Gospodarka » Żywność
Program „Doceń polskie”. XXII audyt żywności w liczbach
To na podstawie ich liczby zapada decyzja o uhonorowaniu wyrobów certyfikatem „Doceń polskie”.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
To była dwudziesta druga certyfikacja wyrobów spożywczych w historii programu „Doceń polskie”. W tym roku Loża Ekspertów zebrała się po raz czwarty, a ponieważ eksperci obradują co kwartał, kolejny audyt odbędzie się w styczniu 2017 roku.
Do tegorocznej jesiennej atestacji zakwalifikowano 177 produktów z oferty 71 firm.Producenci ci mają siedziby w 15 województwach; obrazują zatem niemal całą Polskę. Najliczniejszą „reprezentację” miało Mazowsze, wyróżniająca się liczba firm mieści się także w Małopolsce, Wielkopolsce i woj. świętokrzyskim.
Zgodnie z regulaminem programu, członkowie Loży Ekspertów oceniając żywność biorą pod uwagę 3 aspekty: jej smak i wygląd, a także stosunek jakości produktu do jego ceny. - Za każdą cechę przyznawane są noty (od 1 do 10). Do zdobycia certyfikatu „Doceń polskie” potrzeba minimum 7,5 pkt. Tytułem TOP PRODUKT honoruje się natomiast tylko artykuły z maksymalnymi notami – wyjaśnia Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Tak jak podczas dotychczasowych atestacji, jury przyjrzało się szerokiemu gronu wyrobów. O certyfikat starali się producenci reprezentujący 10 działów sektora spożywczego (owoce i warzywa, napoje, mięsa, ryby, wyroby mleczarskie, produkty przemiału zbóż, wypieki, oleje i tłuszcze, dania gotowe, alkohole). W atestacji wzięły udział także inne artykuły spożywcze (np. mieszanki ziół czy miody). Szansę zdobycia godła „Doceń polskie - MARKI WŁASNE” miały także wyroby z asortymentu jednej z sieci handlowych.
Rekordzista zgłosił do oceny 14 produktów, a jeden z uczestników certyfikacji może pochwalić się zdobyciem 18 znaków „Doceń polskie” (przyznanych w trakcie minionych audytów). - W tym kontekście należy jednak odnotować, że każdy artykuł oceniany jest indywidualnie, a certyfikaty są przyznawane za konkretny wyrób, nie za całokształt działalności wytwórcy – zaznacza Marek Bielski.
Certyfikaty jakości są nadawane na 2 lata, po tym okresie producenci chcący w dalszym ciągu korzystać z godła promocyjnego, są zobowiązani dostarczyć wyrób do ponownej oceny. Powtórna atestacja nie odbiega od sposobu sprawdzania żywności po raz pierwszy. Co drugi produkt oceniany w trakcie październikowej certyfikacji był sprawdzany po raz drugi lub pochodzi z oferty laureata programu ubiegającego się o zdobycie wyróżnienia dla kolejnego artykułu ze swojej oferty.
Liczba nagrodzonych artykułów nie jest jeszcze znana. - Program „Doceń polskie” nie jest konkursem, ani plebiscytem; Loża Ekspertów nie wybiera jednego zwycięzcy w danej kategorii, ale podejmuje decyzję czy oceniany produkt może zdobyć godło promocyjne. W związku z tym, nie ma przeciwwskazań formalnych, aby certyfikatem nagrodzone zostały wszystkie artykułu biorące udział w audycie – podkreśla twórca programu.
Informacje o wyróżnionych produktach (a także ich wytwórcach) będą dostępne na blogu programu, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl. Pod adresem tym (w zakładce „Produkty z DP) dostępne jest również zestawienie nagrodzonych dotychczas wyrobów spożywczych.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”www.docenpolskie.plwww.blog.docenpolskie.pl Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)