Rozrywka » Rozrywka
PINK IS THE NEW BLACK. TRENDY W ILUMINACJACH ŚWIĄTECZNYCH 2019
Zobacz więcej zdjęć » |
O tym, jakie są najnowsze trendy i tendencje w świecie świątecznych iluminacji, i co nowego ma do zaoferowania rynek, najlepiej przekonać się podczas corocznych międzynarodowych targów Christmasworld we Frankfurcie. To tam prezentują swoje pomysły wszystkie liczące się na rynku dekoracji firmy, a inspiracji szukają przedstawiciele prestiżowych galerii handlowych z całej Europy. W tym roku podczas tego największego i najważniejszego wydarzenia w branży dało się zauważyć kilka wiodących kierunków, wyznaczanych między innymi przez propozycje Multidekor.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
– Jednym z głównych motywów zimowych ozdób stają się święta widziane oczami dziecka – pełne radości i magii, w których ważną rolę odgrywa beztroska zabawa. W tym wydaniu są to bogate dekoracje w stylu glamour, z delikatnym odniesieniem także do vintage. Dominującymi barwami są tu koralowy, odcienie różu oraz klasyczne eleganckie złoto, które nieodłącznie kojarzy się ze światłami i świętami. W ten trend idealnie wpisują się ruchome karuzele z tysiącami ledowych diod, czy świetlne dziecięce zabawki – opowiada Michał Kwasieborski, head of design w Multidekor.
Hitem ostatniego roku były trójkąty i formy geometryczne, a jak będzie w tym sezonie? – Wydaje się, że obserwujemy stopniowe odchodzenie od form abstrakcyjnych i geometrycznych na rzecz dekoracji odnoszących się bezpośrednio do natury. I tak jeśli chodzi o choinki, to w tym roku „top of the top” będą zdecydowanie te, do złudzenia przypominające naturalny, żywy świerk – dodaje Kwasieborski.
Niezależnie od wybranej stylistyki kluczowe staje się jeszcze większe skoncentrowanie na projektowaniu nowego, unikalnego doświadczenia, jakie mogą, a nawet powinny oferować oglądającym oryginalne świąteczne dekoracje. To wrażenia i emocje stają się tutaj kluczowe.
– Zimowe iluminacje przestały być wyłącznie atrakcyjnym tłem świątecznych zakupów czy wieczornych spacerów. Coraz częściej stają się angażującymi odbiorców interaktywnymi strefami rozrywki i dobrej zabawy, przy których warto się zatrzymać – mówi Mariusz Gagatko, executive director w Multidekor. – W erze mediów społecznościowych i udostępnianiu przez użytkowników relacji na żywo powinny też zapewniać atrakcyjny content nie tylko fotograficzny, ale także filmowy. Kluczowy więc w świątecznych ozdobach staje się ruch. Przykładami realizacji spełniających te warunki w ostatnim sezonie były choćby świetlno-muzyczne pokazy w Zamościu czy Królewskim Ogrodzie Światła w Wilanowie, ruchome figury błękitnych skrzatów w Blue City, czy wykorzystujące najnowsze technologie – aplikację AR iluminacje w Atrium Promenadzie – wylicza Gagatko.
Aktualnie niemal wszyscy wykonawcy okolicznościowych dekoracji poszukują nowych materiałów wykończenia, które sprawią, że świąteczne ozdoby będą dobrze widoczne i atrakcyjne także w ciągu dnia oraz w dobrze oświetlonych wnętrzach. – Pamiętajmy, by zwracać uwagę na to, czy te nowinki mają odpowiednie certyfikaty i są oficjalnie dopuszczone do użytku w przestrzeniach publicznych. Bezpieczeństwo jest zawsze priorytetem – podkreśla Mariusz Gagatko.
Firma Multidekor z Piastowa jest jednym z liderów w swojej branży, od ponad dwóch dekad tworzy iluminacje i świąteczne dekoracje. Do tej pory zrealizowała ponad tysiąc projektów dla miast i obiektów komercyjnych w Europie i na świecie: w Lyonie, Berlinie, Londynie, Tokio, Moskwie, Belgradzie, Budapeszcie, czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Komentarze (0)