Firma » Biznes
Mocna pozycja, rozwój i innowacje
Zobacz więcej zdjęć » |
Mocna pozycja w dobie trudnej koniunktury
Rok 2019 to rok pełen wyzwań dla branży mięsnej. - Jednym z największych była z pewnością niestabilna sytuacja na rynku surowca wieprzowego oraz dynamiczny wzrost jego cen - podkreśla Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. - Nastąpił też wzrost kosztów produkcji, co z kolei wpłynęło na obniżenie jej rentowności. W Polsce nadal rozprzestrzenia się wirus ASF, co skutkuje ograniczeniami w zakresie eksportu polskiej wieprzowiny oraz dodatkowymi kosztami na liniach produkcyjnych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Mimo tych obiektywnych trudności, Grupa Sokołów osiągnęła bardzo dobry wynik. - Z ogromną satysfakcją chciałbym podkreślić stabilną sytuację finansową Grupy - mówi Bogusław Miszczuk.- Dzięki temu mogliśmy zrealizować zaplanowane projekty inwestycyjne, których celem jest dalsza specjalizacja wszystkich naszych zakładów. W mijającym roku sfinalizowane zostało również połączenie przejętych spółek Gzella - obecnie Spółka Gzella Osie jest oddziałem produkcyjnym Sokołów S.A. w Osiu. Wszystkie te działania przyczyniły się w ogromnym stopniu do poprawienia konkurencyjności na rynku krajowym, jak i rynkach zagranicznych.
- Największe znaczenie w osiągnięciu tych wyników ma zaangażowanie, wiedza i doświadczenie naszych Pracowników - podkreśla Bogusław Miszczuk. - To dzięki nim Grupa Sokołów zachowuje mocną pozycję - nawet w trudnych i bardzo wymagających warunkach rynkowych. Dla utrzymania dynamicznego rozwoju niezwykle istotne jest również wykorzystywanie przez nas w pełni posiadanych mocy produkcyjnych, kontrola kosztów oraz specjalizacja zakładów. Jesteśmy firmą, która elastycznie reaguje na zmieniającą się sytuację na rynku surowca - dzięki temu adekwatnie dostosowujemy nasze działania do bieżących warunków.
Pracownicy sercem Sokołowa
Firma dba o jakość warunków pracy, jak również wspiera rozwój Pracowników i realizację ich własnych dążeń zawodowych. W minionym roku rozpoczęto program rozwoju przywództwa „Leadership pipeline", obejmujący kadrę kierowniczą, zarówno w grupie pracowników produkcyjnych, jak i umysłowych. Wdrożono zasady przywództwa ukierunkowane na odpowiednie zachowania menadżerskie w zakresie rozwoju pracowników, efektywności ich pracy, zespołowego działania, jak również - nastawienia na sukces. Wprowadzono pilotażowo narzędzie Success Factors, wspierające menadżerów i pracowników w określaniu i realizowaniu ambitnych celów oraz budowaniu kultury dialogu. Podobnie jak w poprzednim roku odbyła się kolejna edycja programu Graduate - międzynarodowego projektu dla absolwentów ze ścieżką liderską. Jest to program, który daje młodym ludziom ogromne możliwości poznania całego łańcucha wartości firmy, sprawdzenia się w ambitnych projektach oraz zdobycia doświadczenia w pracy w międzynarodowym środowisku w różnych jednostkach biznesowych Grupy.
Innowacyjne produkty
W roku 2019 Sokołów wprowadził do sprzedaży aż 60 nowych produktów. Poszerzanie asortymentu, jak również modyfikacja składu produktów to odpowiedź firmy na zmieniające się oczekiwania klientów. - W mijającym roku - podobnie jak w latach ubiegłych - aktywnie wychodziliśmy naprzeciw nowym trendom konsumenckim - zaznacza Bogusław Miszczuk. - Postęp technologiczny daje nam możliwości, by tworzyć coraz lepsze produkty. W tym roku usunęliśmy konserwanty oraz substancje dodatkowe ze składów produktów z linii Sokoliki. Nieustannie rozwijamy segment convenience, w tym przekąski i dania gotowe. Sokołów wprowadził innowacyjne produkty, pierwsze takie na rynku - jak Salami Chips CHRUP'US - chrupiące plasterki salami, suszone powietrzem. W asortymencie Sokołowa pojawiły się również nowe parówki Stówki - wytworzone ze 100% mięsa z szynki wieprzowej, bez konserwantów, fosforanów i glutaminianu sodu. Linia warzywna Z Gruntu Dobre została poszerzona o dania gotowe, a asortyment przekąsek mięsnych wzbogacił się o serię kabanosów Eat'N'Go. We współpracy z Grupą MLEKOVITA, Sokołów wprowadził trzy wyjątkowe połączenia przekąsek mięsno-serowych: Party Time, Wypasiony Duo Snack oraz Sokoliki Duo Snack.
Obecnie Sokołów prowadzi szeroką kampanię wizerunkową, w której prezentuje, w jaki sposób asortyment firmy odpowiada zróżnicowanym potrzebom poszczególnych grup konsumentów. Kampania prowadzona jest w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, ze wsparciem w innych kanałach komunikacyjnych, jak outdoor, POS, stacje radiowe oraz Internet.
Społeczna odpowiedzialność
- Inwestycje w ochronę środowiska to jeden z najbardziej istotnych elementów strategii rozwoju naszej firmy - zaznacza Bogusław Miszczuk. Żaden z zakładów Sokołów S.A. nie wykorzystuje węgla do produkcji energii, co zdecydowanie ogranicza emisję gazów cieplarnianych. Gazowa elektrociepłownia kondensacyjna w Sokołowie, jest jednym z najbardziej ekologicznych i zaawansowanych technologicznie obiektów energetycznych dla przemysłu spożywczego w Europie. W latach 2018 i 2019 nowa kotłownia pozwoliła na wyprodukowanie ponad 11 960 MWh energii elektrycznej oraz ograniczenie emisji gazów o ponad 36 900 ton. Stale ulepszana jest infrastruktura, przeprowadzane są termomodernizacje budynków i instalacji energetycznych, odzyskiwane jest ciepło z urządzeń produkcyjnych i systemów chłodniczych. - Staramy się mądrze gospodarować energią elektryczną, ograniczać zużycie papieru, wody, folii i innych materiałów nie biodegradowalnych - podkreśla Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. - Od 4 lat prowadzimy cykliczne spotkania z dziennikarzami i influencerami, w trakcie których poruszamy ważne społecznie tematy, jak Zero Waste, mające na celu przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz edukację w zakresie zdrowego odżywiania.
- Warto pamiętać, iż jesteśmy jedną z pierwszych firm przetwórstwa mięsnego w Polsce, która postawiła na bliską współpracę z gospodarstwami, wprowadzając program bezpośredniej współpracy z hodowcami - „Razem w przyszłość" - mówi Bogusław Miszczuk. - Już od 2000 roku wspieramy hodowców trzody chlewnej, a od 2007 roku - także hodowców bydła.
Prognoza na 2020 rok
Prezes Bogusław Miszczuk przewiduje, iż w nadchodzącym roku utrzyma się trudna koniunktura w branży, ale uważa, że nie przeszkodzi to w dalszym rozwoju. - Jestem przekonany, iż uda nam się efektywnie sprostać tym wyzwaniom oraz utrzymać dobrą kondycję i satysfakcjonujące wyniki Grupy - podkreśla Bogusław Miszczuk. - Profesjonalizm i zaangażowanie naszych Pracowników są filarem, na którym opieramy umacnianie pozycji rynkowej i konsekwentne wdrażanie założonej strategii. Inwestycje realizowane w zakładach pozwolą nam w dalszym ciągu zwiększać moce produkcyjne. Nadal będziemy intensywnie pracować nad wprowadzaniem innowacyjnych produktów, zgodnych z trendami rynkowymi i oczekiwaniami konsumentów. Dzięki temu - jak do tej pory - każdego dnia Sokołów gościć będzie na stołach milionów Polaków, którzy cenią wysoką jakość i dobry smak.
Nadesłał:
milkas
|
Komentarze (0)