Społeczeństwo » Społeczeństwo
Na święta wydajemy więcej, ale mądrzej
Przeznaczamy na święta coraz więcej pieniędzy – w 2016 roku było to średnio 864 zł, w 2017 roku 882 zł, a szacuje się, że w 2018 będzie to 1585.[1]
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
· Polska jest na szczycie rankingu pod względem wzrostu wydatków na święta w 2018 roku, w porównaniu z ubiegłym rokiem.
· Mieszkańcy województwa śląskiego dzięki zakupom w centrach outletowych mogą wydać na prezenty świąteczne o 30-70% mniej niż podana średnia.
Według raportu firmy Deloitte Polacy przodują w rankingach europejskich wydatków na Święta Bożego Narodzenia. Na same prezenty gwiazdkowe dla najbliższych wydajemy ponad połowę całego budżetu świątecznego. Wydaje się to przewrotne, biorąc pod uwagę niższe zarobki niż w zachodnich krajach. Być może dlatego coraz rozsądniej podchodzimy do kupowania prezentów i działamy według idei tzw. smart shoppingu, dzięki czemu wybieramy produkty wysokiej jakości w niższych cenach. Coraz większe wydatki świąteczne powodują, że poszukiwanie atrakcyjnych obniżek jest szczególnie istotne dla konsumentów.
– Kupowanie prezentów świątecznych w outletach staje się z roku na rok coraz popularniejsze, bo i sama idea smart shoppingu jest coraz częściej wdrażana w życie przez wiele osób. W naszym centrum klienci zawsze kupują taniej, od 30 do 70%, dlatego tak chętnie decydują się na zakupy świąteczne w outlecie – mówi Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec.
Co kupujemy?
Wśród najczęściej kupowanych prezentów są zazwyczaj te uniwersalne – książki, perfumy, biżuteria.
– Zakupy w sklepach jubilerskich cieszą się dużą popularnością w centrach outletowych. Dobrej jakości biżuteria jest klasycznym i ponadczasowym pomysłem na prezent. Idealny prezent dla bliskiej osoby to coś więcej, niż tylko przedmiot, ma ze sobą nieść również wartość sentymentalną. Nasi klienci z chęcią kupują prezenty w sklepach Apart, jednym z największych polskich sieci jubilerskich, gdzie znajdują nie tylko biżuterię, ale i zegarki. Podobnie jest z kosmetykami – perfumy kupują w Amora Outlet, a w The Cosmetics Company Store mogą zaopatrzyć się w takie marki, jak: Mac, Estee Lauder czy Tom Ford – mówi Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager z Designer Outlet Sosnowiec.
Preferencje Polaków, dotyczące prezentów świątecznych najczęściej skupiają się wokół książek (43% osób najchętniej otrzymałoby ten prezent), ale zaraz za nimi uplasowały się odzież i obuwie (30%) oraz bony na zakupy (28%). Na tle Europy Polacy są najbardziej skłonni przekraczać założony budżet na wydatki świąteczne – w 2017 roku 53% ankietowanych deklarowało, że przekroczyło pierwotny budżet o ponad 200 zł.
___
Designer Outlet Sosnowiec to największe centrum outletowe w regionie, położone w Sosnowcu przy drodze S1 i autostradzie A4 (ul. Orląt Lwowskich 138). Dzięki ponad 100 markom (takim jak np. Nike, 4F, New Balance, Puma, Salomon, Adidas, Umbro, Pepe Jeans, Levi’s czy Guess) i cenom niższym od 30 do 70% przez cały rok, daje najlepsze możliwości robienia zakupów. Część restauracyjna i plac zabaw dla dzieci uzupełniają wyjątkowe wrażenia zakupowe. Architektura outletu przypomina XIX-wieczną wiktoriańską uliczkę. Darmowy parking może pomieścić 1200 samochodów.
Nadesłał:
brandscope
|
Komentarze (0)