Firma » Biznes

Model spółdzielczy to przyszłość na rynku ubezpieczeniowym?

W Unii Europejskiej model spółdzielczy zyskuje na popularności, o czym świadczy liczba ponad 100 mln spółdzielców. W Polsce wciąż kojarzy się z reliktem minionego ustroju i dotyczy głównie branży mieszkaniowej. Czy taki sposób prowadzenia działalności ma szanse na sukces także w Polsce?

W Spółdzielni każdy ma wpływ na decyzje biznesowe

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Pracownicy coraz więcej uwagi przywiązują do komfortu pracy oraz poczucia bezpieczeństwa. Jest to szczególnie ważne w sektorze ubezpieczeń, gdzie wynagrodzenie zależy od wyników sprzedaży, a kolejne zmiany legislacyjne mogą utrudnić ich poprawianie. Jak zatem utrzymać się na rynku, nie tracąc jednocześnie niezależności? Odpowiedzią może być dołączenie do struktur spółdzielni, gdzie zostając członkiem organizacji, otrzymuje się dostęp do setek produktów ubezpieczeniowych, zachowując jednocześnie niezależność działania - niespotykaną w modelach korporacyjnych. Członkostwo daje wpływ na kształt firmy i kierunek jej rozwoju. 

- Nasi doradcy, wchodząc do organizacji, otrzymują dostęp do ponad 400 produktów z 38 Towarzystw Ubezpieczeniowych i stają się współwłaścicielami firmy, członkami Spółdzielni, mając prawo głosu niezależnie od wielkości udziałów członkowskich - to podstawowy wyróżnik ANG SPU na rynku – tłumaczy Michał Kwasek z ANG Spółdzielni Pośredników Ubezpieczeniowych - Nasi ludzie mają realny wpływ na firmę, poczucie współstanowienia i współodpowiedzialności - Walne Zgromadzenie Członków Spółdzielni, jest najważniejszym organem decyzyjnym w firmie. Raz do roku organizujemy zebranie naszych współpracowników, na którym zapadają najważniejsze decyzje dotyczące strategii firmy i wspólnie dokonujemy oceny tego, co zbudowaliśmy  w danym roku. 

W grupie siła

Utrzymanie niezależności w spółdzielni polega także na braku narzuconych z góry planów sprzedażowych. W przeciwieństwie do dużych firm, spółdzielnie nie kładą nacisku na wyniki, ale na długofalowe relacje z klientami i budowanie wspólnych wartości z partnerami i pracownikami. Z drugiej strony, istnieje możliwość osiągnięcia wyższych prowizji niż na indywidualnych umowach.

- W ANG Spółdzielni Pośredników Ubezpieczeniowych prowizje wypłacane są dożywotnio, także po zakończeniu współpracy ze spółdzielnią – tłumaczy Michał Kwasek. - Jedynym warunkiem jest utrzymanie zdolności do wystawienia dokumentu księgowego, na podstawie którego możemy wypłacić prowizję.

Istotne w pracy agenta ubezpieczeniowego jest także wsparcie produktowe i technologiczne. Nowatorskie rozwiązania technologiczne mogą być trudne do opanowania, a ich poznanie zajmuje zwykle dużo czasu. W Spółdzielni agenci nie muszą tracić czasu ani na problemy z nową technologią, ani na zagłębianie się w setki ofert. Przygotowywanie ofert odbywa się bowiem centralnie oraz istnieje możliwość korzystania z narzędzi informatycznych, do których agenci indywidualni nigdy nie mieliby dostępu. Automatyzacja działań nie oznacza jednak braku potrzeby i możliwości rozwoju osobistego. Spółdzielcy mają możliwość uczestniczenia w szkoleniach i kursach, a także, co jest istotą modelu opartego o kapitał społeczny - mogą korzystać z wiedzy wspólnej społeczności, wymieniać się doświadczeniem z innymi współpracownikami, czyli uczyć się od innych.

Etyka w branży ubezpieczeń to nie mit – ale dobrze, jeśli można to sprawdzić

Praca w sektorze ubezpieczeń w dalszym ciągu nie kojarzy się z uczciwością i dbaniem o relacje z klientami. Panuje pogląd, w którym agent ubezpieczeniowy interesuje się klientem do momentu podpisania umowy - korzystnej wyłącznie dla jednej strony. W Spółdzielni, współpracownicy firmy są jej współwłaścicielami, więc zależy im na długofalowym zadowoleniu klientów. Dodatkowo jest to model prowadzenia działalności gospodarczej, w którym bardzo ważna jest przejrzystość działalności i obowiązek ujawniania danych finansowych, komunikowania interesariuszom ważnych zdarzeń w życiu Spółdzielni. Dzięki temu Spółdzielnia jest bardziej wiarygodna.

- My nie musimy nikogo przekonywać o dobrych zamiarach, każdy z członków organizacji ma wiedzę o kondycji finansowej całej firmy – wyjaśnia Michał Kwasek. – Jeżeli wyniki nie będą dobre, przy dużej liczbie członków, mających dostęp do danych finansowych,  nie uda nam się utrzymać opinii firmy uczciwej, zaangażowanej i pracowitej. Jesteśmy także partnerem szanowanym i dobrze postrzeganym przez instytucje finansowe. Nie bez znaczenia jest nasze zaangażowanie społeczne, takie jak na przykład konferencja Nienieodpowiedzialni czy Fundacja Będę Kim Zechcę. Działania związane z odpowiedzialnością społeczną biznesu mają duży wpływ na wysoki komfort pracy w naszej Spółdzielni.

 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

brandscope

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »