Gospodarka » Żywność
Ponad 500 artykułów spożywczych posiada znak „Doceń polskie”
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Certyfikat Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego zdobyło ponad 500 wyrobów spożywczych, jednak liczba produktów ubiegających się o to wyróżnienie jest dużo większa. Samo przystąpienie do programu nie gwarantuje bowiem zdobycia znaku promocyjnego „Doceń polskie”.
- Certyfikat otrzymują wyłącznie te produkty, które pozytywnie przejdą dwuetapowy proces oceny. Pierwszy z nich polega na sprawdzeniu czy artykuł posiada tzw. polski akcent, tzn. czy powstaje na podstawie rodzimej receptury, z polskich składników lub jest co najmniej produkowany w naszym kraju – wyjaśnia Marek Bielski, organizator Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Druga część oceny ma miejsce podczas audytu certyfikacyjnego, podczas którego Loża Ekspertów wystawia produktom noty w skali od 1-10. - Ocenie podlegają wygląd wyrobu, jego smak, a także stosunek jakości artykułu do jego ceny. Godło programu zdobywają tylko te produkty, którym eksperci przyznają wysokie noty. Żywność, która zdobędzie od jurorów maksymalną liczbę punktów zostaje także uhonorowana tytułem TOP PRODUKT – uściśla M. Bielski.
Kto tworzy Lożę Ekspertów? Przewodniczącym niezależnego grona specjalistów jest Mirek Drewniak, w Loży zasiadają ponadto osoby zawodowo zajmujące się żywnością i żywieniem. Co istotne, honorowy patronat nad programem (od 2011 roku, a więc od samego początku jego funkcjonowania) sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
- Za wszystkimi nagrodzonym wyrobami stoją ich producenci i to właśnie im należą się słowa uznania. Wyróżnione w programie firmy to przykład uczciwego podejście do produkcji i szacunku dla konsumentów. Wszelkie starania producentów zmierzające do stałego poprawiania jakości wyrobów są godne pochwały zwłaszcza, że na rynku nie brakuje firm chcących się szybko wzbogacić kosztem klienta. Praca nad jakością produktu i wizerunkiem firmy wymaga czasu, ale jestem przekonany, że właśnie takie uczciwe podejście pozwala osiągnąć sukces – mówi Mirek Drewniak.
- Ocenianie wyrobów spożywczych biorących udział w programie nie jest łatwym zadaniem. W trakcie certyfikacji skupiamy się na jakości, dlatego cieszę się, że aż tyle wyrobów pozytywnie przeszło audyt i zdobyło godło „Doceń polskie”. Satysfakcję daje mi także to, że znak programu jest coraz częściej umieszczany na opakowaniach nagrodzonych wyrobów. Dzięki temu konsumenci znajdą bez trudu rekomendowane przez nas produkty – mówi Celina Nierodkiewicz, członek Loży Ekspertów.
Wyróżnienie artykułu spożywczego certyfikatem „Doceń polskie” przynosi korzyści zarówno producentom, jak i konsumentom. Ci pierwsi zyskują dodatkowe potwierdzenie o wysokiej jakości swoich wyrobów (tym cenniejsza, że uzyskana od niezależnego grona). Z kolei konsumenci wybierając produkty opatrzone godłem programu zyskują pewność, że produkt jest warty swojej ceny, a jego jakość została sprawdzona przez ekspertów.
Lista wszystkich artykułów spożywczych jest dostępna na blogu programu, www.blog.docenpolskie.pl.
Program „Doceń polskie” w liczbach:
Do tej pory przeprowadzono 8 audytów certyfikacyjnych, podczas których przyznano 514 certyfikatów „Doceń polskie”, a 132 wyroby otrzymały także tytuł TOP PRODUKT.
Wśród nagrodzonych artykułów spożywczych znajdują się 153 produkty marki własnej (znak „Doceń polskie-MARKI WŁASNE”).
Producenci o programie „Doceń polskie”:
Zakład Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego VITAPOL jest laureatem siódmego audytu, firma zdobyła cztery certyfikaty „Doceń polskie”, w tym 3 tytuły TOP PRODUKT. Informacje o wyróżnieniu zamieszczono na stronie internetowej firmy, w mediach społecznościowych, a także na nagrodzonych wyrobach. - Warto promować polskie wyroby, sama robię zakupy tylko w tych sklepach, które oferują rodzimą żywność – mówi Maria Maćkowiak, współwłaścicielka firmy VITAPOL.
Zakłady Tłuszczowe „KRUSZWICA” S.A. mogą pochwalić się posiadaniem trzech certyfikatów, w tym tytułu TOP PRODUKT. Firma brała udział w dwóch audytach, podczas których eksperci nagrodzili m.in. olej Kujawski z pierwszego tłoczenia oraz olej Kujawski Trzy Ziarna. Godło programu pojawiło się m.in. w reklamie telewizyjnej oleju Kujawskiego.
- „Doceń polskie” to cenna inicjatywa promująca polskie produkty najwyższej jakości, dlatego zdecydowaliśmy się zgłosić do kolejnej edycji nasz sztandarowy produkt – olej Kujawski. Marka ta jest od wielu lat obecna na stołach Polaków i cieszy się ich uznaniem i zaufaniem. Godło programu wykorzystujemy w komunikacji marki – zarówno w reklamie telewizyjnej jak także na naszej stronie internetowej – podkreśla Agnieszka Jastrzębska, reprezentująca ZT „KRUSZWICA” S.A.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl
Program „Doceń polskie” ma na celu promocję wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się eksperci, reprezentujący m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Fundację Klubu Szefów Kuchni oraz Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.
Twórca programu „Doceń polskie” jest współorganizatorem konkursu „BlogerChef” adresowanego do blogerów kulinarnych. Konkurs ten jest kolejnym elementem wsparcia zarówno producentów, których wyroby mogą poszczycić się posiadaniem godła „Doceń polskie”, jak również samego programu.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)