Technologie » AGD - RTV
Matsushita Electric = Panasonic Corporation
Zobacz więcej zdjęć » |
Zmiana, która została zaakceptowana na nadzwyczajnym posiedzeniu zarządu wymaga jeszcze akceptacji zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które odbędzie się w czerwcu br.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Konsekwentnie do zmiany nazwy, firma zmieni nazwę marki „National”, stosowanej dla artykułów gospodarstwa domowego na rynek japoński, na „Panasonic” do końca roku fiskalnego, w marcu 2010. Marka „National” zniknie, a wszystkie korporacyjne marki w Japonii przejdą w markę „Panasonic”.
Firma używa nazwy Matsushita Electric Industries Co. Ltd. od 1935 roku, która zastąpiła wcześniejsze nazwy „Matsushita Electric Manufacturing Works” od 1929 r. i „Matsushita Electric Houswares Manufacturing Works” od 1918 r., kiedy została założona. Spółka używała w okresie swego istnienia marek „Panasonic” i „National”. W 2003 roku podjęta została decyzja o unifikacji marek pod nazwą „Panasonic” wraz ze sloganem „Panasonic ideas for life”.
Zmiany w firmie związane z procesem unifikacji marek zbiegają się z rocznicą dziewięćdziesięciolecia istnienia firmy. W tym samym czasie spółki należące do grupy używające określeń „Matsushita” lub „National” w swoich nazwach również zmienią je na „Panasonic”. Wraz z unifikacją marki w Japonii, firma będzie koncentrować wszystkie swoje zasoby i działania na podniesieniu wartości marki Panasonic.
Nowa firma „Panasonic Corporation” wraz ze spółkami należącymi do grupy na całym świecie, w dalszym ciągu będzie kontynuować swoją działalność w oparciu o filozofię biznesową swego założyciela Konosuke Matsushita wyrażającą się w zasadach: „A company is a public entity” („Przedsiębiorstwo jest instytucją publiczną”), „Customer-comes-first” („Klient w pierwszej kolejności”), „Start fresh every day” („Zaczynaj każdy dzień z energią”).
Firma obecnie prowadzi działalność biznesową w ramach średniookresowego planu GP3, który zakłada realizację celu pod nazwą „Global Excellence” w oparciu o trzy filary: „Global Progress”, „Global Profit”, „Global Panasonic”.
Zmiana nazwy firmy oraz unifikacja marek jest kolejnym krokiem naprzód w celu stworzenia prawdziwie globalnej firmy, której wartość może być zwiększana dzięki wysiłkom wszystkich pracowników skoncentrowanych na marce Panasonic.
Nadesłał:
czarni14
|
Komentarze (0)