Dom » Wnętrza
Pluszaki przyjaciółmi dzieciaków
Zobacz więcej zdjęć » |
Rokrocznie w listopadzie i grudniu klienci poznańskiego sklepu IKEA mogą wrzucać do specjalnej skrzyni zakupione zabawki. Wszystko to w ramach akcji „1 euro to majątek”, z której zebrane środki przeznaczane są na cel charytatywny, w tym na rzecz projektów edukacyjnych wspieranych przez organizację UNICEF i Save the Children. – Bardzo nas cieszy, że również w tym roku klienci tak chętnie wsparli IKEA w tej akcji. Dzięki ich dobrym sercom udało się zebrać blisko 800 maskotek, za co z całego serca im dziękujemy. – mówi Arkadiusz Stępień z IKEA Poznań. – Zakupione zabawki, które klienci pozostawili w specjalnym koszu, trafiają do potrzebujących maluchów tu w Poznaniu. Dzieci kochają misie, a pluszaki ofiarowane przez klientów IKEA z pewnością przyniosą im wiele radości – dodaje Arkadiusz Stępień. W ubiegłych latach zebrane zabawki trafiły do Centrum Wspierania Rodzin „Swoboda” oraz małych pacjentów Szpitala Klinicznego im. Karola Jonschera w Poznaniu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Maskotki z tegorocznej zbiórki podzielone zostały pomiędzy dwie instytucje. Część z pluszaków trafiła do Hospicjum Palium, które opiekuje się osieroconymi dziećmi pacjentów Hospicjum. – W ubiegłym roku zaopiekowaliśmy się blisko czterdziestką dzieci. Maluchy przeżywają żałobę nawet przez kilka lat po śmierci najbliższych. Pluszowy przyjaciel daje im poczucie ciepła, bliskości i bezpieczeństwa – mówi Barbara Grochal z Hospicjum Palium. – Każdy przypadek to inna historia i nowa praca z dzieckiem. Dla nas taka akcja prócz potrzebnych maskotek, to również okazja do nagłośnienie potrzeb Hospicjum – dodaje. Drugą obdarowaną w tym roku instytucją jest Rejonowa Stacja Pogotowia Ratunkowego w Poznaniu. – Każdy uraz lub wypadek jest zdarzeniem trudnym i bardzo stresującym, zwłaszcza jeżeli poszkodowanymi są dzieci. Taki pluszak może wywołać uśmiech na twarzy malucha i pozwoli się wyciszyć. To z kolei ułatwia nam wykonywanie medycznych czynności ratunkowych. Zabawki, które otrzymaliśmy trafią do dwudziestu dwóch zespołów ratownictwa medycznego w Poznaniu – mówi Joanna Kaczor z Rejonowej Stacji Pogotowia Ratunkowego.
Tegoroczna kampania miała jeszcze jeden wymiar. Przyłączyli się do niej również wielkopolscy celebryci w tym Katarzyna Wilk, Piotr Reiss i Małgorzata Ostrowska. W ramach tego przedsięwzięcia wzięli oni udział w nagraniu specjalnej płyty z autorskimi bajkami. Limitowana edycja płyt trafiła do klientów IKEA, którzy poparli akcję.
Kampania „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” została zainaugurowana w 2003 roku. Od tego czasu IKEA Foundation dotarła do ponad 10 milionów dzieci, przekazując 57 milionów euro na sfinansowanie 90 projektów realizowanych przez UNICEF i Save the Children w 46 krajach. Krajowym efektem tegorocznej akcji będzie zebrane blisko 231 tys. euro, które IKEA Polska przekaże na edukację dzieci w krajach trzeciego świata. Obecnie IKEA Foundation jest największym na świecie darczyńcą korporacyjnym na rzecz obu tych organizacji.
Nadesłał:
Michał Bachorz
|
Komentarze (1)
fajny artykuł