Gospodarka » Bezpieczeństwo
Monitoring - dobro czy zło?
Sprzedaż systemów monitoringu systematycznie rośnie, podobnie jak akceptacja ich zastosowania w społeczeństwie. Trudno dziś znaleźć sklep, obiekt sportowy czy stacje metra, gdzie nie bylibyśmy podglądani przez kamery. Równolegle już od kilkunastu lat trwa wojna między dwoma światami telewizji przemysłowej – analogowym i cyfrowym.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Podstawową zaletą systemu analogowego są zdecydowanie tańsze od cyfrowych kamery. Ale korzyści dla użytkowników, płynących z wdrożenia systemu cyfrowego, jest znacznie więcej. Zaangażowanie w sprzedaż rozwiązań cyfrowego monitoringu – bardziej niż w przypadku systemów analogowych – opłaci się resellerom, bowiem razem z kamerami mogą sprzedawać także cyfrowe rejestratory, rozbudowywać komputerową sieć klienta, aby była wydajna odpowiednio do potrzeb przesyłu obrazu, czy wdrażać oprogramowanie – nie tylko do bieżącego podglądu i rejestracji, ale także do prowadzenia np. badań statystycznych lub preferencji klientów.
Planując monitoring, zawsze trzeba wykonać audyt sieci klienta i sprawdzić, czy jej wydajność będzie wystarczająca. Ponieważ oferowane dziś kamery pracują w rozdzielczości kilkunastu lub więcej mega pikseli, szybko może się okazać, że przepustowość sieci w przedsiębiorstwie jest zbyt mała. Dostawcy kamer deklarują pomoc w zakresie jej oceny oraz w jej rozbudowie i konfiguracji. Ważnym aspektem jest też zapewnienie poufności przesyłanych obrazów.
Mimo że większość wymienionych rodzajów klientów stosuje już jakiś system monitoringu, bardzo często nadal są to rozwiązania analogowe, bez możliwości rejestracji obrazu. Dostawcy rozwiązań monitoringu IP zgodnie podkreślają, że w tej roli zdecydowanie lepiej sprawdzają się typowe firmy informatyczne niż ochroniarskie, oferujące przez lata rozwiązania analogowe.
monitoring - http://genway.pl/
Komentarze (0)