Firma » Biznes
Pick-by-Voice – nowość Dachser dostępna w Polsce
Pick-by-Voice polega na wykorzystaniu technologii głosowej oraz magazynowego systemu IT do obsługi kompletacji zamówień. Jest on szczególnie skuteczny przy realizacji zamówień skomplikowanych, o dużym stopniu rozdrobnienia oraz w multipickingu, czyli kompletacji kilku zleceń magazynowych jednocześnie. Pracownik wyposażony jest w zestaw słuchawkowy – słuchawki
i mikrofon. Na podstawie zamówienia otrzymuje od systemu zoptymalizowaną listę punktów i towarów do pobrania, według której jest prowadzony po magazynie. Pracownik jest kierowany głosowo w odpowiednie miejsce magazynu. Głos informuje o lokalizacji magazynowej oraz o wymaganej w zamówieniu liczbie produktów. Pracownik potwierdza do mikrofonu wykonanie każdego z kroków, podając cyfry kontrolne z kodów lokalizacji, kodów produktowych lub kodów SSCC. Każdy pojedynczy etap kompletacji jest weryfikowany przez system, łącznie z informacją o ilości produktów pozostałych po kompletacji w danej lokalizacji. Taka stała inwentaryzacja umożliwia identyfikowanie błędów zanim powstaną lub zanim przesyłki opuszczą magazyn.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Utrzymanie zadowolenia naszych klientów wymaga sprawnej i szybkiej obsługi. Dostawa przesyłek na czas i w idealnym stanie jest niezwykle ważna” – mówi Grzegorz Lichocik, Prezes Dachser w Polsce. „Przyjęcie towaru, jego obsługa w magazynie oraz wysyłka musi się odbywać z minimalną ilością błędów. Zastosowanie Pick-by-Voice nie tylko usprawnia pracę w magazynie, ale umożliwia komplementowanie nawet najbardziej skomplikowanych zamówień” – podkreśla prezes Lichocik.
System pozwala na uwolnienie rąk i oczu pracownika, co wpływa znacząco na tempo kompletacji. Nie używa się tu tradycyjnego, dość ciężkiego skanera, który normalnie trzeba odkładać za każdym razem, aby pobrać karton zgodnie z zamówieniem. Zastosowanie zestawu słuchawkowego wpływa także na ułatwienie pracownikom poruszania się po magazynie oraz ich większą koncentrację na własnych zadaniach.
„Częstsze dostawy mniejszych ilości produktów, na mieszanych paletach, to generalna tendencja w zamówieniach naszych klientów. Aby obsługa takich zamówień przebiegała sprawnie i przede wszystkim bez błędów, wykorzystujemy najnowsze technologie” – mówi Jarosław Witkowski, kierownik poznańskiego oddziału firmy Dachser, w którym wykorzystywana jest technologia głosowa do kompletacji zamówień. „Jesteśmy dumni
z wysokiej jakości obsługi zamówień, jaką osiągnęliśmy. Wykorzystanie Pick-by-Voice pozwala na dużo szybszą kompletację przesyłek oraz wyeliminowanie pomyłek. Technologia doskonale sprawdza się w obsłudze klientów z szerokim asortymentem, a mamy takich
z ponad 2 tys. różnych produktów – SKU (stock keeping unit), różniących się jedynie kolorem, rozmiarem, datą ważności itd.” – dodał Jarosław Witkowski.
W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót
w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton
Nadesłał:
katarzyna.prochniak@globalbrand.pl
|
Komentarze (0)