Technologie » Internet
Naprawa reputacji zniszczonej w wyniku cyberataku to poważny koszt
Zobacz więcej zdjęć » |
Średni koszt uszczerbku dla marki na jeden incydent dotyczący małych i średnich firm wynosił ponad 8 000 dolarów, podczas gdy szkody ponoszone przez przedsiębiorstwa przekraczały 200 000 dolarów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
Są to wyniki badania przeprowadzonego w 2015 r. przez Kaspersky Lab oraz B2B International, w którym wzięło udział ponad 5 500 specjalistów IT z 26 państw na całym świecie.
W wysoce konkurencyjnym środowisku u podstaw sukcesu firm leży coś więcej niż tylko wydajność oraz jakość produktów i usług. Zaufanie klientów oraz partnerów może przynieść większe zyski, a kluczową rolę w jego budowaniu odgrywa nieskazitelna reputacja marki. Z kolei utrata zaufania klienta do firmy często prowadzi do mniejszych zysków, a czasem do bankructwa.
Uszczerbek na reputacji zależy bezpośrednio od tego, czy incydent zostaje upubliczniony. 22% respondentów stwierdziło, że informacje o incydencie w ich firmie wyciekły do mediów i stały się publiczne.
Wielkość uszczerbku na reputacji mierzy się kwotą, jaką firma musi wydać, aby przywrócić swoje dobre imię. Co czwarta firma (24%) musiała zwrócić się w tym celu o pomoc do zewnętrznych konsultantów. Co ciekawe, w ciągu ostatnich trzech lat firmy zaczęły zwracać większą uwagę na pozytywną reputację. W porównaniu z 2013 r. liczba firm zgłaszających się po pomoc do zewnętrznych konsultantów ds. komunikacji kryzysowej wzrosła o ponad 5%.
„Niezależnie od rozmiaru firmy uszczerbek na reputacji może przynieść szkody każdemu biznesowi w równym stopniu” – powiedział Konstantin Woronkow, szef działu odpowiedzialnego za produkty bezpieczeństwa dla punktów końcowych, Kaspersky Lab. „W takiej sytuacji należy podjąć wszelkie możliwe działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji. Złożona, wielowarstwowa ochrona każdego elementu korporacyjnej infrastruktury IT pomoże zabezpieczyć firmę zarówno przed wewnętrznymi wyciekami informacji, jak i zdalnym wniknięciem cyberprzestępców do sieci”.
W celu zapewnienia wielopoziomowego bezpieczeństwa informacji Kaspersky Lab oferuje wachlarz rozwiązań i usług przeznaczonych dla każdego elementu infrastruktury firmowej. Obejmuje on zintegrowane rozwiązania, takie jak Kaspersky Endpoint Security oraz Kaspersky Small Office Security, jak również wyspecjalizowane produkty, w tym Kaspersky Security for Mobile, Kaspersky Fraud Prevention oraz Kaspersky Security for Virtualization, natomiast rozszerzone usługi wsparcia dodatkowo wzmacniają ochronę.
Pełne wyniki badania wykorzystanego w niniejszej informacji prasowej są dostępne na stronie http://r.kaspersky.pl/koszty_incydentow_it.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/news.
Komentarze (0)