Motoryzacja » Samochody
“Pixel” Hiroto Yoshizoe najlepszym projektem Lexus Design Award 2017
Zobacz więcej zdjęć » |
Wykorzystuje on konfigurację nakładek, tworząc szeroki zakres efektów optycznych. Poprzez powtórzenie wewnętrznej refleksji, obrazy wejściowe są uśrednione do kwadratowych wyjść. Przekształcając światło i cień w czytelną formę, widzowie mogą doświadczyć tego pięknego, podstawowego zjawiska. Mentorem Hiroto była firma Snarkitecture.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Hiroto jest absolwentem Musashino Art University. Mieszka i projektuje w Tokio – głównie obiekty handlowe, zestawiając nowoczesne i analogowe metody. Znamy go już z zeszłorocznej edycji dzięki projektowi „Plants-Skin” i zajęcia miejsca wśród finalistów. Dzisiaj, rok później sięga po Grand Prix. Nagrodę wręczył Prezes Lexus International, który następnie otworzył roczną wystawę marki „Lexus Yet” w La Triennale di Milano, Muzeum Sztuki i Projektowania w Parco Sempione. Zwycięska praca jest również jej elementem i do 9 kwietnia, wraz z projektami pozostałych 11 finalistów, można będzie ją oglądać.
Tegoroczny temat konkursu – „A jednak” - był dla młodych designerów bardzo inspirujący. Edycja ukazuje harmonię elementów pozornie do siebie nie pasujących, kontrasty współgrają. Ta sprzeczność pozwoliła na przekroczenie granic wzornictwa i technologii, zaskakując niespotykanymi dotąd rozwiązaniami. Nadesłano prawie 1200 prac z 63 krajów. Jak twierdzi szef projektu Alice Rawsthorn, poziom zgłoszonych prac, był wyjątkowo wysoki. Bardzo trudno było więc wybrać zaledwie 12 finalistów, następnie czterech z nich do fazy prototypów i finalnie jednego zwycięzcę. Każdy z uczestników poruszał w swoich pracach najbardziej złożone i znaczące problemy dzisiejszego świata – ochronę środowiska, sprawy uchodźców czy bezdomnych. Łączyli tradycyjne rzemiosło z nowymi technologiami, wszechstronnie.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=HunfW7GaW4w
Lexus Design Award od 2013 roku zachęca młodych projektantów z całego świata do przedstawiania swojej twórczości. Wspieranie wschodzących gwiazd i stymulowanie ich kariery to główny cel konkursu. Nagroda to nie tylko przepustka na salony – dosłownie, bo prezentacja odbywa się na Milan Design Week (Salone del Mobile) – ale i praca nad prototypem pod okiem światowej sławy projektantów. Nagroda rozwija i pozwala tworzyć lepsze jutro – to niezmiennie od corocznie zmieniającej się tematyki, nadrzędny cel Lexusa.
Strona konkursu: www.lexusdesignaward.com
Źródło zdjęć: Lexus Europe
Nadesłał:
AdComms Media & Marketing Group
|
Komentarze (0)