Motoryzacja » Transport
O czym musisz pamiętać, kiedy zakładasz firmę kurierską?
Zobacz więcej zdjęć » |
Usługi kurierskie stają się coraz popularniejsze na polskim rynku – przypisuje się to m.in. wzrostowi zainteresowania zakupami w sklepach internetowych. Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-commerce Polska”, już 54% naszych rodaków robi zakupy w Sieci.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Od czego zacząć?
W pierwszej kolejności – jak w przypadku innych firm – musisz napisać biznesplan. Najistotniejszymi wymogami klientów wobec firm kurierskich są punktualność, dbałość o stan przesyłek oraz elastyczność – te właśnie wytyczne powinieneś przede wszystkim uwzględnić, kiedy decydujesz, jak będzie działała twoja firma. Należy pamiętać, że stale trzeba być do dyspozycji klienta – a więc będziesz pracować dłużej niż etatowe osiem godzin, przynajmniej na początku. Wraz z rozwojem firmy konieczne będzie zatrudnienie kolejnych pracowników – kilku kurierów i dyspozytora oraz osób do prac biurowych.
Co jeszcze jest istotne? Reklama i promocja
Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów każdej firmy jest jej nazwa oraz logo. Symbol ten, podobnie jak samą nazwę, możesz zgłosić do Urzędu Patentowego i zastrzec jako znak towarowy. Kosztuje to ok. 500 zł, a ochrona trwa 10 lat.
Niezwykle ważna jest też strona internetowa: musi wyglądać zachęcająco i być intuicyjna. Warto też zwrócić uwagę na to, jakie informacje się na niej znajdują (mogą one zbudować lub zniszczyć wizerunek i wiarygodność firmy). To właśnie strona w Sieci często decyduje o tym, czy klient skorzysta z naszych usług, czy wybierze konkurencję.
Do świadczenia usług kurierskich potrzebne są oczywiście jeszcze pojazdy – np. skutery i samochody. Pamiętaj, by objąć swoją flotę ubezpieczeniem dla kurierów. Jeśli dojdzie do stłuczki, ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie, a ty będziesz spać spokojnie.
Gdzie się ubezpieczyć?
Zagraniczne firmy nierzadko świadczą usługi ubezpieczeń specjalistycznych, np. w Wielkiej Brytanii można uzyskać courier insurance w Insurance Factory. W Polsce najlepiej porównać oferty kilku towarzystw – warto też zapytać specjalistów, które pakiety dodatkowe mogą okazać się korzystne.
Oferta courier insurance dostępna jest pod adresem https://www.insurancefactory.co.uk/van-insurance/courier-insurance.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)