Gospodarka » Żywność
Postaw na polskie produkty! 25 sierpnia obchodzimy Dzień polskiej żywności
Zobacz więcej zdjęć » |
Święto można traktować nieco z przymrużeniem oka, jednak nie zmienia to faktu, że rodzime produkty każdorazowo można odkrywać na nowo!
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Nie ma na świecie bardziej szczerej miłości niż miłość do jedzenia - ze słowami Georgea Bernarda Shawa można się utożsamiać mniej lub bardziej, jednak nie sposób nie zgodzić się z tym, że jedzenie odgrywa jedną z istotniejszych ról w życiu człowieka. Warto odbywać podróże kulinarne, poznawać nowe dania, smaki. Czasem jednak wystarczy się rozejrzeć i odkryć wyjątkowość naszych rodzimych potraw i ich składników.
Dzień polskiej żywności
Dzień polskiej żywności to inicjatywa twórców Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Co roku, właśnie 25. sierpnia, każdy z nas może „świętować” we własnym domu i na własnych warunkach. Istotne, by w ten sposób propagować rodzime artykuły spożywcze oraz lokalnych producentów żywności. Tego dnia warto sięgnąć po przepisy inspirowane rodzimą kuchnią lub przygotować posiłek jedynie z polskich składników. – To także dobra okazja, aby poszukać informacji o lokalnych wytwórcach żywności, spróbować regionalnych specjałów, czy też przyrządzić je w nowatorski sposób. - zaznacza Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Do tej pory, w ramach Dnia polskiej żywności przeprowadzano m.in. konkursy i plebiscyty, producenci organizowali również specjalne akcje promocyjne oraz degustacje, a blogerzy kulinarni przygotowali specjalne propozycje na ciekawe dania z polskim akcentem. Także konsumenci mogli dzielić się ulubionymi przepisami, wspominać smaki dzieciństwa oraz dyskutować o rodzimych produktach. Wpisy związane z Dniem polskiej żywności są oznaczane w mediach społecznościowych za pomocą hasztagu #DzienPolskiejZywnosci.
– Sierpniowe „święto” to dodatkowa okazja, by jeszcze mocniej podkreślić wielką wartość rodzimych artykułów spożywczych. Idea Dnia polskiej żywności jest adresowana zarówno do przedstawicieli sektora spożywczego, jak i konsumentów. Celem jest promowanie całej branży, a nie konkretnego wyrobu. Inicjatywa ma otwartą formułę i choć nie ma długiej tradycji, spotkała się z bardzo pozytywnymi reakcjami branży, konsumentów oraz mediów – mówi Marek Bielski dodając jednocześnie, że celebracja tego kulinarnego święta może stać się podróżą w czasie do smaków dzieciństwa, a także pretekstem do poeksperymentowania w kuchni. - W poprzednich latach restauracje przygotowywały specjalne menu, media zachęcały do rozmowy o tradycyjnych daniach, a producenci organizowali konkursy, plebiscyty i degustacje. Dzień polskiej żywności to dobra okazja, by poszukać nowych kulinarnych inspiracji, sięgnąć po produkt, którego jeszcze w kuchni nie stosowaliśmy lub podjąć wyzwanie i zmierzyć się z konkretnym przepisem kulinarnym na polskie danie. Możliwości jest bardzo wiele, bo w sierpniu mamy do dyspozycji gamę świeżych owoców i warzyw, a na horyzoncie są już dożynki, czyli święta zbiorów, które też są okazją, by docenić pracę rolników – dodaje M. Bielski.
Data została wybrana nieprzypadkowo, sierpień to okres, w którym półki sklepowe pełne są lokalnych produktów, a rolnicy przygotowują się do dożynek. Jednym słowem – idealny moment, by cieszyć się polskimi darami natury. Warto pamiętać, że korzyść odniosą zarówno producenci, jak i konsumenci.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)