Gospodarka » Żywność
Podsumowanie premiery filmu „Ryba Za Burtą!”
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Celem premiery filmu, który jest istotnym elementem ogólnoeuropejskiej kampanii społecznej „Ryba Za Burtą!" było przedstawienie zatrważających statystyk dotyczących przełowienia, uświadomienie społeczeństwu wagi problemu oraz zebranie podpisów pod petycją i trafienie z przekazem do polityków, którzy mają wpływ na kształtowanie ustaw z zakresu rybołówstwa, a tym samym ochronę wielu gatunków.
Premiera została poprzedzona akcją informacyjną w Gdańsku, podczas której były zbierane podpisy pod petycją. Premierę otworzył producent filmu Marek Nawracaj. Trwający ponad 22 minuty materiał został stworzony w formie wywiadu przeprowadzanego przez Gospodarza kampanii społecznej „Ryba Za Burtą!" - Roberta Makłowicza - z przedstawicielami rządu, światowych organizacji chroniących organizmy żywe oraz środowiska rybackiego. Poruszone tematy dotyczyły przede wszystkim problemów nieodpowiednich unijnych regulacji prawnych w zakresie tematu tzw. odrzutów rybnych, czyli wyrzucania ryb za burtę. Po seansie organizatorzy premiery otworzyli panel dyskusyjny, w którym każdy z Gości miał możliwość wypowiedzenia się w temacie oraz uzyskania odpowiedzi na nurtujące go wątpliwości. Wydarzenie urozmaiciło przepyszne sushi przygotowane przez restaurację Avocado w Sopocie.
Obecni na sali przedstawiciele światowych organizacji
i jednocześnie bohaterowie filmu: m. in. Magdalena Figura
z Greenpeace Polska i Justyna Niewolewska z koalicji OCEAN2012, odpowiadali również na pytania o zagrożone gatunki, wyrzucanie martwych ryb za burtę, a także rodzaje wykorzystywanych sieci oraz możliwości regulacji dotychczasowych ustaw.
- Liczymy, że Wspólna Polityka Rybołówstwa podejmie szybkie działania związane z ograniczeniem tzw. odrzutów poprzez wprowadzanie bardziej selektywnych sieci oraz przyspieszenie prac nad wprowadzeniem nowych praktyk, poprawiających jakość połowów - wyjaśnia producent filmu oraz współorganizator kampanii „Ryba Za Burtą!", Marek Nawracaj.
Każdy podpis pod petycją jest kolejnym ważnym głosem społeczeństwa mówiącego: „Stop odrzutom i przełowieniem" i zbliża do zmian w ustawie o zrównoważonym rybołówstwie, a tym samym ratowania zagrożonych gatunków.
Kampania „Ryba za Burtą!" stanowi polską odsłonę akcji „Hugh's Fish Fight" na rzecz powstrzymania marnotrawstwa ryb. Pomysłodawcą akcji jest Hugh Fearnley-Whittingstall, znany brytyjski dziennikarz. Kampania podkreśla istotę polityki zrównoważonego rybołówstwa dla każdego z nas, abyśmy mogli nadal cieszyć się pysznymi i zdrowymi daniami z ryb. W akcję, oprócz znanych, światowych organizacji jak: Greenpeace Polska, WWF Polska i koalicja OCEAN2012, zaangażowali się także popularni polscy oraz zagraniczni celebryci, m. in.: członkowie zespołu Coldplay, aktor Atephen Fry, Andrzej Sołtysik, Artur Więcek, Magdalena Mołek, Krzysztof Skiba czy Dorota Gardias. Oficjalnym Gospodarzem kampanii jest Robert Makłowicz - dziennikarz, podróżnik, kulinarny specjalista, miłośnik rybnych przysmaków.
Więcej informacji na temat kampanii: www.rybazaburta.pl
Zapraszamy także na nasz profil na Facebook: www.facebook.com/RybaZaBurta oraz Twitter: www.twitter.com/RybaZaBurta
Kontakt prasowy:
Magdalena Gintowt-Dziewałtowska
Mob.: 505 604 682
e-mail: magdalena.gintowt@personal-pr.pl
Personal PR
Nadesłał:
Magda Gintowt
|
Komentarze (0)