Rozrywka » Sport

Młodzi następcy Justyny Kowalczyk w "Biegu na Igrzyska"

Młodzi następcy Justyny Kowalczyk w "Biegu na Igrzyska"
Zobacz więcej zdjęć »
Najlepsza biegaczka narciarska Justyna Kowalczyk podsumowała Narodowy Program Rozwoju Biegów Narciarskich "Bieg na Igrzyska". Jest jego ambasadorką, a głównym sponsorem raciborskie Rafako.

Macie świetną imprezę. Możecie się spotykać, biegać na profesjonalnie przygotowanych zawodach. Wykorzystajcie to. Ja nie miałam takich warunków – tak Justyna Kowalczyk podsumowała pierwszą edycję Narodowego Programu Rozwoju Biegów Narciarskich „Bieg na Igrzyska”. Multimedalistka w biegach narciarskich jest ambasadorką tego programu.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Specjalna konferencja podsumowująca „Bieg na Igrzyska” odbyła się 26 marca 2010 r. w Krakowie. Zwycięzcy odebrali gratulacje i nagrody z rąk Justyny Kowalczyk, ambasadorki Narodowego Programu Biegów Narciarskich. W pierwszej edycji programu udział wzięło ponad 400 młodych biegaczy narciarskich. Zawodnicy rywalizowali stylem klasycznym i dowolnym na trasach Ustianowej, Jakuszyc, Tomaszowa Lubelskiego, a także Kubalonki. Najmłodsi zawodnicy mieli zaledwie po siedem lat.

- Ja zaczęłam biegać w wieku 15 lat. I teraz za to pokutuję. Nie biegałam jako dziesięciolatka, nie było takiego programu, jak „Bieg na Igrzyska”. Dlatego jestem słaba technicznie – mówiła Justyna Kowalczyk do młodych biegaczy. Przygotowany przez Polski Związek Narciarski projekt ma misję programu sportowo-społecznego i adresowany jest do młodzieży skupionej w klubach sportowych prowadzących sekcje narciarstwa biegowego.

Uczestniczący w konferencji podsumowującej „Bieg na Igrzyska” w Krakowie prezes Polskiego Związku Narciarskiego nie ukrywał ogromnego wrażenia, jakie zrobiło na nim profesjonalne przygotowanie ośmiu biegów pierwszej edycji programu. - Zawody wzorowane na Pucharze Świata dla profesjonalistów, były znakomicie przygotowane. Zawodniczki i zawodnicy zdobywali punkty, podobnie jak w Pucharze Świata. Na trasie znajdowały się reklamy, był profesjonalny pomiar czasu, a wyniki można było otrzymać błyskawicznie. Rzeczywiście zawody te przypominały Puchar Świata w biegach narciarskich – podsumował prezes Apoloniusz Tajner.

Nie zabrakło gratulacji dla zwycięzców. - Życzę Wam wielu sukcesów, uporu, wytrwałości w bieganiu na nartach. Bardzo się cieszę, że mogłam być ambasadorką tej pięknej akcji, pięknej idei – mówiła Justyna Kowalczyk. Z kolei prezes PZN podkreślał, że Justynę Kowalczyk oraz młodych biegaczy narciarskich najbardziej szanuje za to, że postanowili uprawiać taki ciężki sport. - Bardziej Justynę i Was podziwiam za tą ciężką pracę, mniej za wyniki. Bo wyniki są pochodną tego trudu – przyznał Apoloniusz Tajner.

Jak przyznał prezes PZN, program „Bieg na Igrzyska” nie zaistniałby bez pomocy sponsorów. Głównym sponsorem pierwszej edycji programy było Rafako S.A. z Raciborza, które również wspiera Justynę Kowalczyk. - Cieszę się, że możemy wspierać młodych biegaczy narciarskich. „Bieg na Igrzyska” uważamy za świetne przedsięwzięcie. Szczególnie teraz, na fali sukcesów Justyny Kowalczyk – przyznał Krzysztof Burek, wiceprezes Rafako S.A. podczas konferencji w Krakowie.

Prezes Ricoh Polska zauważył natomiast, że „Bieg na Igrzyska” to świetny sposób na wychowanie dobrych zawodników. - To nasza pierwsza taka inicjatywa w Polsce. Ale gdy otrzymaliśmy propozycję sponsoringu akcji, nie miałem żadnej wątpliwości, że jest to właściwy wybór. Inwestując w młodych biegaczy narciarskich sprawimy, że w dorosłym życiu będą prowadzili zdrowy i sportowy tryb życia – uznał Tomasz Nazaruk.

Firma Salomon ufundowała 100 kompletów sprzętu narciarskiego dla 10 najlepszych klubów w klasyfikacji „Biegu na Igrzyska”. Dyrektor Generalny Salomon Polska wskazywał na masowość biegów narciarskich.  - Po raz pierwszy od 15 lat mam przyjemność spotkać się z taką grupą zawodników. Najważniejsze, że mamy coraz więcej chętnych do uprawiania narciarstwa biegowego  - podkreślił Ryszard Broniewicz.

Przynoszą sobie szczęście

Rafako S.A. od dawna angażuje się w inicjatywy sportowe, a od 5 lat jest sponsorem Justyny Kowalczyk. -  Od wielu lat staramy się wpisywać w program wspierania sportu i działań społecznych. Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z Justyną Kowalczyk jej pozycja, jak i nasza, była inna. Od tego czasu pani Justyna wyrosła na gwiazdę światowego formatu, a Rafako  znacząco zwiększyło swoje obroty. Jak widać, ta współpraca bardzo dobrze się wszystkim układa – mówi Krzysztof Burek, wiceprezes Rafako S.A. -  Bardzo się z tego cieszę. Nigdy nie ukrywałam, że Rafako wspomogło mnie w niezwykle ciężkim dla mnie momencie dyskwalifikacji. Zostaliśmy ze sobą i przynosimy sobie szczęście. Mam nadzieję, że tego szczęścia będzie jak najwięcej i jak najdłużej będziemy razem pracować – podkreśla z kolei Justyna Kowalczyk.  

ZDJĘCIA:


RAFAKO 1 – Młodzi następcy Justyny Kowalczyk w 'Biegu na Igrzyska'
PODPIS: Justyna Kowalczyk, Apoloniusz Tajner (z prawej) i Krzysztof Burek (z lewej) ze zwycięzcami „Biegu na Igrzyska”.

RAFAKO 2 – Młodzi następcy Justyny Kowalczyk w 'Biegu na Igrzyska'
PODPIS: Zawody w ramach programu „Bieg na Igrzyska” w Ustianowej.

RAFAKO 3 – Młodzi następcy Justyny Kowalczyk w 'Biegu na Igrzyska'
PODPIS: Pierwszą edycję „Biegu na Igrzyska” podsumowali w Krakowie (od prawej): prezes PZN Apoloniusz Tajner, Justyna Kowalczyk i wiceprezes Rafako Krzysztof Burek.

RAFAKO 4 – Młodzi następcy Justyny Kowalczyk w 'Biegu na Igrzyska'
PODPIS: Dla młodych biegaczy narciarskich niesamowitym przeżyciem było osobiste spotkanie z Justyną Kowalczyk.

RAFAKO S.A.

RAFAKO S. A. jest największym europejskim producentem kotłów dla energetyki zawodowej i przemysłowej, urządzeń ochrony środowiska oraz dostawcą kompletnych bloków energetycznych „pod klucz”. Kapitał zakładowy wynosi 139.200.000,00, zł.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Adventure Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »