Firma » Tax

Już nie będziemy tonąć w fakturach

Od 1 stycznia 2011 r. nie musimy skanować faktur kosztowych, wystarczy pozyskać je w formie elektronicznej. W opinii specjalistów nowe regulacje Ministerstwa Finansów znacząco ułatwią i skrócą czas pracy z fakturami kosztowymi oraz przyniosą realne oszczędności.

– Nowe przepisy oznaczają, że już nie musimy czekać na faktury kosztowe w formie papierowej, które zostały do nas wysłane pocztą lub kurierem. Wystarczy, iż otrzymamy je drogą mailową, np. w formacie PDF, co umożliwi również ich archiwizowanie w formie elektronicznej.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wszystko to zapewni bezpieczeństwo korespondencji przychodzącej w zakresie dokumentów kosztowych i sprawi, że praca z fakturą będzie łatwiejsza i krótsza dzięki wyeliminowaniu konieczności skanowania dokumentów – mówi Beata Skura, Business Unit Manager ObiegFaktur.pl.

Zgodnie ze zrealizowanym przez firmę KOLIBRO Pierwszym Ogólnopolskim Badaniem Obiegu Faktur Kosztowych, które wykazało, że średniej wielkości przedsiębiorstwa przyjmują ok. 15 tys. faktur kosztowych rocznie, nowe przepisy pozwolą zaoszczędzić w skali roku ok. 13 tys. zł brutto oraz prawie 1/3 etatu.
Od nowego roku bez oporów możemy archiwizować w formie elektronicznej (np. PDF) wszystkie faktury kosztowe, co zdecydowanie usprawni kontrolę nad kosztami, zapewni bezpieczeństwo dokumentów kosztowych oraz zwyczajnie pozwoli zaoszczędzić miejsce w archiwach firmowych. Proces pozyskiwania faktury zostanie znacząco skrócony, co przyspieszy również płatności i polepszy przepływ finansowy firmy. Wszystko to wpłynie na usprawnienie zarządzania oraz poprawę kultury finansowej firmy.

– Otrzymując fakturę kosztową w formie PDF, możemy ją opisać i zaakceptować w formie elektronicznej. Aplikacją dedykowaną do realizacji tego typu zadań jest ObiegFaktur.pl, który nie tylko zautomatyzuje cały proces opisu i akceptacji dokumentów kosztowych, ale również podpowie, jak opisać fakturę, przekaże ją do odpowiedniej osoby odpowiedzialnej za akceptację oraz przypomni o zbliżającym się terminie dostarczenia danych do księgowości – podkreśla Beata Skura.

Informacje o firmie: 
KOLIBRO – INTRANET & BPM EXPERTS jest wiodącą polską firmą doradczo–wdrożeniową, specjalizującą się w systemach zarządzania komunikacją wewnętrzną. Projektuje i wdraża intranetowe portale korporacyjne oraz dedykowane aplikacje do zarządzania procesami biznesowymi. Podstawową ofertę KOLIBRO stanowią dwa autorskie systemy: ObiegFaktur.pl, profesjonalny system do zarządzania obiegiem dokumentów kosztowych oraz Kolibro Intranet Pack – pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych na świecie gotowy do wdrożenia intranet wykorzystujący platformę SharePoint, wspomagający zarządzanie komunikacją wewnętrzną.KOLIBRO stanowi zespół specjalistów z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w konsultingu i wdrażaniu ponad stu systemów m.in. dla: TVN, Kompania Piwowarska, Bakoma, Euro Bank, Orlen, Operator Logistyczny Paliw Płynnych, PGE, Impuls Leasing, Leroy-Merlin, Rossmann, Stroer, Termoizolacja, Anpharm, DR Irena Eris, Estee Lauder, Budlex, Ministerstwo Sprawiedliwości – Służba Więzienna, Mazowiecki Urząd Wojewódzki i wielu innych. Szczegółowe informacje o firmie i jej produktach można uzyskać w Internecie pod adresem www.kolibro.com poprzez e-mail: biuro@kolibro.com oraz pod numerem infolinii: +48 22 468 06 11.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

katarzyna.sosinska@kolibro.com

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »