Zdrowie » Medycyna
Jakie są narzędzia dla smart shopperów?
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ostatnio powstało nowe narzędzie dla smart shopperów, które sprawdzi ile wydamy w różnych sklepach za całe zakupy.
Inteligentne zakupy.
Nazwa smart shopping powstała przed dekadą, kiedy w czasie kryzysu, wielu konsumentów zmuszonych było dokonywać bardziej przemyślanych niż dotychczas zakupów. Celem smart shoppingu jest:
- kupowanie jak najbardziej efektywnie tzn. kupowanie produktów jak najwyższej jakości w jak najlepszej cenie
- kupowanie w sposób przemyślany - nieuleganie zachciankom i impulsom
- efektywne zarządzanie domowym budżetem w celu podniesienia poziomu własnych oszczędności - bez obniżania poziomu życia.
Smart shopping wymaga nie tylko wprawy, ale także odpowiednich narzędzi:
Opinie użytkowników.
Znaczna część Klientów, przed dokonaniem zakupu, przegląda opinie innych użytkowników o danym produkcie. Opinie te wpływają na decyzje zakupowe innych użytkowników sieci. Rzetelny research pozwala nam zweryfikować czy dany produkt rzeczywiście jest wart zakupu.
Zakupy grupowe.
Schemat działania portali zakupów grupowych polega na:
- umieszczeniu przez daną firmę oferty w niższej cenie
- określeniu liczby dostępnych voucherów i czasu trwania promocji.
Możemy więc zakupić w atrakcyjnej cenie kupon, który dotyczy danego produktu lub usługi. Należy jednak pamiętać, że zazwyczaj zakupione vouchery mają określony termin ważności. Za pomocą kuponów możemy następnie skorzystać z usług, a także zakupić produkty - w cenie o wiele niższej niż dotychczasowa.
Kody i bony rabatowe.
Wiele sklepów daje swoim Klientom możliwość korzystania z kodów lub bonów rabatowych, dzięki którym możemy obniżyć koszt zakupu produktu lub usługi. Są one dostępne:
- na specjalnych stronach, które gromadzą tego typu oferty
- w aplikacjach, które gromadzą oferty różnych sklepów, a także w aplikacjach konkretnych firm.
Programy lojalnościowe.
Programy lojalnościowe mają doprowadzić do zbudowania lojalności wśród Klientów, a co za tym idzie do zwiększenia sprzedaży. Jednak korzyści z programów lojalnościowych odnoszą nie tylko sklepy, ale również kupujący. Aby z nich korzystać należy posiadać plastikową kartę, którą okazujemy podczas zakupów, pobrać aplikację lub założyć specjalne konto. Uczestnicy programu lojalnościowego mogą zyskać punkty za każde zamówienie, które wymienią później na zniżki czy nagrody rzeczowe.
Porównywarki cen.
Pierwsze porównywarki cen, które przeszukują oferty sklepów internetowych, pojawiły się w polskim internecie kilkanaście lat temu. Po wyszukaniu konkretnego produktu pokazuje się nam lista dostępnych opcji zakupu. Można je ułożyć według ceny i wybrać najtańszą ofertę.
Nowe narzędzie dla smart shoppera.
W przypadku, gdy kupujemy tylko 1 produkt sprawa jest prosta, gdyż dużo łatwiej porównać, ile za niego wydamy w poszczególnych sklepach internetowych. Jednak sprawa komplikuje się, gdy kupujemy więcej niż 1 produkt - najczęściej kilka. Wówczas dla Klienta nie jest istotna cena poszczególnych produktów, ale całkowita wartość zamówienia, wraz z kosztem dostawy.
Z tego powodu stworzono shopsmart.pl, dzięki któremu Klienci oszczędzają nie tylko pieniądze, ale i czas, gdyż wykonuje za nich szereg czynności przy kupowaniu produktów w sieci. Mechanizm działania tego narzędzia jest następujący:
- w wyszukiwarce portalu wpisujemy wszystkie produkty, które chcemy kupić - tworzymy swój koszyk
- system przeszukuje oferty sklepów internetowych, a następnie znajduje jeden lub więcej, w których znajdziemy interesujące nas produkty (nie musimy odwiedzać różnych e-sklepów, aby sprawdzić dostępność produktów)
- porównuje całościową wartość koszyka (wraz z kosztami dostawy), czyli ile zapłacimy za całe zakupy w poszczególnych sklepach (nie musimy samemu sprawdzać cen i budować koszyków w kilku sklepach)
- na końcu wybieramy najtańszy koszyk, klikamy "kup teraz" i cały nasz koszyk zostanie przeniesiony do wybranego sklepu, w którym dokonamy transakcji.
Nadesłał:
agencja_pyry
|
Komentarze (0)