Firma » Finanse
Mundial 2018 a opłaty ZAiKS
Kibice, ale też właściciele lokali zacierają ręce na zbliżające się rozgrywki. Publiczne odtwarzanie meczów to sprawdzony sposób na przyciągnięcie klientów. Czas Mundialu to niestety także smakowity kąsek dla inspektorów stacji udzielających licencji, ZAiKS-u oraz innych OZZ-ów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zapewnij Twoim klientom rozrywkę po Mundialu 2018 i odtwórz dobrą, darmową muzykę
Licencja na transmisję meczy
Licencję na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro 2016 we Francji zakupiła Telewizja Polsat za kwotę około 30-35 mln euro (informacja nieoficjalna, szczegóły umowy objęte są tajemnicą). Z umów licencyjnych wynikało, że płacić miał właściwie każdy właściciel telewizora, na który spoglądać będzie więcej niż 5 osób. Tym właśnie sposobem oglądanie meczu w biurze lub w domu przez więcej niż 5 osób wynosiło 183 zł za opłatę licencyjną.
W przypadku pubów, restauracji, klubów fitness, stawki szły już w tysiące złotych. Lokal o wielkości do 50 m2 musiał zapłacić 1250 zł, a o wielkości 1000 m2 – 20 tys. zł brutto. Koszt licencji dla strefy kibica w dużym mieście wyceniono na 246 tys. zł.
Muzyka podczas Mundialu
Logika sugerowałaby, że płacenie licencji na publiczne pokazy transmisji sportowych jest równoznaczne z możliwością nadawania w swoim lokalu programów muzycznych i radiowych. Niestety jednak tak nie jest nad czym ubolewa każdy świadomy właściciel, który po zakończonym meczu chce zatrzymać u siebie klienta i umilić mu czas odtwarzając popularne utwory muzyczne zachęcające do zabawy. Aby nie otrzymać żadnej karty trzeba mieć na uwadze, że licencje nie działają wspólnie. Każde publiczne odtwarzanie muzyki = opłata dla ZAiKS STOART czy ZPAV. Jedynym alternatywnym rozwiązaniem jest używanie utworów i dzieł, które nie są objęte prawem autorskim chronionym przez ZAIKS.
Każda osoba zarządzająca lokalem i świadoma siły oddziaływania muzyki na klientów, szukacie odpowiednich utworów bez opłat ZAiKS na Mundial 2018 do ogródka piwnego, pubu, restauracji czy kawiarni to zapraszamy do kontaktu. Sprofilowana pod klientów i wydarzenie muzyka jest gwarancją przyciągnięcia do swojego lokalu wielu klientów.
Komentarze (0)