Kultura » Kultura

Malarstwo jako element przestrzeni biznesowej

Coraz więcej firm projektuje swoje biura w przemyślany sposób. Pojawiają się prestiżowo i wygodnie urządzone sale pomieszczenia gdzie można porozmawiać w luźnej atmosferze z klientem. Takie wnętrza stają się standardem, często „ubranym” w te same designerskie meble, a każda firma chce się wyróżnić.

Wiedząc, iż pracownik spędza w biurze około 40 godzin tygodniowo, firmy coraz bardziej świadomie organizują miejsce pracy i wypoczynku. Dbają o funkcjonalność, ergonomię, właściwe oświetlenie, a także o detale, które nadają wnętrzu charakter, bowiem otoczenie pracy ma duży wpływ na efektywność pracowników.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Malarstwo, rzeźba czy inne przykłady twórczości autorskiej stymulująco wpływają na nasz mózg. Wewnętrzny employer branding wykorzystuje zatem nie tylko ulepszenia architektoniczne, ale z powodzeniem odkrywa sztukę jako doskonałe narzędzie budowania sprzyjającej atmosfery pracy.

 

- W Polsce jeszcze nie prowadzi się badań dotyczących wpływu obcowania ze sztuką na efektywność pracy zespołów. W innych krajach takie badania są prowadzone i wykazują, że dobrze dobrana sztuka, przede wszystkim malarstwo, wpływa na mniejszą ilość zwolnień lekarskich w firmie, mniejszą rotację pracowników, większą kreatywność zespołów i lepszą komunikację pomiędzy ich członkami. Do tego dochodzi zwyczajna ludzka chęć obcowania z pięknem. Jednak w przestrzeni biurowej dobrze dobrana sztuka nie oznacza drogiej kolekcji arcydzieł, a prac, które w odpowiedni sposób stymulują nasz mózg do pracy. Patrzenie na nie daje możliwość oddechu i odpoczynku, oderwania się na moment od ekranu komputera. Robimy to bezwiednie, idąc po kawę - mówi Agnieszka Gniotek, właścicielka galerii i domu aukcyjnego XANADU. Dodaje: W doborze dzieł sztuki, które mają wypełnić przestrzeń biura liczy się konsekwencja, dobranie odpowiednio stonowanych barw, rytmicznych sekwencji. Sprawdzą się zdecydowanie formy neutralne, jak krajobrazy bądź abstrakcja.

 

OBRAZ TO INWESTYCJA W WIZERUNEK FIRMY

 

Atrakcyjnie zorganizowane biuro z odpowiednio dobranymi obrazami może również uwiarygadniać wizerunek firmy.  Coraz bardziej powszechnym w Europie trendem jest budowanie korporacyjnych kolekcji sztuki. Pozostając w kontakcie z galeriami sztuki, domami aukcyjnymi oraz specjalistami rynku sztuki, bez względu na wielkość firmy, powstają kolekcje o zasięgu lokalnym i globalnym. Świadczą one o prestiżu danego przedsiębiorstwa, świadomości jej właściciela i długofalowej polityce budowania wizerunku. Decydując się na zakup dzieła sztuki, warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego fachowca, aby obraz był w odpowiedni sposób dopasowany do wizerunku firmy, ale również celu, jaki ma spełniać w wybranej przestrzeni. Ten cel może być dalekosiężny, bo dobrze sprofilowana i zbudowana kolekcja firmowa może być na tyle atrakcyjna, że zechcą ją prezentować instytucje muzealne czy inne kolekcje publiczne. Tak dzieje się także w Polsce ze zbiorami niektórych instytucji bankowych, ale dobrą kolekcję wg ciekawego klucza może tworzyć firma w każdej branży, od słodyczy po opony.

 

SZTUKA WSPIERA RELACJE W BIZNESIE

 

Coraz częściej świadomi pracodawcy i specjaliści HR decydują się na pójście krok dalej i zaangażowanie pracowników w wydarzenia oscylujące wokół zagadnień sztuki. Wydarzenia branżowe, eventy integracyjne to znakomity pretekst, aby zarazić pasją pracowników lub nawiązać relacje z klientem, pokazując mu szersze spectrum działalności firmy czy też odmienną twarz marki. 

 

- Integracja pracowników może odbywać się również za pośrednictwem organizowania eventów skupionych wokół sztuki. Wernisaż może być dobrym pretekstem do zorganizowania spotkania z dotychczasowym klientem lub do przywrócenia relacji z innym, z którym ta relacja się rozluźniła. Kontekst wystawy świetnie sprawdza się jako tło do luźnych rozmów i budowania wspólnotowości w firmie. - doradza Agnieszka Gniotek – Często efektem zorganizowania takiego wydarzenia jest pójście dalej, wykorzystanie materiałów dla budowania wizerunku firmy w mediach społecznościowych czy materiałach promocyjnych. Często duże zaangażowanie firmy prowadzi również do rozpoczęcia tworzenia jej wewnętrznej kolekcji.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Aleksandra Matuła

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »