Rozrywka i wypoczynek » Przyroda

Mercure udowodnił „Teorię sześciu przyjaciół”

Mercure udowodnił „Teorię sześciu przyjaciół”
Zobacz więcej zdjęć »
Marka Mercure zakończyła ostatni etap projektu „The Six Friends Theory”, który miał za zadanie sprawdzić powszechnie znaną tezę, która zakłada, że od dowolnej osoby na świecie dzieli nas maksymalnie sześć osób.

W wyniku ogłoszonego w mediach społecznościowych castingu wyłoniona została zwyciężczyni, 21-letnia Włoszka Ludovica Loda. Wygrała podróż dookoła świata szlakiem hoteli należących do sieci hoteli Mercure, której celem było m.in. spotkanie z Nigelem, Aborygenem z plemienia Bundjalung w Australii. Podczas kolejnych etapów podróży Ludovica miała okazję poznać kolejne pięć osób łączących ją z nim, w ten sposób pokazując całemu światu, że teoria sześciu przyjaciół jest prawdziwa! Dodatkowo Mercure wraz z TNS Sofres przeprowadził interesujące badanie na temat przyjaźni.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Casting do podróży życia z marką Mercure

W pierwszym etapie projektu „The Six Friends Theory”, wyłoniona została osoba z dowolnego miejsca na świecie, która miała zostać zabrana na spotkanie z Aborygenem z plemienia Bundjalung w Australii. Celem tej podróży było sprawdzenie tezy, że te dwie osoby dzieli jedynie sześć stopni oddalenia! Internauci oddawali głosy na facebookowej stronie marki Mercure, a następnie 25 lutego jury wyłoniło zwyciężczynię, którą została Ludovica Loda - 21-letnia Włoszka, pasjonatka podróży i przygód.

 

Dookoła świata szlakiem przyjaciół

Ludovica wróciła już z 46-dniowej podróży dookoła świata szlakiem hoteli marki Mercure i podzieliła się z członkami społeczności „Six Friends” wrażeniami z niesamowitej przygody, opisując spotkania, odkrycia, wycieczki i wyjątkowe doświadczenia. Trasa jej podróży wyznaczona została przez kraje ojczyste pięciu przyjaciół łączących ją z Nigelem – Aborygenem z plemienia Bundjalung w Australii. Wyruszyła z Rzymu, następnie zatrzymała się w hotelach Mercure w Paryżu, Berlinie, Londynie, Rio, Nelspruit w RPA i na Bali, a swoją niebywałą podróż zakończyła w Byron Bay w Australii! Tym samym w ciągu 46 dni pokonała trasę długości 31 599 km. Jej wycieczka obfitowała w emocjonujące wydarzenia i odkrycia, jak na przykład lekcje graffiti w Paryżu, dzikie noce w Berlinie, lekcje samby w Rio, zajęcia z biwakowania w RPA i wiele, wiele innych!

 

Trasa pełna miłych niespodzianek

Co ciekawe, Ludovica nie miała pojęcia, jak wygląda cała trasa jej podróży. Na każdym etapie była witana przez pracownika sieci Mercure pełniącego rolę jej przewodnika oraz spotykała kolejnego przyjaciela, który informował ją o następnym celu. Członkowie zespołów hoteli dokładali wszelkich starań, by zapewnić Ludovice wspaniałe atrakacje. Przez cały czas przygody i spotkania Ludovicy rejestrował filmowiec Jean-François Julian.

 

 

 

 

 

Serial internetowy „The Six Friends Theory”

Począwszy od 13 maja Mercure będzie prezentował serial internetowy o podróży Ludovicy na stronie www.facebook.com/MercureHotels.polska. Członkowie społeczności „Six Friends” będą mogli co drugi dzień obejrzeć nowy odcinek przedstawiający jej kolejne przygody.

 

Zapraszamy do obejrzenia zwiastuna serialu internetowego „The Six Friends Theory”:

https://www.youtube.com/watch?v=kIyRoglOgds  

 

Międzynarodowa diagnoza przyjaźni

Przy okazji projektu Mercure przeprowadził wraz z Instytutem TNS Sofres badania pod tytułem „Podróże i media społecznościowe: dwa filary przyjaźni w 2015 r.”[1]. Badanie, które przeprowadzono na próbie 5 500 osób z 13 krajów, rzuca nowe światło na pojęcie przyjaźni w czasach, które charakteryzuje Web 2.0 i coraz częstsze podróże. Czy łatwiej w XXI wieku jest poszerzyć grono przyjaciół i być bardziej otwartym na innych? Okazuje się, że krąg naszych przyjaciół ulega zmianie i przekształceniu w wyniku łatwiejszej możliwości wyjazdów. Mamy przyjacielskie stosunki nie tylko z osobami, które mieszkają w pobliżu, ale coraz częściej także z ludźmi spotkanymi w różnych zakątkach świata.

(Kilka kluczowych wyników znajduje się również na dołączonej infografice)

 

  • 56% osób, które wzięło udział w badaniu, zaprzyjaźniło się z kimś podczas podróży

Brazylijczycy (84%) i, co jest najbardziej zaskakujące z uwagi na barierę językową, także Chińczycy (71%) są najbardziej skorzy do zawierania takich kosmopolitycznych znajomości. Natomiast Japończycy są najbardziej powściągliwi – jedynie 11% respondentów deklaruje zawarcie przyjaźni w ten sposób.

  • 45% pytanych osób stwierdziło, że podczas podróży kontaktuje się z przyjaciółmi przyjaciół z mediów społecznościowych 
  • 77% osób, które udzieliło odpowiedzi na pytania, podczas podróży utrzymuje kontakt z przyjaciółmi za pośrednictwem mediów społecznościowych

Dziś podróże nadają prestiż i ludzie dzielą się swoimi odkryciami z tymi przyjaciółmi, którzy zostali w domu lub w pracy. Kartki pocztowe umarły! Niech żyją zdjęcia (36%) i posty (32%)!

  • 44% użytkowników sieci społecznościowych zawarło internetową przyjaźń z kimś, kogo nigdy faktycznie nie spotkało!

Wśród osób korzystających z mediów społecznościowych największymi „kolekcjonerami” wirtualnych przyjaciół są Chińczycy, jako że blisko 72% z nich zawiera internetowe przyjaźnie z osobami, których nigdy nie spotkało. Tuż za Chińczykami plasują się Brazylijczycy z wynikiem 67%. Francuzi zajmują ostatnią pozycję na liście: 26% użytkowników mediów społecznościowych deklaruje zawarcie przyjaźni internetowej z osobą, której nigdy nie spotkali.

Wydaje się, że mężczyźni zawierają więcej wirtualnych znajomości, szczególnie we Francji, Włoszech i Australii. We Francji 61% mężczyzn pytanych w badaniu łączy internetowa przyjaźń z osobami, których nie spotkali w rzeczywistości – dla porównania odsetek podobnie postępujących kobiet wynosi 44%.

Ponadto Internet sprzyja nie tylko narodzinom, ale co najważniejsze, podtrzymywaniu przyjaźni. Ludzie odnajdują swoich najlepszych przyjaciół ze szkoły podstawowej (61% badanych osób uważa to za kluczową zaletę mediów społecznościowych), nie zapominają o urodzinach najbliższych (40%) i w łatwy sposób dzielą się przemyśleniami czy zdjęciami (51%), co buduje poczucie codziennej bliskości.

 

 

 

 

Wyjątkowy, globalny projekt, który ukazuje nowe pozycjonowanie marki Mercure

Ogólnoświatowy projekt „The Six Friends Theory”, opracowany przez agencję ds. komunikacji W&Cie, w pełni ukazuje nowe oblicze marki Mercure. W 2013 r. otworzyła ona nowy rozdział w historii i dokonała zmiany w strategii, która uwzględnia nowe podejście do hoteli średniej kategorii. Celem Mercure jest podkreślanie lokalnych cech każdego miejsca, a tym samym oferowanie podróżnym autentycznych, wspólnych doświadczeń i spotkań, co nazywane jest glokalnością. Inicjując projekt w mediach społecznościowych obejmujący realną podróż dookoła świata, która w założeniu oparta jest na spotkaniach z ludźmi, wizytach w niezwykłych miejscach, kolekcjonowaniu mocnych wrażeń czy niespodziankach, pokazuje, że dysponuje nie tylko rozbudowanymi kanałami komunikacji, ale także stosuje innowacyjne rozwiązania w pełni podążając z duchem czasu. Kampania ta ukazuje również międzynarodowość marki Mercure, która rozszerza swoją działalność, realizuje programy modernizacyjne na całym świecie i nieustannie wzmacnia sieć liczącą już 711 hoteli52 krajach.

 

 

Kampania „The Six Friends Theory” w liczbach

  • ponad 175,000 polubień na stronach Mercure
  • 400 uczestników castingu
  • 5,8 milionów wyświetleń zwiastuna na kanale Youtube
  • 12 milionów internautów, do których dotarła kampania na Facebooku
  • 46-dniowa podróż
  • pokonana trasa długości 31 599 km

 

Link do strony Mercure na Facebooku: www.facebook.com/MercureHotels.polska

 

 

 

 

 

 

 

O Mercure

Mercure jest marką hoteli kategorii średniej należących do Accor, największego światowego operatora hotelowego, obecnego w 92 krajach, z siecią ponad 3 600 hoteli (460 000 pokoi) i 170 000 pracowników. Zarządzane przez entuzjastycznych hotelarzy hotele Mercure oferują jednolity standard jakości usług. Położone w centrum miast, nad morzem lub w górach hotele Mercure oferują osobom podróżującym zarówno służbowo jak i rekreacyjnie prawdziwe doświadczenie gościnności. Sieć Mercure obejmuje 707 hoteli w 53 państwach na całym świecie i stanowi atrakcyjną alternatywę w stosunku do innych sieci hotelowych i hoteli indywidualnych, łącząc w sobie dodatkowe korzyści płynące z silnej międzynarodowej sieci i wysokiej jakości profesjonalnych i cyfrowych platform. Więcej informacji: mercure.com

 

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Centralnej oferująca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach, jest wyłącznym licencjodawcą marek Accor w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług
o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

 

Opis: 01_040_friseTransition_Commerciale_Bernache-XL-1L-RVB 

Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy.

 

 

 

Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 470 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą - portal rezerwacyjny accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.

 

Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.


Śledź aktualności:                   Rezerwuj pokoje:

@accor | www.accor.com     www.accorhotels.com

 facebook.com/MercureHotels.com  www.mercure.com

 

Kontakt dla mediów:

Agnieszka Kalinowska, Grupa Hotelowa Orbis, tel. (+48) 22 829 35 48;

e-mail: agnieszka.kalinowska@accor.com

 

Monika Błaszczak, Public Dialog, tel. (+48) 662 671 883;

e-mail: m.blaszczak@publicdialog.pl



[1] Badanie online z udziałem 5 500 osób w wieku od 16 do 65 lat, pochodzących z 13 krajów: Niemiec, Włoch, Brazylii, Belgii, Hiszpanii, Polski, Portugalii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Chin, Japonii i Australii.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Public Dialog

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »