Technologie » Internet

Pozycjonowanie stron. Jak działają algorytmy Google?

Pozycjonowanie stron. Jak działają algorytmy Google?
Zobacz więcej zdjęć »
Każdy korzysta z Google na co dzień, wyszukując informacje czy robiąc zakupy w Internecie. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre wyniki są na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google, a inne o wiele niżej? Wynika to z pozycjonowania strony. 


Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron to proces dostosowywania treści na danej stronie do algorytmów Google. Poprzez szereg działań, o których jeszcze powiemy, możesz wpłynąć na wynik wyszukiwania Twojej strony po wpisaniu konkretnej frazy kluczowej. Frazy te musisz znać lub wymyślić samemu - jeśli nie wiesz jak to zrobić, może pomóc Ci doświadczony analityk, który wybierze kilka słów kluczowych związanych z Twoją działalnością lub oferowanymi produktami o szczególnie dobrze rokujących, jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron www. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z drzwiami wewnętrznymi na terenie Częstochowy, jedną z Twoich pożądanych fraz będą "drzwi wewnętrzne Częstochowa". Dlaczego nie po prostu "drzwi"? Otóż fraza ta wykazuje się olbrzymią konkurencyjnością i praktycznie niemożliwe jest wybicie się na niej bez zainwestowania wielu tysięcy złotych miesięcznie w działania optymalizacyjne. Dlatego lepiej jest frazy zawężać, dodając także Twoją lokalizację, jeśli prowadzisz działalność lokalną, a nie wyłącznie internetową.  



Jak wpłynąć pozycjonowanie strony, by pokazywała się wysoko w wynikach Google?

Algorytmy Google aktualizowane są kilka razy w roku, dlatego trudno jest być na bieżąco ze wszystkimi kwestiami, jeśli nie zajmujesz się tym zawodowo. Niemniej kilka kwestii pozostaje aktualne od dawna. Jedną z najważniejszych rzeczy, o których musisz wiedzieć, to to że Google nie lubi kopiowania treści. Jeśli więc bez oporów moralnych skopiujesz czyiś tekst z innej strony internetowej, wówczas możesz być pewien, że Twoje wyniki w wyszukiwarce Google będą bardzo słabe. Poza tym teksty, które stworzysz na swoją stronę internetową, powinni być dobrej jakości. Mamy przez to na myśli, że powinny odpowiadać na faktyczne pytania internautów, a nie być tylko laurką Twojej działalności bez żadnych konkretów. Wracając do powyższego przykładu z drzwiami wewnętrznymi, możesz napisać tekst na dwie strony, że Twoja firma jest najlepsza, a konkurencja nie dorasta Ci do pięt, ale najprawdopodobniej sprawi to, że nie będziesz zbyt dobrze widoczny dla swoich potencjalnych klientów. Zamiast tego napisz tekst poradnikowy o tym, w jaki sposób najlepiej wybrać drzwi wewnętrzne do domu. 

Jest jeszcze jedna ważna kwestia, która wpływa na pozycjonowanie strony internetowej. Jest to hosting strony www. Wybierając hosting dla sklepu internetowego czy innej działalności postaraj się sprawdzić, jak wybór wpłynie na Twoją pozycję w tzw. naturalnych wynikach wyszukiwania. 

Źródło fotografii: pixabay.com
Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »