Motoryzacja » Transport

O czym musisz pamiętać, kiedy zakładasz firmę kurierską?

O czym musisz pamiętać, kiedy zakładasz firmę kurierską?
Zobacz więcej zdjęć »
Niemal każdy z nas zamówił i nadał paczkę lub list kurierem. Przy takiej popularności usług kurierskich, prowadzenie tego rodzaju firmy wydaje się więc pewnym przepisem na sukces. Jest jednak kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, jeśli myślisz o założeniu firmy kurierskiej.

Usługi kurierskie stają się coraz popularniejsze na polskim rynku – przypisuje się to m.in. wzrostowi zainteresowania zakupami w sklepach internetowych. Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-commerce Polska”, już 54% naszych rodaków robi zakupy w Sieci.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Od czego zacząć?

W pierwszej kolejności – jak w przypadku innych firm – musisz napisać biznesplan. Najistotniejszymi wymogami klientów wobec firm kurierskich są punktualność, dbałość o stan przesyłek oraz elastyczność – te właśnie wytyczne powinieneś przede wszystkim uwzględnić, kiedy decydujesz, jak będzie działała twoja firma. Należy pamiętać, że stale trzeba być do dyspozycji klienta – a więc będziesz pracować dłużej niż etatowe osiem godzin, przynajmniej na początku. Wraz z rozwojem firmy konieczne będzie zatrudnienie kolejnych pracowników – kilku kurierów i dyspozytora oraz osób do prac biurowych.

Co jeszcze jest istotne? Reklama i promocja

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów każdej firmy jest jej nazwa oraz logo. Symbol ten, podobnie jak samą nazwę, możesz zgłosić do Urzędu Patentowego i zastrzec jako znak towarowy. Kosztuje to ok. 500 zł, a ochrona trwa 10 lat.

Niezwykle ważna jest też strona internetowa: musi wyglądać zachęcająco i być intuicyjna. Warto też zwrócić uwagę na to, jakie informacje się na niej znajdują (mogą one zbudować lub zniszczyć wizerunek i wiarygodność firmy). To właśnie strona w Sieci często decyduje o tym, czy klient skorzysta z naszych usług, czy wybierze konkurencję.

Do świadczenia usług kurierskich potrzebne są oczywiście jeszcze pojazdy – np. skutery i samochody. Pamiętaj, by objąć swoją flotę ubezpieczeniem dla kurierów. Jeśli dojdzie do stłuczki, ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie, a ty będziesz spać spokojnie.

Gdzie się ubezpieczyć?

Zagraniczne firmy nierzadko świadczą usługi ubezpieczeń specjalistycznych, np. w Wielkiej Brytanii można uzyskać courier insurance w Insurance Factory. W Polsce najlepiej porównać oferty kilku towarzystw – warto też zapytać specjalistów, które pakiety dodatkowe mogą okazać się korzystne.
Oferta courier insurance dostępna jest pod adresem https://www.insurancefactory.co.uk/van-insurance/courier-insurance.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »