Technologie » Komputery
Oracle opublikował wyniki badania "The Digital Finance Imperative"
Badanie pokazuje, że specjaliści ds. finansów powinni zmienić swoje podejście i stosować nowe wskaźniki KPI, aby lepiej mierzyć wartości niematerialne i prawne.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
The Digital Finance Imperative, nowe badanie przeprowadzone przez organizację Chartered Global Management Accountant® (CGMA®), pokazało, że dyrektorzy finansowi w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) powinni zmienić sposób badania kondycji swoich przedsiębiorstw w epoce cyfrowej. Według badania - mimo że wartości niematerialne i prawne takie jak nastroje klientów i marka mają decydujący wpływ na wartość przedsiębiorstwa, bardzo niewielu specjalistów ds. finansów jest w stanie uzyskać dostęp do odpowiednich danych w celu pomiaru i monitorowania tych kluczowych dla biznesu elementów — np. do danych o nastrojach klientów ma dostęp jedynie 16% respondentów [1].
W raporcie z badania, sponsorowanym przez Oracle, stwierdzono, że z biegiem czasu pomiary biznesowej wartości aspektów niematerialnych i prawnych za pomocą innowacyjnych wskaźników KPI staną się jeszcze bardziej istotne w miarę rozwoju cyfrowych modeli biznesowych. W ciągu ostatnich lat wartości niematerialne i prawne znacznie zyskały na znaczeniu i obecnie odpowiadają za 80% wartości spółek notowanych w indeksie S&P 500 [2]. Respondenci uważają, że główne czynniki wpływające na wartość ich przedsiębiorstw to zadowolenie klienta (75%), jakość procesów biznesowych (62%) i relacje z klientami (62%).
Badanie pokazało jednak, że specjaliści ds. finansów w regionie EMEA mają problemy z uzyskaniem dostępu do danych dotyczących wartości niematerialnych i prawnych oraz ich analizą. Na przykład tylko 16% respondentów jest w stanie zbierać i analizować dane o nastrojach klientów i tylko 16% respondentów ma dostęp do danych dotyczących wpływu marki na przedsiębiorstwo. Ponadto tylko 29% ankietowanych potrafi mierzyć jakość procesów biznesowych w swoim przedsiębiorstwie [3].
Odpowiadając na pytanie dotyczące stopnia, w jakim dział finansowy został przekształcony w celu uwzględnienia nowych czynników wpływających na wartość przedsiębiorstwa, tylko 10% respondentów podało, że ich dział finansowy został w pełni przekształcony pod kątem „dostarczania niefinansowych miar postępów w realizacji strategicznych celów”.
[1] Dane uzyskano w wyniku pomniejszenia odsetka respondentów podających wysokie wartości (4 lub 5) o odsetek respondentów podających niskie wartości (1 lub 2).
[2] Dane firmy Ocean Tomo, cytowane w The Wall Street Journal, 2014.
[3] Dane uzyskano w wyniku pomniejszenia odsetka respondentów podających wysokie wartości (4 lub 5) o odsetek respondentów podających niskie wartości (1 lub 2).
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Oracle
|
Komentarze (0)