Firma » Reklama

Projektowanie półek ekspozycyjnych

Projektowanie półek ekspozycyjnych
Zobacz więcej zdjęć »
Ułożenie produktu na odpowiedniej wysokości i w odpowiednim miejscu ma duże znaczenie na jego efekt sprzedażowy. Dzieję się tak, ponieważ większość decyzji zakupowych zapada właśnie w sklepach przed półką. Jak należy zaplanować rozmieszczenie produktu na ekspozytorze w zależności od stref?

Strefa schylania

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Tą strefą określa się wszystkie półki do wysokości 80 cm od podłogi wzwyż. Na tej wysokości najlepiej jest ustawiać produkty, które maja duże gabaryty, wówczas mimo niekorzystnego ułożenia klient jest w stanie je zauważyć. Dobrym rozwiązaniem jest również zamieszczanie w tej strefie produktów tańszych, ponieważ ze względu na swoją cenę istnieje duże prawdopodobieństwo ich zakupu.

Pamiętaj!  W tej strefie nie należy zamieszczać produktów, na których zależy detaliście lub producentowi. Nie powinno również zamieszczać się w tej strefie produktów Premium.

Strefa sięgania ręką

Strefa ta dotyczy wysokości półki od 80 do 120 cm. Według badań, przeniesienie produktu z niższej półki do tej strefy może zwiększyć jego sprzedaż nawet o 40%. W tej strefie powinny znajdować się produkty w średnich cenach lub takie, które mają dobrą sprzedaż.

Strefa wzroku

Wszystkie półki znajdujące się na wysokości od 120 do 160 cm znajdują się w tak zwanej strefie wzroku. Z punktu widzenia sprzedażowego jest to najatrakcyjniejsze miejsce dla produktów nowych, promowanych i z wysoką marżą. Dzięki temu, że każdy klient może je z łatwością dostrzec produkty te bardzo chętnie są kupowane przez klientów.

Strefa wysokiego sięgania

Czyli wszystkie półki znajdujące się powyżej 160 cm. Miejsca te często nazywane są magazynem, ponieważ w wielu sklepach powtarza się ekspozycję produktów zamieszczonych na przykład w strefie wzroku.

Pamiętaj!  Półkę klienci czytają jak książkę – od lewej do prawej, warto wówczas poukładać w odpowiedniej kolejności produkty.

 

 Więcej: http://www.emano.com.pl/



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Suzi

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »