Gospodarka » Żywność

Pieczywo i mąki z godłem „Doceń polskie”

Certyfikat Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” zdobyło dotychczas ponad 500 artykułów spożywczych różnego typu, w tym także wyroby z branży piekarskiej. W trakcie przeprowadzonego w lipcu IX audytu, eksperci programu nagrodzili pieczywo i mąki 9 producentów.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” ma otwarty charakter - może w nim wziąć udział każdy producent żywności, bez względu na wielkość, czy rodzaj wytwarzanych wyrobów. Artykuły spożywcze ubiegające się o zdobycie godła promocyjnego są poddawane dwuetapowej ocenie. Celem pierwszego jest sprawdzenie, czy wyrób posiada tzw. polski akcent. Pojęciem tym określa się związek łączący żywność z naszym krajem (produkcja na terenie Polski, wykorzystanie rodzimych składników lub stosowanie tradycyjnej receptury).
Artykuły spełniające ten warunek są oceniane przez Lożę Ekspertów podczas audytów certyfikacyjnych. Każdy z pięciu członków tego grona przyznaje wówczas żywności punkty za smak i wygląd, ocenia także stosunek jakości wyrobu do jego ceny.
Do dyspozycji ekspertów są noty w skali 1-10. Certyfikatem nagradza się produkty, którym Loża przyznała wysokie oceny. Żywność, która zdobyła maksymalne noty otrzymuje także tytuł TOP PRODUKT. W ten sposób z grona produktów biorących udział w programie wybiera się, a następie wyróżnia produkty naprawdę wysokiej jakości.

Honorowy patronat nad programem promocyjnym „Doceń polskie” (od początku jego istnienia) sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Działania resortu dotyczące opisywanego przedsięwzięcia nie ograniczają się jednak wyłącznie do patronatu. Jednym z członków Loży Ekspertów jest bowiem przedstawiciel ministerstwa, który (podobnie jak pozostali specjaliści) ocenia wyroby. Poza nim, jury tworzą także doświadczeni szefowie kuchni oraz osoby zawodowo zajmujące się żywnością i technologią żywienia. Składowi eksperckiemu przewodniczy Mirek Drewniak, członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni.

W trakcie przeprowadzonego ostatnio, dziewiątego już, audytu do grona artykułów spożywczych, które mogą posługiwać się znakiem „Doceń polskie” dołączyły m.in. wyroby piekarń i młynów.
Certyfikat zdobyły:
- Chleb firmowy (TOP PRODUKT) Piekarni-Cukierni BRZĘCZEK z Pszczyny (woj. śląskie),
- Chleb Baltona oraz Bułka poznańska (oba wyroby nagrodzone tytułami TOP PRODUKT)  wypiekane przez „Społem” Powszechną Spółdzielnię Spożywców „Górnik”, mieszczącą się w Brzeszczach (woj. małopolskie),
- Chleb firmowy - wyrób Piekarni-Ciastkarni Jan Kampa z Lublińca (woj. śląskie),
- Chleb królewski, Chleb staropolski  i Chleb farmerski (dwa ostatnie to TOP PRODUKTY) z oferty Piekarni Cukierni GROMULSKI z Mińska Mazowieckiego (woj. mazowieckie),
- Chleb żytni beż drożdży (TOP PORODUKT), który powstaje w Piekarni Jan Kopacz, znajdującej się w Krośnie.

W tej certyfikacji nagrodzono również mąki. Znak promocyjny otrzymały:
- Mąka pszenna tortowa typ 450 oraz Mąka pszenna luksusowa typ 550  z Młyna Staniszewski i Wspólnicy mieszczącego się Ludwikowicach Kłodzkich (woj. dolnośląskie),
- Mąka pszenna typ 450  z Zakładu Przetwórstwa Zbożowego „JAKPOL” ze Świny (10 km od Koluszek, woj. łódzkie),
- Mąka wrocławska (TOP PRODUKT) oraz Mąka pszczyńska – pszczyńskiej firmy MŁYNEX (woj. śląskie),
- Mąka luksusowa oraz Mąka tortowa (TOP PRODUKT) – przedsiębiorstwa MŁYNOMAG z miejscowości Reszel (woj. warmińsko – mazurskie).

Wśród laureatów IX audytu znalazło się 9 firm z branży piekarskiej. Loża wyróżniła 15 wyrobów, spośród których 8 otrzymało także tytuł TOP PRODUKT. Nie oznacza to jednak, że podczas poprzednich audytów wypieki i  mąki nie zostały docenione.

Laureatami poprzednich certyfikacji są:
- Firma „Wysocki” z Gliwic – certyfikat otrzymał Chleb wiejski,
- Mieszczący się w Koluszkach Zakład E. P. Olszyńscy. Loża nagrodziła Chleb Staropolski oraz Chleb żytni z ziarnami (TOP PRODUKT) tego producenta,
- Piekarnia Familijna z Krośnic, godło programu zdobył Bochen zbójecki,
- Piekarnia „u Pawełka” (Kwaśniów Górny), której Chleb Jurajski wyróżniono certyfikatem i tytułem TOP PRODUKT,
- Młyn Niedźwiady z Kalisza, którego Mąka pszenna pełnoziarnista oraz Mielona łuska gryczana zyskały uznanie Loży Ekspertów.

Poza tym, znakiem „Doceń polskie - Marki Własne” nagrodzono Mąkę wrocławską REVA , Mąką poznańską 1kg REVA (TOP PRODUKT), Mąka luksusowa REVA (TOP PRODUKT) , które w swojej ofercie posiada sieć sklepów Intermarche.

Podczas dziewięciu dotychczasowych audytów, Loża Ekspertów doceniła również inne produkty branży piekarniczej, m.in. ciasteczka i ciasta, a także pieczywo lekkie oraz bułki tarte.
Zestawienie wszystkich nagrodzonych wyrobów jest dostępne na blogu programu.

Niezależnie od rodzaju nagrodzonego artykułu, posiadanie certyfikatu pozwala jego producentowi wyróżnić się na tle konkurencji i daje mu dodatkowe możliwości promocyjne. Dla konsumentów znak „Doceń polskie” to z kolei wskazówka pomocna przy robieniu zakupów i dowód, że produkt został sprawdzony przez specjalistów i warto zwrócić na niego uwagę.

* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl

Celem programu „Doceń polskie”  jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego projektu skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem przedsięwzięcia jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.


* * *
KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl


Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl

Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Adventure Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »