Motoryzacja » Transport

Nowoczesne finansowanie napędza sprzedaż nowych aut Grupy Volkswagen

Nowoczesne finansowanie napędza sprzedaż nowych aut Grupy Volkswagen
Zobacz więcej zdjęć »
5 kwietnia 2018 r. to nie tylko termin rozpoczęcia największych w Polsce targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show, ale i dzień konferencji prasowych marek. Wśród nich wyniki marki Volkswagen Financial Services zaprezentował Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Bank Polska S.A.


Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


·         Instytucje finansujące zakup samochodów zazwyczaj nie biorą udziału w targach motoryzacyjnych. Volkswagen Financial Services stanowi wyjątek, towarzysząc markom Grupy Volkswagen m.in. podczas poznańskiego Motor Show 2018

 

  • W 2017 roku produkty finansowe VWFS znacząco wsparły sprzedaż marek samochodowych należących do Grupy.

 

·         Wyniki Volkswagen Financial Services wskazują na rosnącą popularność kredytu
i leasingu z niskimi ratami. W ubiegłym roku wartość samochodowych kredytów detalicznych wzrosła o 25 proc., a umów leasingu detalicznego o 30 proc.

 

·         Najnowsze wyniki za I kwartał 2018 roku wskazują na kolejny rekordowy wzrost liczby kontraktów VWFS – o 45 proc. (kw./kw.).

Rynek motoryzacyjny w Polsce zakończył ubiegły rok w bardzo dobrej kondycji. Potwierdzają to dane na temat liczby rejestracji samochodów publikowane przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców (CEPiK). W ciągu dwunastu miesięcy 2017 roku zarejestrowano niemal pół miliona (483,2 tys.) nowych aut osobowych i 59,4 tys. dostawczych. Liczba rejestracji nowych pojazdów osobowych wzrosła o ponad 16 proc. w porównaniu do 2016 roku.

Na rekordowe wyniki w tej grupie pojazdów znaczący wpływ miał również wzrost sprzedaży aut marek należących do Grupy Volkswagen: Volkswagen, Audi, ŠKODA, SEAT, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe. Wśród nich do najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Polsce należały tradycyjnie ŠKODA i Volkswagen (1. i 3. miejsce), a w wśród aut premium – marka Audi (3. miejsce).

– Nasza obecność na targach Motor Show zbiegła się z naprawdę dobrymi rezultatami sprzedaży samochodów z Grupy Volkswagen. Szacujemy, że udział Grupy w rynku nowych samochodów
w Polsce wynosi obecnie około 30 procent. Doskonałe wyniki w 2017 roku uzyskały również spółki finansowe należące do Volkswagen Financial Services, który wspiera finansowanie zakupu nowych aut marek Grupy Volkswagen.
– mówił Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Bank Polska S.A., podczas prezentacji wyników finansowych VWFS w trakcie Motor Show 5 kwietnia 2018 r. – W ubiegłym roku osiągnęliśmy niemal 40 tys. kontraktów, które łącznie wygenerowały wartość 3 363 mln złotych. Na tę sumę składały się zarówno samochodowe kredyty detaliczne, leasing detaliczny dla firm, jak i kontrakty flotowe – wskazywał Prezes Mikołaj Woźniak.

OKIEM MARKI

Rok 2018 to czas ofensywy modelowej marki Audi. Na rynkach świata pojawi się 20 nowych modeli. W Polsce ich sprzedaż z pewnością wesprą produkty finansowe Audi Financial Services, w tym przebojowy Audi Perfect Lease, wprowadzony na rynek około trzech lat temu. Ten nowoczesny leasing z ratami znacznie niższymi niż w klasycznych rozwiązaniach, pozwala swobodnie wykorzystywać własne środki na potrzeby swoje i swojej firmy, a przy tym co kilka lat cieszyć się nowymi, coraz doskonalszymi modelami marki Audi. – podkreśla Michał Bowsza, Dyrektor marki Audi.

 

W 2017 roku w portfelu Volkswagen Financial Services wzrosła wartość samochodowych kredytów detalicznych, leasingu detalicznego (głównie dla mikro firm i klientów z sektora MŚP) oraz kontraktów flotowych, o odpowiednio 25 proc., 30 proc. i 31 proc. w porównaniu do 2016 roku. W podsumowaniu wyników finansowych VWFS widoczny jest również rosnący udział nowoczesnego modelu finansowania – tzw. kredytu i leasingu z niskimi ratami – w każdej z trzech grup produktów. Nowoczesny kredyt i leasing są też określane jako „MRV”, czyli finansowanie
z rynkową wartością końcową. Taka forma użytkowania samochodu pozwala kierowcom swobodnie korzystać z auta, w zamian za dużo niższe raty niż w klasycznych rozwiązaniach.
W przypadku indywidualnych kredytobiorców detalicznych w 2017 roku niskie raty wybrała blisko połowa z nich (z 8,7 tys. umów), a około 40 proc. firm sięgnęło po analogiczny leasing detaliczny (spośród 25,2 tys. umów).

OKIEM MARKI

Wyniki sprzedaży SEAT-a w Polsce są doskonałe. W styczniu i lutym odnotowaliśmy
45-procentowy wzrost liczby rejestracji rok do roku. To oznacza ponad 2 000 egzemplarzy aut. Znakomite rezultaty zawdzięczamy naszym flagowym modelom: Leon, Ibiza, Ateca, ale
i dopasowanym do oczekiwań klientów produktom finansowym SEAT Financial Services.
W pierwszych dwóch miesiącach roku sięgnęło po nie ponad 50 proc. nabywców nowych
SEAT-ów. Około połowa z nich skorzystała z klasycznych form finansowania, a połowa –
z nowoczesnego kredytu i leasingu Moc Niskich Rat.
– wskazuje Tomasz Życki, Dyrektor marki SEAT w Polsce.

 

Volkswagen Financial Services, którego działalność opiera się na dostarczaniu rozwiązań finansowych dla wszystkich marek samochodowych Grupy Volkswagen, planuje utrzymać obecne tempo wzrostu we wszystkich grupach produktów – W bieżącym roku chcemy poprawić wyniki z 2017 roku, a przy tym umocnić naszą pozycję w finansowaniu marek Grupy Volkswagen i znaczenie VWFS na rynku. Spodziewamy się wzrostu wartości kontaktów zarówno w przypadku klientów kredytowych detalicznych (+29 proc.) i leasingu detalicznego (+25 proc.), jak również wśród flot (+41 proc.). Planujemy przekroczyć łączną wartość kontraktów o wartości 4 306 mln złotych. ­– oznajmił Mikołaj Woźniak w trakcie prezentacji.

Te plany są już wcielane w życie. Według świeżo udostępnionych danych na temat wyników Volkswagen Financial Services po I kwartale 2018 roku, łączna liczba kontraktów (kredyty detaliczne, leasing detaliczny, floty, liczone kwartał do kwartału) osiągnęła wyjątkowy poziom. ­Wzrost liczby umów VWFS wyniósł rekordowe 45 proc. W przełożeniu na liczby oznacza to, że na koniec marca br. osiągnęliśmy 15 521 kontraktów, wobec 10 695 po I kwartale minionego roku. – podkreślił Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Bank Polska S.A.

Produkty finansowe VWFS można bliżej poznać nie tylko w każdym salonie dealerskim marek Grupy, ale i podczas targów Motor Show. Stoisko Volkswagen Financial Services znajduje się
w centralnym punkcie hali 3A, którą w całości zajmują marki samochodowe Grupy Volkswagen.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Public Dialog

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »