Gospodarka » Żywność

Piątnica umacnia swoją markę i awansuje w rankingach

Piątnica umacnia swoją markę i awansuje w rankingach
Zobacz więcej zdjęć »
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska z Piątnicy pnie się w górę w rankingach największych polskich przedsiębiorstw oraz najsilniejszych polskich marek. Wartość marki w 2013 roku została wyceniona na 296 mln zł.

Dziennik „Rzeczpospolita” opublikował na początku grudnia Listę 2000 największych polskich przedsiębiorstw i eksporterów. OSM Piątnica awansowała w zestawieniu o 41 pozycji, z 429. na 388. lokatę. Wysokie miejsce zawdzięcza przychodom na poziomie niemal 800 mln zł w 2012 r. (wzrost o 12,6% w porównaniu z poprzednim rokiem). Pozycję OSM Piątnica wśród liderów polskiego rynku potwierdza także wysokie 28. miejsce w najnowszym rankingu 700 największych przedsiębiorstw z sektora spożywczego miesięcznika „Rynek Spożywczy”. Także w tym zestawieniu Spółdzielnia zanotowała wyższą pozycję niż przed rokiem (awans o 5 miejsc).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Jednym z kluczowych motorów rozwoju polskich przedsiębiorstw, a także całej gospodarki jest eksport produktów. Jak wynika z analiz towarzyszących publikacji rankingu Lista 2000 gazety „Rzeczpospolita”, najszybciej rośnie eksport artykułów rolno-spożywczych, w tym wyrobów mleczarskich. OSM Piątnica znalazła się w pierwszej dziesiątce firm, które mogą pochwalić się największą dynamiką wzrostu udziału eksportu w sprzedaży w ostatnich latach (na poziomie 625% od 2009 roku). Piątnica jest również jedną z trzech firm, które zanotowały w tym czasie najwyższy procentowy wzrost przychodów z eksportu.

 

O sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa decyduje także wartość i siła jego marki. Według opublikowanego przez „Rzeczpospolitą” w połowie grudnia Rankingu Polskie Marki, Piątnica jest 46. najcenniejszą polską marką, a jej wartość w 2013 roku została wyceniona na 296 mln zł. (wzrost o 39% w porównaniu z 2012 rokiem). Piątnica zajęła 18. miejsce w rankingu najmocniejszych marek spożywczych, będąc trzecią w kolejności najsilniejszą marką z branży mleczarskiej.

 

Podobnie, jak w ubiegłym roku, Piątnica znalazła się wysoko na liście marek, które cieszą się największą lojalnością klientów – zajęła 10. miejsce w ogólnym zestawieniu, w tym pierwszą pozycję wśród marek mleczarskich. Konsumenci pozytywnie ocenili jakość marki Piątnica (41. pozycja) oraz jej prestiż (58. pozycja) w szczegółowych rankingach Polskie Marki zbudowanych wedle tych kryteriów.

 

Lista 2000 została opracowana przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” na podstawie sprawozdań finansowych oraz informacji przekazanych przez firmy w ankietach. Ranking Najcenniejszych i Najsilniejszych Polskich Marek publikowany jest przez gazetę od 10 lat. Rankingi szczegółowe składające się na ocenę siły poszczególnych marek zostały przygotowane w oparciu o wyniki badań opinii konsumentów.

 

Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie www.piatnica.com.pl.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JBcomm

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »