Firma » Reklama

Na czym polega omnichannel marketing?

Na czym polega omnichannel marketing?
Zobacz więcej zdjęć »
Omnichannel marketing to z pewnością przyszłość reklamy. Nowe podejście łączy ze sobą zalety reklamy i sprzedaży online oraz offline. Na czym dokładnie polega i czym różni się od multichannel?






Czym jest omnichannel marketing?

Oprócz tego, że omnichannel marketing znosi podział na reklamę offline i online, bardzo ważną jego cechą są spersonalizowane komunikaty reklamowe oraz czerpanie informacji zwrotnych od konsumenta. Do tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystuje się między innymi historię reklamacji klienta, dane demograficzne, dotychczasową historię zakupów i opinie wyrażone na temat produktów i usług. Ponadto, model omnichannel, zgodnie ze swoją nazwą, umożliwia finalizowanie transakcji zakupowej stacjonarnie lub online, przez wiele urządzeń.



Czym różni się omnichannel marketing od multichannel marketing?

Podejście omnichannel w marketingu bywa mylone z podejściem multichannel. Ten drugi model jest jednak dość ograniczony, bo chociaż wykorzystuje różne źródła komunikacji, za ich pośrednictwem dociera do konsumentów z tą samą treścią. Sporą wadą są wykorzystywane tu mierniki efektywności, czyli kliknięcia, a nie realna sprzedaż. Te ograniczenia modelu multichannel decydują o sukcesie i popularności systemu omnichannel.



Jak omnichannel marketing wygląda w praktyce

Dobrym przykładem stosowania podejścia omnichannel marketingu w praktyce jest możliwość dokonania zakupu przez aplikację mobilną, ale odbiór towaru na miejscu. W innych przypadkach klienci sklepów stacjonarnych nie muszą angażować sprzedawców, ponieważ dzięki rozwiązaniom mobilnym zdobywają niezbędne informacje o produktach. W sklepach wykorzystujących model omnichannel często półki świecą pustkami, bo te punkty handlowe służą przede wszystkim zdobywaniu informacji, czerpaniu inspiracji oraz odbiorowi towaru.



Jakie narzędzie obsługuje omnichannel marketing?

Wprowadzenie strategii omnichannel wymaga narzędzia, które będzie w stanie gromadzić i analizować wiele danych dotyczących klientów. To zadanie doskonale spełniają nowoczesne systemy CRM, na przykład najpopularniejszy obecnie na świecie Salesforce CRM, który na polskim rynku oferuje firma Craftware. Praktyka pokazuje, że to się opłaca, bo firmy, które wdrażają nowoczesne systemy CRM notują przychody wyższe średnio o aż 25%!



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »