Technologie » Internet
Polacy lubią 40-calowe
Zobacz więcej zdjęć » |
Ponadto okazało się, że laptopy, telefony komórkowe i telewizory cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem Polaków. Raport został przygotowany na podstawie gazetek promocyjnych największych sieci handlowych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W kwietniowych gazetkach promocyjnych elektromarketów zdecydowanie dominowało dwóch producentów: Samsung oraz LG, których produkty łącznie stanowiły prawie 16% wszystkich promocji. Na dalszych pozycjach znaleźli się Nokia, Philips oraz Bosch. Dwudziestu najczęściej występujących producentów kontrolowało ponad 60% wszystkich produktów w gazetkach.
„Badania porównywarki Promoceny.pl odzwierciedlają zapotrzebowanie polskiego rynku na produkty z branży elektronicznej. Analizy pokazują, że sieci handlowe chętnie promują komfortowe produkty, m.in. 40-calowe telewizory LCD lub plazmowe" - mówi Arkadiusz Dydo, prezes zarządu firmy Advanced Network Technologies, właściciela portalu Promoceny.pl.
Komputerowo i mobilnie
Wg raportu przygotowanego przez porównywarkę Promoceny.pl kwietniowe gazetki elektromarketów obfitowały w sprzęt komputerowy, który stanowił 27% wszystkich promocji. Niesłabnącym zainteresowaniem w tej grupie towarowej cieszyły się komputery przenośne: co czwarty promowany produkt był laptopem. Nieco mniej popularne w tej kategorii były monitory komputerowe (11%) oraz urządzenia drukujące (9%). Średnia cena komputera przenośnego w kwietniowych propozycjach elektromarketów wyniosła 2 539,35 zł.
Komórkowy szał trwa
Elektromarkety stawiały zdecydowanie na promocje telefonów komórkowych. Wg badań stanowiły one aż 10% wszystkich promowanych produktów. Największą popularnością cieszyły się telefony firmy Nokia, stanowiąc ponad 35% wszystkich promocji w tej kategorii. Na kolejnych miejscach znalazły się produkty firm LG oraz Samsung.
Urządzenia do nawigacji samochodowej stanowiły nieco ponad 4% wszystkich promocji w kwietniu. Najczęściej pojawiającymi się markami w tej grupie towarowej były Mio oraz TomTom.
Duże i płaskie
Nieco mniej miejsca wśród promowanych produktów zajęły telewizory, które stanowiły zaledwie 9% wszystkich kwietniowych promocji. Elektromarkety oferowały wyłącznie telewizory LCD oraz plazmowe. Najpopularniejszą przekątną ekranu było 40 cali - 45 % wszystkich telewizorów, które pojawiły się w gazetkach elektrosieci była w tym rozmiarze. Warto również wspomnieć, że 1/4 telewizorów w atrakcyjnych cenach to odbiorniki o przekątnej ekranu 32 cale.
Promocje ekspresowo na monitorze komputera
Portal Promoceny.pl umożliwia porównywanie aktualnych cen w 16 wybranych sklepach wielkopowierzchniowych, takich jak: Abra, Sferis, Billa, Okay, Feu Vert, Brico Marche, Leroy Merlin, Family Frost, Saturn, MediaMarkt, Auchan, Jysk, Avans, Neonet, RTV Mix AGD oraz, RTV Euro AGD. Aby zorientować się w aktualnych promocjach w hipermarketach i supermarketach, wystarczy należy wejść na stronę www.promoceny.pl i przejrzeć dostępne w trybie on-line gazetki promocyjne. Z portalu można także ściągnąć wybrane przez siebie gazetki, które dostępne są w różnych formatach. „Stała współpraca z największymi sieciami handlowymi sprawia, że informacje o promocjach pojawiają się w porównywarce Promoceny.pl szybciej niż gazetki promocyjne w domach klientów" - mówi Arkadiusz Dydo.
O Promoceny.pl
Promoceny.pl to jedyny polski serwis dedykowany aktualnym promocjom i przecenom w sieciach handlowych działających na terenie Polski. Jest prekursorem w dziedzinie internetowego porównywania cen w marketach. Prezentuje zarówno aktualne gazetki reklamowe, jak i wszystkie produkty objęte promocjami.
Właścicielem portalu jest firma Advanced Network Technologies Sp. z o.o. Serwis realizowany jest przy współpracy z czeską firmą Retail Info, której portal www.akcniceny.cz jest jednym z największych i najpopularniejszych serwisów internetowych, poświęconych handlowi w Republice Czeskiej.
Promoceny.pl to portal, którego celem jest zapewnienie użytkownikom możliwości szybkiego znalezienia poszukiwanego towaru oraz ułatwienie dokonania jego zakupu w jak najniższej cenie dostępnej na rynku.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)