Firma » Biznes

Magazyn – własny czy w outsourcingu?

Magazyn – własny czy w outsourcingu?
Zobacz więcej zdjęć »
W każdym przedsiębiorstwie nadchodzi moment podjęcia decyzji, jaki model magazynowania przyjąć – inwestować we własną powierzchnię, czy wynająć magazyn zewnętrzny? Już ponad 30 proc. polskich przedsiębiorstw korzysta z zewnętrznych usług związanych z procesami magazynowymi.

Outsourcing logistyki jest coraz bardziej popularny wśród polskich przedsiębiorców. Najczęściej wyprowadzane na zewnątrz są transport (korzystało z niego w 2011 roku aż 96,7 proc. firm) i obsługa celna, którą zlecało 46,7 proc. przedsiębiorstw. Coraz więcej firm przekonuje się również do korzyści wynikających z oddania w outsourcing czynności magazynowych. 36,7 proc. przedsiębiorców zlecało w 2011 roku składowanie oraz paletyzację, a 30 proc. kompletowanie zamówień oraz dostawę do klientów (źródło: Ogólnopolskie Badanie Outsourcingu 2011, Outsourcing Magazine).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Oszczędność

Wyprowadzenie logistyki magazynowej na zewnątrz przedsiębiorstwa i zlecenie jej profesjonalnej firmie może przynieść znaczące oszczędności. Pozwala uniknąć kosztów związanych z utrzymaniem pustych lub przepełnionych powierzchni magazynowych. Może również wiązać się ze zmniejszeniem zatrudnienia o osoby do tej pory zajmujące się obsługą magazynu. To implikuje zmianę kosztów stałych związanych z zatrudnieniem na zmienne, dotyczące usługi zewnętrznej. Oznacza to także uwolnienie przedsiębiorcy od problemów z załogą magazynu, której urlopy lub zwolnienia mogą zakłócić płynność dostaw, a nawet produkcji.

„Dostawca usług logistycznych może zaproponować szereg rozwiązań, które spowodują obniżenie kosztów magazynowych, np. zastosowanie jednego, centralnego magazynu zamiast kilku” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes międzynarodowego operatora logistycznego, firmy Dachser w Polsce. „Takie rozwiązanie jest szczególnie efektywne dla firm międzynarodowych, obsługujących sąsiadujące ze sobą rynki lub posiadających kilka centrów dystrybucyjnych w ramach jednego kraju. Jednak realizacji takiego przedsięwzięcia może podjąć się tylko firma, która dysponuje odpowiednio rozbudowaną siecią połączeń oraz oddziałów” – podkreśla.

Optymalizacja procesów

Współpraca z odpowiednim, doświadczonym operatorem logistycznym, dysponującym nowoczesnymi systemami, powinna rozwiązywać wszelkie problemy ze stanami oraz procesami magazynowymi. Bardzo istotne jest to, żeby dostawca rozwiązań logistycznych posiadał odpowiednie systemy IT i technologie, aby mógł optymalnie zarządzać procesami firmy. „Istotną przewagą, jaką mamy nad przedsiębiorstwami, jest nasz system klasy WMS do zarządzania logistyką magazynową – Mikado. Pozwala on na optymalne zaplanowanie pracy i procesów w magazynie” – mówi Grzegorz Lichocik. „W naszych magazynach wykorzystujemy najnowsze technologie, jak np. system głosowej kompletacji zamówień Pick-by-Voice, umożliwiający szybką realizację nawet najbardziej skomplikowanych zleceń oraz zwiększający wydajność nawet o kilkanaście procent” – dodaje.

Oferta dopasowana do wymagań przedsiębiorstwa

Najważniejsze w outsourcingu logistyki jest uwzględnienie we współpracy specyfiki działalności przedsiębiorstwa – jego branży, produktów, sezonowości czy odbiorców. „Każdorazowo, przed podpisaniem umowy z nowym klientem, dokonujemy szczegółowej analizy jego działalności. Staramy się poznać dokładnie specyfikę jego procesów, aby móc zaproponować rozwiązania jak najlepiej do nich dopasowane” – mówi Grzegorz Lichocik. „Naszym celem jest przede wszystkim poprawa bilansu finansowego naszych klientów” – dodaje.

 

Zalety outsourcingu logistyki magazynowej:

 

  • Redukcja i większa kontrola kosztów operacyjnych
  • Możliwość koncentracji firmy na podstawowej działalności
  • Uzyskanie dostępu do profesjonalnych usług o wysokiej jakości
  • Zwolnienie zasobów firmy do innych celów
  • Brak pustych lub przepełnionych magazynów
  • Podniesienie jakości procesów magazynowych
  • Dywersyfikacja ryzyka
  • Zmniejszenie kosztów pracowniczych
  • Brak konieczności inwestowania we własne systemy IT do zarządzania logistyką
  • Brak konieczności inwestowania we własne grunty i powierzchnie magazynowe
  • Profesjonalne doradztwo ekspertów zewnętrznych


W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21 000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

katarzyna.prochniak@globalbrand.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »