Technologie » Internet
Kaspersky Lab i Facebook jednoczą siły w celu zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
Dane te będą wykorzystywane do ochrony użytkowników Facebooka przed otwieraniem szkodliwych witryn internetowych. Dodatkowo, wszyscy użytkownicy Facebooka będą mogli skorzystać ze specjalnych, 6-miesięcznych licencji na wybrane produkty Kaspersky Lab dla komputerów PC oraz Mac.
Użytkownicy Facebooka darzą dużym zaufaniem swoich znajomych i często klikają udostępniane przez nich odnośniki, obrazki lub filmy. Na zaufaniu tym żerują cyberprzestępcy - złośliwe linki, udając legalne odsyłacze, mogą automatycznie udostępniać się znajomym z listy kontaktów ofiary. Teraz, gdy użytkownik Facebooka udostępni lub kliknie odnośnik polecony przez znajomych, zostanie on natychmiast porównany z bazą danych szkodliwych stron internetowych dostarczaną Facebookowi przez Kaspersky Lab i innych producentów rozwiązań bezpieczeństwa. Jeżeli analiza wykaże szkodliwość odsyłacza, użytkownik zostanie o tym niezwłocznie powiadomiony, a dostęp do niebezpiecznej strony internetowej zostanie zablokowany. Nie tylko zapobiega to wyciekowi danych osobowych użytkownika, ale zatrzymuje także dalsze rozprzestrzenianie się złośliwych odnośników.
Powiadamianie o zagrożeniach i ochrona użytkowników Facebooka
Eksperci z Kaspersky Lab uważają, że edukacja użytkowników komputerów jest pierwszą linią obrony przed cyberprzestępczością. Oprócz dostarczania Facebookowi informacji o zagrożeniach, Kaspersky Lab przyczyni się również do publikowania porad ekspertów i artykułów informacyjnych na stronie Facebook Security - centrum zasobów prowadzone przez zespół Facebooka oraz specjalistów ds. bezpieczeństwa. Więcej informacji na temat tej usługi Facebooka można znaleźć na stronie: www.facebook.com/security.
Kaspersky Lab oferuje także wszystkim użytkownikom Facebooka darmowe, sześciomiesięczne licencje na swoje produkty bezpieczeństwa. W ramach tej oferty użytkownicy mogą pobrać anglojęzyczne wersje aplikacji Kaspersky PURE 2.0 oraz Kaspersky Security for Mac, zapewniając swoim komputerom ochronę na najwyższym poziomie. Kaspersky PURE 2.0 to produkt klasy premium, zapewniający kompletną ochronę na wszystkich poziomach użytkowania komputera. Wyposażony jest on w wiele funkcji dodatkowych, takich jak menedżer haseł. szyfrowanie danych oraz tworzenie i przywracanie kopii zapasowych. Kaspersky Security for Mac chroni użytkowników komputerów Mac przed stale rosnącą liczbą zagrożeń, przygotowywanych przez cyberprzestępców z myślą o systemie OS X firmy Apple. Program przeciwdziała także nieświadomemu rozprzestrzenianiu przez użytkowników Maków zagrożeń dla systemu Windows. Oferta jest dostępna poprzez zakładkę „The AV Marketplace” na stronie www.facebook.com/security.
„W ciągu minionych dziesięciu lat obserwowaliśmy niesamowity wzrost ilości informacji osobistych, którymi ludzie skłonni są dobrowolnie się dzielić. Jednocześnie cyberprzestępcy, wiedzeni żądzą pieniądza, węsząc zysk w kradzieży tych informacji, stworzyli masę szkodliwych programów, które wzięły na celownik portale społecznościowe. Potrzebne jest połączenie świadomości zagrożeń internetowych z technologią bezpieczeństwa najwyższej klasy. Jeżeli mamy mówić o kompletnej ochronie online – jedno nie może wykluczać drugiego. Właśnie takie jest założenie naszej współpracy z Facebookiem” – powiedział Costin Raiu, Szef Globalnego Zespołu ds. Badań i Analiz (GReAT), Kaspersky Lab.
„Począwszy od dziś, użytkownicy Facebooka mogą czerpać korzyści z doświadczenia i informacji Kaspersky Lab na temat szkodliwych odsyłaczy i obecności sztandarowych produktów firmy w naszym AV Marketplace. Oczekujemy, że wspólna praca naszych zespołów pomoże w zapewnieniu bezpieczeństwa użytkownikom zarówno na Facebooku, jak i poza nim” – skomentował Joe Sullivan, Chief Security Officer, Facebook.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania Kaspersky Lab jako źródła.
Komentarze (1)
nie rozumiem tej fascynacji facebookiem..