Gospodarka » Żywność
Producenci żywności potwierdzili wysoką jakość produktów
Zobacz więcej zdjęć » |
przewodniczący Loży Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. W trakcie minionej, 34. certyfikacji żywności jury oceniło aż 153 produkty.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Specjaliści z branży spożywczej zebrali się już po raz 34. by ocenić specjały proponowane przez rodzimych producentów spożywczych. Dokładnie 30 października jury oceniło mięso, nabiał, warzywa, ryby, pieczywo, oleje, czekolady, mąki, makarony, miody, napoje, alkohole, owoce, regionalne specjały, przetwory, dania gotowe czy wyroby marki własnej. - Ich punktem wspólnym był tzw. polski akcent, czyli związek łączący żywność z naszym krajem. Do oceny zgłoszono153 produkty rodzimego pochodzenia. Każdy członek jury ma do dyspozycji punkty w skali od 1 do 10. Oceniane są smak, wygląd i stosunek jakości o ceny. Certyfikat programu jest przyznawany tylko artykułom, które otrzymają minimum 7,5 pkt. Żywność z maksymalnymi notami jest honorowana dodatkowo tytułem TOP PRODUKT - wylicza Katarzyna Salomon z Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”.
Smacznie, zdrowo, ekologicznie
Loża Ekspertów pod przewodnictwem Mistrza Kuchni, Mirka Drewniaka wyraźnie zaznacza, iż polscy producenci żywności stawiają na wysoką jakość wyrobów, jak i towarzyszącej im całej „otoczki” w postaci m.in. tworzonych z niezwykłą dbałością opakowań, które już coraz częściej spełniają wymogi związane z ochroną środowiska. - Cztery tegoroczne atestacje wyraźnie pokazują jak z biegiem czasu zmienia się branża spożywcza, co jest wspaniałe. Rodzimi wytwórcy proponują specjały wysokiej jakości, tworzone nieraz metodami rzemieślniczymi, co gwarantuje smak niemal „jak u mamy” - mówi Mirek Drewniak, przewodniczący jury. - Nie będę oryginalny mówiąc, iż poziom produktów był niesamowicie wyrównany. Makarony, mięso, pieczywo, miody, oleje, nabiał itd. to wszystko specjały tworzone z dbałością o najdrobniejszy szczegół. Przy okazji chciałbym także zachęcić polskich wytwórców, aby śmiało zgłaszali swoje produkty do udziału w certyfikacjach - dodaje M. Drewniak.
Niezwykłe poruszenie wśród członków Loży Ekspertów z pewnością wzbudziła kwestia związana z ekologią. - Producenci już coraz śmielej starają się tworzyć opakowania przyjazne naszemu środowisku. Myślę, że z biegiem czasu ta świadomość będzie rosnąć - tłumaczy M. Drewniak. Ze zdaniem przewodniczącego Loży Ekspertów zgadza się także jej członkini, Celina Nierodkiewicz - Z certyfikacji na certyfikację mamy do czynienia z coraz wyższym poziomem specjałów. Bardzo dobra czekolada, pieczywo wspaniałej jakości, przeróżne makarony czy też mięsa! Jest się czym chwalić a polscy producenci tworzą z pasją i dbałością o swojego konsumenta. Coraz częściej obserwujemy też specjały przystosowane dla osób z konkretnymi nietolerancjami - informuje Celina Nierodkiewicz.
Jednym z członków jury był Bartłomiej Kornacki, Szef Kuchni Restauracji Warszawskiej, Hotelu Centrum w Sosnowcu. - Podobnie jak w trakcie poprzedniego audytu, w którym miałem okazję brać udział, również tym razem moją uwagę przykuły przysmaki, które doskonale sprawdzą się dla dzieci. Jako, że sam jestem ojcem zwracam szczególną uwagę właśnie na tego typu propozycje. Ponadto na uwagę zasługują także dania gotowe, które są smaczne, odpowiednio przygotowane z bardzo dobrych produktów - mówi Bartłomiej Kornacki.
„Cudze chwalicie, swego nie znacie”?
Godła jakości są przyznawane na czas określony, na 24 miesiące. Producent może jednak zgłosić nagrodzoną żywność do ponownego sprawdzenia. Kolejna ocena przebiega na tych samych zasadach: jej celem jest sprawdzenie czy produkt nadal spełnia wymogi regulaminu. Jeśli artykuł żywnościowy raz jeszcze otrzyma wysokie noty, firmy mają możliwość dalszego korzystania z potencjału godła promocyjnego. Z tego względu na audytach goszczą produkty, na opakowaniach których zamieszczony jest już znak „Doceń polskie”. Podobnie było podczas minionej atestacji. - Wiele firm zgłosiło do oceny kolejną propozycję z oferty lub ubiega się o ponowne wyróżnienie produktu. Niektóre artykuły spożywcze oceniono już więcej niż jeden raz – informuje Karolina Szlapańska, organizatorka Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. - Taka postawa to wyraz zaufania producentów do ocen Loży Ekspertów, ale także doskonały dowód na to, ze posiadanie znaku jakości przynosi wymierne korzyści - dodaje K. Szlapańska.
„Cudze chwalicie, swego nie znacie” - powiedzenie powszechnie znane i często używane towarzyszy twórcom programu od początku jego istnienia. - Program „Doceń polskie” koncentruje się bowiem na propagowaniu tego, co rodzime. Polska żywność oraz polskie firmy spożywcze mają do zaoferowania krajowym konsumentom doskonałej klasy produkty. Pragnąc ich docenić oraz wyróżnić spośród wyrobów dostępnych na rynku przyznajemy certyfikat jakości produktu. Każdy wyrób otrzymuje go dopiero po przeprowadzeniu przez naszych ekspertów audytu i uzyskaniu pozytywnej oceny – tłumaczy Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Celem realizowanego od 2011 roku przedsięwzięcia jest propagowanie wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku oraz ich wytwórców. Ich oceną zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. Przewodniczącym jury jest gastronom Mirek Drewniak. To właśnie członkowie Loży Ekspertów podejmują decyzję o przyznaniu certyfikatu jakości „Doceń polskie”.
Laureaci programu - producenci żywności uhonorowanej znakiem „Doceń polskie” - po wykupieniu stosownej licencji, otrzymują pakiet narzędzi wspierających działania marketingowe.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)