Gospodarka » Opakowania
Opakowanie ma znaczenie, czyli o gospodarce obiegu zamkniętego nie tylko w branży kosmetycznej
Jako marka kosmetyków naturalnych odpowiedzialnie podchodzimy do kwestii opakowań, dlatego nasze produkty pakowane są bardzo oszczędnie. Dbamy o to, aby wszystkie słoje czy butelki były biodegradowalne i nadawały się do recyklingu, a także świadomie rezygnujemy z dodatkowych opakowań. Całe otoczenie i ścieżka produkcyjna są dla nas tak samo ważne jak efekt końcowy. I choć badanie pokazało, że tylko 17% Polaków przy wyborze produktów naturalnych kieruje się opakowaniem to będziemy podążać tą drogą. Raport powstał w celach edukacyjnych, bo wierzymy, że poprzez ekologiczną edukację można pokazać, jak łatwo i przyjemnie dbać o środowisko. Wierzymy, że każdy, dokonując racjonalnych wyborów, może świadomie pomagać naszej planecie - tłumaczy Daria Prochenka, założycielka marki Clochee.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeprowadzone badanie wskazuje, iż ponad połowa z nas uważa segregację odpadów za efektywne działanie w celu ochrony zagrożonych gatunków. Ponadto, właśnie na taką aktywność decydujemy się najczęściej w codziennym życiu (65%). Również wielokrotne wykorzystywanie produktów przez prawie połowę Polaków traktowane jest jako skuteczny sposób w walce ze szkodliwym wpływem na florę i faunę. Jednakże w takie działanie angażujemy się znacznie rzadziej (38%).
Około 95% wszystkich towarów jest w jakiś sposób zapakowane. Niestety wiele opakowań nie spełnia ekologicznych standardów i stanowi w ten sposób odpad, który zaśmieca nasza planetę.
Z ekologicznego punktu widzenia opakowania powinny być biodegradowalne albo zdatne do powtórnego wykorzystania - recyklingu lub chociażby kreatywnego upcyklingu, tj. nadawania wyższej wartości przedmiotom czy materiałom. Dzięki rozwiązaniom upcyklingowym tworzymy zupełnie nową jakość produktów, maksymalizując zwrot z inwestycji. Tego typu działania nie tylko pozwalają zagospodarować trudne do recyklingu materiały, tworząc często estetyczne i funkcjonalne produkty konsumenckie, ale również inspirują oraz przełamują bariery związane z produktami pochodzącymi „z odzysku" - komentuje Agata Frankiewicz, Dyrektor Zarządzająca i Założycielka platformy Dekoeko.com.
Trwa Tydzień Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, czyli cykl wydarzeń mających na celu edukację i promocję postaw, zachowań i rozwiązań z obszaru gospodarki cyrkularnej. W związku z tym, warto zastanowić się nad tym, jak poradzić sobie z problemem opakowań i nadawać im drugie życie.
Więcej wyników z badania dostępnych w raporcie pt. „Człowiek pod ochroną": www.clochee.com/raport .
Nadesłał:
OBTK
|
Komentarze (0)