Firma » Biznes

Jakie będą trendy w marketingu ecommerce w 2022 r.?

Jakie będą trendy w marketingu ecommerce w 2022 r.?
Zobacz więcej zdjęć »
Co sprawi, że firmy będą osiągały sukces oraz jak przygotować się na kolejne zmiany w szybko ewoluującym środowisku cyfryzacji? Liferay – lider rozwiązań technologicznych dla e-handlu prezentuje swoje przewidywania, które będą miały największe znaczenie dla marketingu w 2022 r.

"Odkąd wszyscy przenieśliśmy się do sieci, jest więcej treści, reklam, webinarów, po prostu więcej cyfrowego szumu. Z ponad 46% firm na całym świecie, które w ostatnich latach przeszły przyspieszoną transformację, by móc obsługiwać klientów, pozostających w swoich domach trzeba jeszcze lepiej walczyć o uwagę klientów” – mówi wiceprezes Liferay ds. marketingu i były analityk Forrester Jonathan Tam.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dlatego właśnie udana transformacja cyfrowa ma kluczowe znaczenie dla marketerów w tym roku. Nie wystarczy po prostu być online, te doświadczenia muszą być najwyższej jakości.

Zdaniem szefa marketingu Liferay są trzy najważniejsze trendy, które będą napędzały sukces firm
w 2022 r. 

1.      Cyfrowe i osobiste

To koniec sytuacji, gdy firmy stawiają na dwa typy rozwiązań – osobisty kontakt z klientem lub poprzez technologie cyfrowe. "Klienci będą oczekiwać możliwości wirtualnego spotkania, nawet wtedy, gdy można bezpiecznie uczestniczyć w nim osobiście. Ta tendencja utrzyma się, choć część z klientów będzie preferowała cyfrowy kontakt, zwłaszcza że wiele firm pracuje w sposób hybrydowy, a coraz więcej osób chce nadal pracować zdalnie" - dodaje szef marketingu B2B Liferay.

Marketerzy, żeby sprostać oczekiwaniom, muszą nie tylko wzbogacać swoją ofertę cyfrową, ale także łączyć ją z doświadczeniami klientów w świecie realnym.  Co ciekawe jednak, według badania przeprowadzonego w 2020 roku, tylko 9% respondentów ma dobre doświadczenia kontaktu zarówno w offline i digital. Dlatego, by zapewnić prawdziwie omnichannelowe doświadczenie, firmy będą musiały zainwestować w integrację łączącą różne systemy i aplikacje w jedno rozwiązanie.  Rozwiązań z zakresu technologii marketingowych według Scotta Brinkera z Martech 5000[1], istnieje ponad 8000, którymi muszą zarządzać zespoły wsparcia, dział IT, przedstawiciele handlowi oraz inne osoby w całej firmie.

2.      Lepsze dane dla lepszej personalizacji

Personalizacja nie jest bynajmniej nową taktyką marketingową, jednak wiele organizacji wciąż ma problemy z jej skuteczną realizacją. Nie jest na nią położony zbyt wielki nacisk albo przeciwnie - jest zbyt inwazyjna. Jednak według szefa marketingu Liferay, personalizacja jest wciąż najbardziej bezpośrednim sposobem na wyróżnienie się i dotarcie do klienta.

Według badania przeprowadzonego przez NTT [2] w 2020 roku, 86,5% firm z branży…. nie stosuje żadnej personalizacji lub stosuje ją tylko częściowo. Dlatego kluczowe jest posiadanie właściwych danych:

"Najważniejszym elementem sukcesu personalizacji jest zdolność do agregowania i zbierania danych
z różnych punktów styku i kanałów dotarcia do klienta, dla pełnego obrazu kupującego. Wiele pakietów technologicznych jest nadal budowanych oddzielnie, a poszczególne działy i zespoły korzystają
z własnych technologii i aplikacji. To prowadzi do rozproszenia danych, które nie mogą być wykorzystane do lepszego zrozumienia klienta
" - mówi Jonathan Tam z Liferay. Dlatego tak ważne są rozwiązania integracyjne, dla wyeliminowania silosów i zgromadzenia danych w jednym miejscu.  

3.      Zwiększanie cyfrowej zwinności

Nie wystarczy, że firma jest po prostu cyfrowa. Ubiegły rok udowodnił, że firmy muszą być w stanie szybciej wchodzić na rynek. Przedsiębiorstwa mogą się już teraz upewnić, że są przygotowane na zmiany i modyfikacje zgodnie z potrzebami klientów. Będzie to jednak wymagało inwestycji
w możliwości cyfrowe, które przyspieszą czas wprowadzania produktów na rynek. Obejmują one:

- wyposażenie użytkowników nietechnicznych i technicznych w możliwości tworzenia rozwiązań technologicznych bez znajomości języków programowania - low-code i no-code.

- wykorzystanie chmury do zapewnienia ciągłości biznesowej i skalowalności, zamiast zlecania zespołom IT utrzymywania i aktualizowania infrastruktury w siedzibie firmy.

 - usprawnienie operacji wewnętrznych poprzez wdrożenie samoobsługi dla pracowników.

Transformacja to strategia. Dostosowywanie się do zmian jest integralnym elementem codziennych zadań marketera, sedno tego, co robią marketerzy, pozostaje niezmienne: dostarczanie wartości klientowi. "Cyfrowa transformacja to nie tylko platforma czy technologia, to strategia integracyjna,
w której centrum znajduje się kupujący. Dlatego bez względu na to, jakie taktyki i aplikacje wykorzystujesz, w centrum uwagi musi być klient
" – podsumowuje Jonathan Tam, wiceprezes Liferay ds. marketingu i były analityk Forrester.



[1] https://chiefmartec.com/2020/04/marketing-technology-landscape-2020-martech-5000/

[2] https://services.global.ntt/zh-cn/insights/2020-global-cx-benchmarking-report/personalize-experiences



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mateusz Rogowski

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »