Technologie » Internet
NetSprint wprowadza NewsPoint UGC – system monitorujący blogi i fora internetowe
Zobacz więcej zdjęć » |
Aplikacja jest przeznaczona dla specjalistów marketingu i public relations, prowadzących działania komunikacyjne w internecie, którzy chcieliby poznać opinie odbiorców swoich produktów i usług bez konieczności przeznaczania dużych nakładów finansowych na badania konsumenckie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Obecnie system NewsPoint UGC monitoruje ponad 44 tysiące forów internetowych. Jest to jedyne na polskim rynku rozwiązanie umożliwiające monitoring forów. System monitoruje również trzy największe platformy blogowe: blog.pl, bloog.pl i blox.pl., które w sumie dają liczbę 29 tys. blogów. Obszar ten będzie rozwijany o kolejne platformy. Jednocześnie jest to jedyne w Polsce rozwiązanie do monitoringu rozliczane w ramach stałego abonamentu - klient płaci jedynie za miesięczny dostęp do konta, niezależnie od liczby monitorowanych haseł czy liczby znalezionych publikacji.
Rozwiązanie zostało wprowadzone w odpowiedzi na trendy w obszarze komunikacji z konsumentami w internecie. Zgodnie z badaniami Nielsen Online z grudnia 2008 r. internet ma coraz większe znaczenie w kształtowaniu opinii. 81% osób kupujących prezenty gwiazdkowe w sieci korzystało z rekomendacji innych internautów, a 71% procent ankietowanych po zapoznaniu się z zamieszczonymi w sieci komentarzami nabrało pewności, że nabywa właściwy produkt. W celu wymiany opinii internauci korzystają najczęściej z takich narzędzi, jak fora internetowe, blogi, komentarze w porównywarkach cen i sklepach internetowych, serwisy społecznościowe, serwisy wideo oraz mikroblogi.
„Internet to medium, na które wydatki marketingowe wzrastają rokrocznie, a w tym roku wraz z szacowanym wzrostem 16% będzie pod tym względem wyjątkiem na tle innych mediów. Firmy dawno przestały już traktować PR w internecie po macoszemu, co sprawiło, że budżety marketingowe i PR na działania online rosną. Jednocześnie, w czasach dekoniunktury rośnie też nacisk na badanie efektywności tych działań" - komentuje Anna Miotk, dyrektor rozwoju biznesu NewsPoint. „NewsPoint UGC odpowiada na te trendy w sposób dwojaki - po pierwsze, pozwala marketerom i specjalistom PR niedrogo zbadać skuteczność swoich działań, a po drugie -umożliwia zaoszczędzenie czasu poświęcanego na codzienny monitoring mediów, co przekłada się na wzrost efektywności ich pracy"- dodaje.
Funkcjonalności i korzyści
- System NewsPoint umożliwia obserwowanie konwersacji w internecie bez konieczności regularnego odwiedzania danego forum czy bloga; wyszuka posty, w których znajduje się dane słowo kluczowe i przedstawi je w kolejności ich publikowania w internecie.
- Rozwiązanie umożliwia przygotowywanie w szybkim czasie raportów ilościowych i jakościowych. Raporty ilościowe generowane są automatycznie za pomocą kilku kliknięć w intuicyjnym panelu.
- NewsPoint UGC oferuje dostęp zarówno do informacji aktualnych, jak i archiwalnych (bez dodatkowych opłat za dostęp do publikacji archiwalnych).
- Użytkownik otrzymuje automatyczne powiadomienia e-mail o odnalezionych wpisach czy komentarzach.
Obsługa systemu odbywa się przez przeglądarkę internetową (preferowana przeglądarka to Mozilla Firefox). Do otwierania dokumentów z tekstami artykułów potrzebny jest program Adobe Acrobat, natomiast do plików z rozszerzeniami .csv i .xls - program MS Excel lub pakiet Open Office.
NewsPoint UGC planuje wprowadzić również monitoring treści tworzonych przez użytkowników internetu za pomocą narzędzi Web 2.0, takich jak monitorowanie komentarzy w porównywarkach cen (np. Ceneo, Nokaut, Skąpiec) w czerwcu 2009, mikroblogów (np. Blip) we wrześniu 2009 i serwisów z plikami audio i wideo (Wrzuta) w dalszej przyszłości.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)