Dom » Wnętrza
MUST HAVE 2022 – trwa nabór
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W tym roku organizatorzy szczególną uwagę poświęcą propozycjom produktów, które odpowiadają na istotne potrzeby współczesnych konsumentów, czyli idealnie nadają się do domowego biura, są wrażliwe społecznie, powstały w trosce o zasoby, nie tworzą zbędnych odpadów i pomagają dbać o zdrowie.
Organizowany przez Łódź Design Festival plebiscyt must have od ponad dziesięciu lat wyróżnia najlepsze polskie wzornictwo. Wskazując produkty autorstwa rodzimych projektantów i producentów, odzwierciedla najważniejsze trendy w polskim projektowaniu. Must have to także, nadawany nieodpłatnie, najbardziej rozpoznawalny i niezależny znak jakości, którym polskie firmy posługują się w kraju i za granicą. Jego celem jest wsparcie sektora przemysłów kreatywnych poprzez szeroką promocję produktów będących efektem współpracy producenta z projektantem. Must have stanowi unikalną rekomendację konsumencką - wytypowany przedmiot po prostu warto mieć. Plebiscyt jest równocześnie szansą na zaprezentowanie wyróżnionego projektu szerokiej publiczności podczas Łódź Design Festival 2022.
Wszystkie zgłoszenia do plebiscytu przyjmujemy nieodpłatnie, a ich ilość jest nieograniczona. Własne nominacje przedstawia również Rada Ekspertów, która następnie dokonuje wyboru około 70 najlepiej zaprojektowanych produktów. W skład Rady wchodzą uznani architekci, aktywiści, przedstawiciele mediów i najważniejszych w kraju ośrodków wzornictwa. Przy wyborze kierują się oni takimi kryteriami jak funkcjonalność, ergonomia, estetyka, wytrzymałość, jakość oraz jej stosunek do ceny. Wyróżnione projekty powinny pochodzić z Polski oraz powstać w wyniku współpracy producenta z projektantem lub grupą projektową. Zgłaszane w tegorocznym plebiscycie produkty muszą być dostępne na polskim rynku, zaprojektowane przez polskich projektantów i/lub wyprodukowane przez polskie firmy w okresie 2019-2022.
- Szczególną uwagę poświęcimy propozycjom produktów, które odpowiadają na najważniejsze potrzeby współczesnych konsumentów. Poszukujemy wdrożeń, które idealnie nadają się do domowego biura, są wrażliwe społecznie, powstały w trosce o zasoby, nie tworzą zbędnych odpadów i pomagają dbać o zdrowie - wymienia Michał Piernikowski, dyrektor ŁDF.
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie musthave.lodzdesign.com. Można znaleźć tam również zdjęcia i informacje o wszystkich dotychczasowych nagrodzonych. To niepowtarzalna baza polskiego designu - w ponad 10-letniej historii plebiscytu wyróżnionych zostało aż 733 wyjątkowych produktów!
Projekty zgłoszone do must have 2022 oceni Rada Ekspertów w składzie:
- Anna Grużewska - redaktorka, dziennikarka, redaktor naczelna największego polskiego miesięcznika wnętrzarskiego „Czas na Wnętrze" oraz jego strony internetowej www.czasnawnetrze.pl.,
- Agnieszka Gruszczyńska-Hyc - historyczka sztuki. Redaktorka naczelna magazynów „Dobre Wnętrze", „M jak Mieszkanie" oraz serwisu Urzadzamy.pl
- Dominika Olszyna - absolwentka Kulturoznawstwa oraz Zarządzania Innowacją na Uniwersytecie SWPS. Od 2010 roku pracuje jako dziennikarka i redaktorka specjalizująca się w tematach lifestyle' owych i kulturalnych. Obecnie redaktor naczelna obszarów Lifestyle i Kultura onet.pl.
- Magda Świć i Paweł Rafa - duet prowadzący dom wydawniczy, który w 2012 roku powołał do życia magazyn „LABEL" - jedyny na polskim rynku dwujęzyczny magazyn tak szeroko traktujący o dizajnie, architekturze i różnorodnie pojmowanej kreatywności
- Agnieszka Polkowska - doktor w dyscyplinie sztuk projektowych. Projektantka spekulatywna, badaczka i strateżka. Właścicielka studia TRENDSPOT oraz Touching Points. Adiunkt na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuki w Szczecinie
- Michał Mazur - fotograf trendów i wystaw designu. Od 2013 r. regularnie uczestniczy w branżowych targach, festiwalach i konferencjach odbywających się w różnych miejscach świata.
- Diana Nachiło - współtwórczyni i dziennikarka BIZNES meble.pl. Humanistka z zamiłowania i wykształcenia. Współautorka „Księgi Trendów", pierwszej w Polsce publikacji prezentującej aktualne trendy we wzornictwie przez pryzmat zmian zachodzących w stylu życia Polaków
- Iwona Ławecka-Marczewska - redaktor naczelna magazynu internetowego Designdoc.pl. Filolożka, animatorka kultury, dziennikarka publikująca artykuły w prasie drukowanej i mediach, cyfrowych, niezależna ekspertka w dziedzinach: architektura wnętrz, design, sztuka, rzemiosło, komunikacja społeczna
- Zbigniew Maćków - architekt IARP. Ukończył Wydział Architektury Politechniki Wrocławskiej (1996) i Kingston School of Architecture (1994). Założyciel - dzisiaj 60-osobowego - biura Maćków Pracownia Projektowa (1995)
- Hanna Rydlewska - dziennikarka i redaktorka. Obecnie dyrektorka wydawnicza „Vogue Polska", wcześniej była m.in. wicenaczelną „Przekroju" i Natemat.pl oraz zastępczynią dyrektor serwisów informacyjnych Gazeta.pl
- Monika Pągowska i Tomasz Pągowski - od 13 lat prowadzą studio IM AT HOME, zajmując się projektowaniem wnętrz, projektami 2D i 3D, grafiką użytkową, identyfikacją wizualną, fotografią oraz multimediami
- Katarzyna Księżopolska - redaktor naczelna portalu wnętrzarskiego MAGAZIF.com, dziennikarka. Z wykształcenia socjolog i filolog polski
- Kamil Białas - studiował stosunki międzynarodowe oraz filologię litewską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest redaktorem naczelnym magazynu whiteMAD i serwisu whiteMADpl
- Agata Szydłowska - kuratorka, badaczka, autorka książek. Absolwentka historii sztuki na UW, Szkoły Nauk Społecznych przy IFiS PAN, doktorka etnologii, wykłada na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie
- dr Szymon Hanczar - absolwent Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Wykładowca akademicki, laureat i juror licznych konkursów branżowych
- Michał Piernikowski - dyrektor Łódź Design Festival. Entuzjasta działań miejskich i projektowania. Inicjator oraz współorganizator wielu projektów związanych z przemysłami kreatywnymi, m.in.: Festiwalu Reklamy Ad Days, Konferencji Przemysły Kreatywne, Art_Inkubatora czy Fotofestiwalu
Na zgłoszenia czekamy do 1 marca 2022.
Do zobaczenia na Łódź Design Festival 2022!
---
Organizacja Łódź Design Festival jest możliwa dzięki wsparciu Łódzkiego Centrum Wydarzeń oraz Miasta Łódź. ŁDF dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Nadesłał:
OKK!
|
Komentarze (0)