Dom » Nieruchomość
Komercjalizacja nieruchomości nowym trendem małych miejscowości
Zobacz więcej zdjęć » |
Można wręcz ukuć powiedzenie, że "miasto bez swojego centrum handlowego nie jest prawdziwym miastem" - i nie bedzie w tym żadnej przesady. Gdy jednak przyjrzymy sie zarządzaniu niektórymi z tych placówek, okaże się że pozory profesjonalnego handlu kończą się na nowoczesnym wyglądzie budynku - a i to nie zawsze. Centrum handlowe nie jest większym odpowiednikiem GS-u, co zdaje się umykać niektórym z ich właścicieli.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Profesjonalne podejście do centrum czy galerii handlowej powinno rozpocząć się od przemyślanej koncepcji komercjalizacji obiektu. Wiele informacji na ten temat znajdziesz na niedawno powstałym blogu komercjalizacja.nieruchomosci.pl. W mniejszych miastach prawdziwym wyzwaniem może okazać się już sama realizacja założonego profilu najemców. Do niedawna duże marki nie uważały za konieczne inwestować w mniejszych miejscowościach, a nawet obecnie robią to z dużą ostrożnością. Stąd chęć sprowadzenia najbardziej znanych marek do rodzinnej miejscowości bez bardzo dobrych kontaktów handlowych najpewniej spali na panewce. Tworząc profil najemców warto zatem od razu zorientować się, które z nich nastawiły się na ekspansję w mniejszych miejscowościach - jak swego czasu Biedronka.
Komercjalizacja centrum handlowego wymaga takze oszacowania potencjału rynku, wyznaczenia optymalnego poziomu czynszów pozwalającego osiągać zysk, a jednocześnie akceptowalnego dla najemców - którzy w mniejszych miejscowościach muszą dostosować marże do zamożności mieszkańców. Umowa powinna być także prawidłowo skonstruowana pod względem prawnym i dobrze wyważyć prawa właściciela z prawami najemców. Komercjalizacja nieruchomości to jednak dalece nie wszystko. Obiekt należy oddać w ręce sprawnego zarządcy potrafiącego zadbać o bieżące funkcjonowanie nieruchomości pod względem prawnym, podatkowo-finansowym, technicznym i organizacyjnym. Kompetentny zarządca zadba o systematyczne wzbogacanie oferty centrum handlowego, rekomercjalizację, inwestycje w rozwój. Tylko w ten sposób mozna uchronić obiekt handlowy przed nieuchronną konkurencją nowej placówki, której inwestor wypatrzy szansę na odebranie klientów istniejącej nieruchomości komercyjnej.
Komercjalizacja obiektów i zarządzanie nimi to newralgiczny temat, a specjaliści w tej dziedzini8e muszą posiadać wszechstronną wiedze polączoną z talentem biznesowym i umiejętnościami miękkimi. Z tego powodu zdecydowanie nie każdy okaże się dobrym zarządcą nieruchomości, a sprawdzeni fachowcy mogą liczyć na wysokie wynagrodzenia. Jeśli zatem przymierzasz się do tej niewątpliwie obiecującej kariery, warto poznać wymagania i wyzwania kierowane do tej grupy specjalistów. Zachęcam do bliższego zapoznania się z opisem dobrych praktyk w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnym dostępnym w tym wpisie
Komentarze (0)