Firma » Biznes
Kaspersky Lab planuje znaleźć się w pierwszej trójce rynku Endpoint Security na świecie w 2011 r.
„W tym roku mamy większą niż kiedykolwiek szansę zostać jednym z trzech czołowych dostawców rozwiązań bezpieczeństwa IT na rynku światowym”, mówi Jewgienij Kasperski, dyrektor generalny i współzałożyciel Kaspersky Lab.
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
„W tym celu musimy utrzymać obecny poziom wzrostu i wykazać, że jesteśmy konkurencyjni. Poprzez globalne wyrównanie naszej struktury organizacyjnej zamierzamy zostać jednym z trzech największych graczy na rynku światowym przed końcem 2011 roku”.
W roku 2010* firma odnotowała znaczny wzrost we wszystkich regionach. Globalnie, przychody Kaspersky Lab wzrosły o 38% rok do roku i przekroczyły 500 milionów dolarów amerykańskich. W 2010 roku do sukcesu Kaspersky Lab najbardziej przyczyniły się następujące regiony: Europa (przychody: 218 mln USD, wzrost: 16%), Stany Zjednoczone i kraje należące do obu Ameryk (przychody: 134 mln USD, wzrost: 68%), a także region Azji, Pacyfiku oraz Japonii (przychody: 55 mln USD, wzrost: 111%). Rok 2010 był także udany dla oddziału Kaspersky Lab odpowiedzialnego za region Wspólnoty Niepodległych Państw, Europy Wschodniej, Środkowego Wschodu i Afryki, gdzie suma przychodów sięgnęła 131 mln USD, co stanowi wzrost o 35% w porównaniu z 2009 r.
Te imponujące wyniki ekspansji regionalnej dowodzą, że Kaspersky Lab jest gotowy na to, by zostać jednym z trzech czołowych dostawców rozwiązań z sektora Endpoint Security**.
W celu kontynuowania wzrostu firmy oraz osiągnięcia planowanego udziału w rynku, zarząd Kaspersky Lab rozpoczął proces, który udoskonali strukturę organizacyjną firmy w dwóch ważnych strategicznie obszarach – rozwój produktów oraz sieć sprzedaży regionalnej.
Jednym z kluczowych czynników we wzroście Kaspersky Lab jest ujednolicona platforma technologiczna opracowana całkowicie wewnątrz firmy i wykorzystywana jako fundament wszystkich produktów firmy przeznaczonych dla różnych segmentów rynku. W marcu 2011 roku została podjęta decyzja o wzmocnieniu tego procesu poprzez utworzenie działu, który będzie nadzorował strategię produktów we wszystkich trzech obszarach biznesowych firmy – produkty i usługi dla użytkowników, rozwiązania dla firm oraz licencjonowanie technologii.
„Naszym celem jest utrzymanie czołowej pozycji we wszystkich sektorach, w których działamy. Aby to osiągnąć, musimy nadal aktywnie rozwijać nasze produkty i rozwiązania równolegle z wymogami rynku”, powiedział Petr Merkulow, dyrektor ds. produktów w Kaspersky Lab. „Bogate doświadczenie międzynarodowe firmy w zwalczaniu zagrożeń internetowych to nasz główny atut w kwestii bezpieczeństwa IT, a wiedza ta przekłada się na ogromne korzyści dla użytkowników rozwiązań firmy. Utworzenie działu odpowiedzialnego za rozwój produktów i usług spowoduje, że rozwiązania firmy wykorzystujące najnowszą technologię będą się charakteryzowały jeszcze większym stopniem integracji, co zapewni naszym użytkownikom bardziej wszechstronna ochronę”.
W marcu 2011 roku zarząd Kaspersky Lab podjął także decyzję o usprawnieniu funkcjonowania sieci sprzedaży regionalnej i postanowił utworzyć dział, który będzie rozwijał i utrzymywał światową sprzedaż, a także weźmie bezpośrednią odpowiedzialność za sprzedaż oraz marketing w Europie i Ameryce Północnej. Szefem nowego działu i dyrektorem ds. sprzedaży został mianowany Steve Orenberg, wcześniej odpowiedzialny za działania Kaspersky Lab w Ameryce Północnej i Ameryce Południowej.
Kaspersky Lab planuje zakończenie wdrażania zmian w strukturze organizacyjnej w pierwszej połowie 2011 roku. Zdaniem zarządu, nowa scentralizowana struktura pozwoli firmie bardziej efektywnie rozwinąć ją na świecie, zapewni stabilny wzrost i umocni pozycję marki na globalnym rynku bezpieczeństwa IT.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
* Przychody nieaudytowane
** Firma Kaspersky Lab znalazła się na czwartym miejscu w rankingu „Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2009” przeprowadzonym przez IDC
Świąteczne korki, świąteczna agresja.
Sharp rozszerza swoją ofertę projektorów przed targami ISE 2026
Technologiczny prezent, który naprawdę się przyda
Astromaniak.pl – urodzinowa reaktywacja
Komentarze (0)