrednią. Różnica pomiędzy tymi opcjami jest znacząca. Dla początkujących, którzy dopiero wkraczają sferę blogowania, rekomendowany nawiązanie współpracy z siecią partnerską bądź agencją. Dzięki temu proces przebiegnie automatycznie, bez konieczności posiadania specjalnych umiejętności i wiedzy.

·       Recenzje produktów – jedna z najbardziej skutecznych metod zarabiania pieniędzy na blogu. Jeżeli dana strona posiada płynny ruch oraz oddanych czytelników, to wskazana metoda może okazać się strzałem w dziesiątkę.

·       Marketing partnerski – umieszczając wpis na swojej stronie, autor może w tekście wspomnieć produkty czy usługi bądź wprost zarekomendować konkretnego producenta. Wystarczy stworzyć interesujący content i w jego treści dodać aktualnego partnera wpisu.

·       Własne produkty – pierwszym krokiem w tym kierunku może być sprzedaż przydatnych informacji, np. w formie edbooków. Najlepiej sprawdzą się przewodniki czy instrukcje, który pomogą niosą ze sobą wartość i faktycznie pomogą użytkownikom.

·       Mailing – poczta elektroniczna jest jednym z najbardziej produktywnych kanałów komunikacji biznesowej. Nie wszyscy użytkownicy Internetu posiadają konta w mediach społecznościowych, ale każdy z nich posiada przynajmniej jeden adres e-mail. Logicznym wydaje się, aby rozpocząć promocję strony właśnie tą metodą.

Wspomniane wyżej sposoby to tylko część możliwości, jakie można wprowadzić na stronie internetowej. Nie wszystkie z nich są uniwersalne i tylko część z nich może pasować do konkretnej witryny. Najlepszym rozwiązaniem jest wypróbowanie każdego oraz zdecydowanie, na podstawie konkretnych danych i konwersji, który z nich opowiada najlepiej profilowi naszej strony.

Źródło: blog Yield Riser – yieldriser.com/blog.

YieldRiser powstał w 2015 r., optymalizuje ponad 100 witryn z Polski oraz zagranicy i ma na swoim koncie więcej niż miliard odsłon miesięcznie. Firmę tworzy zespół doświadczonych ekspertów obecnych na rynku reklamy internetowej od 1997r. Wielu z nich współtworzyło największe w Polsce sieci reklamowe. Firma oferuje własne rozwiązanie skierowane do wydawców internetowych, dzięki któremu mogą oni zwiększać wyniki sprzedaży swojej powierzchni reklamowej. Więcej o firmie na www.yieldriser.com.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »