Firma » Biznes
Od Chicago po Dubaj. Maszyny Promotechu na światowych targach
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
Białostocki producent i eksporter specjalistycznych narzędzi do obróbki metali oraz automatów spawalniczych jest w samym środku sezonu targowego. I – zdaniem zarządu - jest to inwestycja nie do przecenienia.
- Udział w targach branżowych to najefektywniejsza forma docierania do nowych klientów, budowy wizerunku firmy oraz obsługi naszych
partnerów – mówi Bohdan Zaleski, współwłaściciel i wiceprezes ds. handlu spółki. – Podam prosty przykład - ze względów czysto organizacyjnych nie jesteśmy w stanie zaprosić do odwiedzenia Promotechu nawet połowy nowych klientów, z którymi spotykamy się na targach. I z drugiej strony - by odwiedzić naszych partnerów handlowych, musielibyśmy podróżować non stop przez kilka miesięcy. To nierealne. Dlatego, pomimo rozwoju internetu, branżowe imprezy targowe są tak ważne i potrzebne.
W pierwszej połowie listopada Promotech wziął udział w targach Blechexpo w Stuttgarcie, gdzie pokazał niemal całą swoją ofertę narzędzi (prócz wiertarek elektromagnetycznych, które promuje niemiecki partner handlowy firmy). Największym zainteresowaniem cieszyły się systemy do mechanizacji procesów spawania.
- Deficyt wysokokwalifikowanych spawaczy w UE pogłębia się i producenci
konstrukcji stalowych szukają ciągle nowych rozwiązań umożliwiających
zwiększenie produktywności i jakości spawania – wyjaśnia Bohdan Zaleski. – Te lokalne targi można zaliczyć do zdecydowanie udanych, choćby z uwagi na znaczenie naszego wizerunku na rynku niemieckim.
Listopadowe targi FabTech w Chicago w tym roku obsługiwał partner handlowy Promotechu, odpowiedzialny za rynek USA. Boom gospodarczy, jaki dało się odczuć również podczas tych targów, pozwala Promotechowi optymistycznie patrzeć na współpracę z kontrahentami amerykańskimi w przyszłym roku – firma ma już wstępne deklaracje zwiększonych zamówień.
- Nasze wiertarki, ukosowarki i wózki spawalnicze cieszyły się w USA dużym zainteresowaniem, co pozwala nam mieć nadzieję na znaczny wzrost sprzedaży na tym rynku i wejście do sieci sprzedaży, która obejmie całą Amerykę Północną, łącznie z Meksykiem i Kanadą – mówi Marek Siergiej, prezes Promotechu. – To efekt ożywienia gospodarczego, spowodowanego wzrostem cen ropy naftowej na rynkach światowych.
Z kolei rozpoczynające się pod koniec listopada targi Metalex w Bangkoku to okno na świat Promotechu na całą Azję południowo-wschodnią.
- To ogromny wschodzący rynek o łącznej populacji równej tej w Chinach – ocenia Bohdan Zaleski. - Od wielu lat zabiegamy tam o dobre kontakty handlowe i wszystko zmierza w dobrym kierunku. Chcielibyśmy sprzedawać tam wkrótce tyle samo maszyn, co w UE.
Ostatnia ważna impreza w tym sezonie targowym to styczniowe targi SteelFab w Dubaju, gdzie Promotech zadebiutuje, jako firma lokalna – poprzez spółkę-córkę Promotech - Middle East, obsługującą sprzedaż maszyn we wszystkich krajach Zatoki Perskiej. Tradycyjnie do Dubaju przyjeżdżają klienci ze wszystkich krajów arabskich oraz z Indii, Pakistanu i Indonezji.
- Targi SteelFab w Emiratach bardzo pomogły nam w budowie sieci handlowej, a teraz - dzięki naszej bezpośredniej obecności - powinniśmy być jeszcze ciekawszym partnerem dla wielu firm z regionu – mówi Bohdan Zaleski.
Zarząd Promotechu z optymizmem patrzy w przyszłość, nie tylko ze względu na dobrą koniunkturę na rynku globalnym:
- Staliśmy się firmą znaną w branży zarówno wśród klientów, jak i konkurencji. Stawiamy na innowacje i kreatywność, przez co obserwują nas duże i małe firmy z całego świata, mało tego – wiele firm kopiuje nasze maszyny i rozwiązania. Reasumując – w ciągu ostatnich 10 lat z firmy, która głównie dostarczała maszyny pod obcymi markami, staliśmy się znaną światową marką i liczącym się graczem w naszej branży.
PROMOTECH jest producentem zaawansowanych technologicznie elektronarzędzi oraz systemów automatyzacji cięcia i spawania dla przemysłu metalowego. Ponad 90% sprzedaży stanowi eksport do 60 krajów na wszystkich kontynentach.

Stare AGD kosztuje Polaków miliardy. Nowy raport ujawnia potencjał oszczędności
Czy zamknięcie dostępu do ulgi mieszkaniowej ograniczy zakupy inwestycyjne mieszkań
Grześki na Święta! Z nowym Mikołajem i jeszcze większą dawką luzu!
DOBRY WZÓR znów dla LAHTI PRO!
Spotkaj się z Bartłomiejem Pawłowskim, kapitanem Widzewa na Sportowym Dniu Otwartym w Łodzi
Komentarze (0)