Zdrowie » Medycyna

Mniej soli. Nowa linia produktów firmy Lech

Mniej soli. Nowa linia produktów firmy Lech
Zobacz więcej zdjęć »
Całą serię produktów o obniżonej zawartości soli wprowadza na rynek białostocka firma Lech-Garmażeria Staropolska. To odpowiedź producenta na zapotrzebowanie wielu klientów na tego typu produkty.

Pasztet z indyka, pasztet z żurawiną, kabanosy z chrzanem, kiełbasa lwowska i rolada podlaska o obniżonej zawartości soli – takie produkty firmy Lech są już dostępne w sprzedaży.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Ich specyfika polega na zmniejszeniu ilości soli w produkcie przy zachowaniu jak najlepszych walorów sensorycznych - mówi Adam Zwolan, członek zarządu Lech-Garmażeria Staropolska. - Wprowadzając te produkty do oferty, wzięliśmy pod uwagę apele lekarzy, zwracających uwagę na zbyt wysokie spożycie sodu wśród populacji, jednocześnie wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu osób, szukających tego typu żywności.

Nowa linia jest alternatywą przede wszystkim dla konsumentów cierpiących na nadciśnienie oraz tych, którzy dbają o ilość sodu przyjmowaną z pożywieniem. Zawartość  soli w nowych produktach firmy Lech została dopasowana do obowiązujących przepisów, czyli zredukowana o min. 25 proc. w porównaniu do „standardowych” produktów, dostępnych na rynku.

Zanim nowe produkty weszły do sprzedaży przeszły wielotygodniowe testy, mające na celu opracowanie najlepszej receptury.    

- Przed wprowadzeniem produktów na rynek wykonujemy wiele serii próbnych, które najpierw muszą przejść etap weryfikacji na poziomie zakładu – wyjaśnia Adama Zwolan. – Po uzyskaniu najlepszej jakości, wprowadzamy je do sprzedaży w sklepach firmowych, badając opinię konsumentów, dotyczącą nowych  produktów, która jest dla nas bardzo ważna.

Lech-Garmażeria Staropolska planuje wprowadzanie na rynek kolejnych produktów o obniżonej zawartości soli. Ale nie tylko. We współpracy z ośrodkami naukowymi, zarząd firmy planuje również przeprowadzenie badań nad pozytywnym skutkiem spożywania produktów o obniżonej zawartości soli dla zdrowia konsumentów.

Według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dzienne spożycie soli nie powinno przekraczać 5 gramów. Duża zawartość chlorku sodu w diecie zwiększa ryzyko występowania nadciśnienia tętniczego, udaru mózgu i wylewu, może mieć wpływ na rozwój niewydolności serca i zawał. Nadmiar sodu w diecie wpływa również na ryzyko zachorowania na osteoporozę (zwiększa wydalanie wapnia z moczem) oraz zwiększa ryzyko zachorowania na raka żołądka. Z badań statystycznych wynika, że Polacy średnio spożywają 10-15 g soli dziennie. 

 „Lech - Garmażeria Staropolska” w Białymstoku to znany na rynku podlaskim i polskim producent delikatesowych wyrobów regionalnych i tradycyjnych z ponad 25-letnim doświadczeniem. Spółka sprzedaje swoje wyroby za pośrednictwem sieci sklepów firmowych w Białymstoku, a także w innych sklepach na Podlasiu i w największych miastach Polski. Firma stawia nie tylko na produkcję wysokiej jakości, ale też na produkty ekologiczne i dietetyczne, wprowadzane na rynek, jako linie naturalne, które trafiają m.in. do sieci marketów z ekologiczną żywnością. W skład spółki Lech - Garmażeria Staropolska wchodzi też zakład produkcji octu spirytusowego „Octownia Białystok” oraz „Lech - Gościnny Dom”, zajmujący się organizacją imprez okolicznościowych i cateringiem. W sumie spółka zatrudnia ok. 120 osób. W ubiegłym roku firma wypracowała ok. 20 mln zł przychodów.

 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Masz-Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »