Firma » Biznes

Przedświąteczna logistyka w Dachser

Przedświąteczna logistyka w Dachser
Zobacz więcej zdjęć »
Już kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem pracownicy Dachser pracują pełną parą, aby wszystkie zabawki, prezenty, lampki świąteczne, łopaty do odśnieżania i inne „zimowe gadżety” znalazły się w sklepach na czas. Okres przedświąteczny jest dla każdego operatora logistycznego poważnym sprawdzianem.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

W niektórych magazynach Dachser przedświąteczny ruch zaczyna się nawet kilka miesięcy przed Bożym Narodzeniem. Podczas gdy przygrzewa jeszcze letnie słońce, powoli rozpoczyna się przygotowanie do dystrybucji „towarów zimowych”. Świąteczne gadżety i prezenty muszą się znaleźć w magazynach, a następnie na półkach sklepowych w odpowiednim czasie, ani za wcześnie, ani za późno. Aby wszystko poszło sprawnie, każdy proces musi być odpowiednio zaplanowany. Towary stopniowo napływają do magazynów, planowane są wysyłki, przygotowywane są akcje promocyjne. Dzieje się tak również w przypadku sieci budowlanych oraz typu dom i ogród, które w tym czasie zmieniają asortyment z letnio-grillowego na łopaty do odśnieżania, grzejniki oraz oczywiście świąteczne oświetlenie i dekoracje.
Wzrost liczby przesyłek
Świąteczny spokój nie dotyczy z pewnością magazynów, z których wysyłane są przedświąteczne dostawy do sklepów. „W październiku, listopadzie i grudniu obsługujemy zdecydowanie więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach, przy czym wzrosty wynoszą od 25 do nawet 50 procent” – mówi Wojciech Cipiur, kierownik logistyki kontraktowej w Dachser. „Obsługiwane przez nas produkty, których ilość dynamicznie rośnie jesienią, to z pewnością wyroby alkoholowe, AGD/RTV, artykuły dla dzieci oraz towary dla sklepów DIY. Z pierwszymi dużymi dostawami do sklepów musimy zdążyć już przed Black Friday, czyli piątkiem po Święcie Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych, kiedy rozpoczyna się szał zakupów. Następnie na bieżąco, zgodnie z zapotrzebowaniem, realizujemy zaopatrzenie sklepów” – wyjaśnia Wojciech Cipiur.
Zima w branży DIY
Późną jesienią w branży DIY również następują zmiany w strukturze sprzedaży asortymentu. Dachser, specjalizujący się ze swoją usługą DIY-Logistics w zaopatrzeniu i merchandisingu w marketach budowlanych oraz typu dom i ogród, na mroźne zimowe dni musi dostarczyć na półki m.in. łopaty do odśnieżania i żwir drogowy. Dodatkowa kategoria produktów, które są sprzedawane w dużych ilościach w tych marketach, to ozdoby świąteczne – choinki, dekoracje, oświetlenie, itd. „Dzięki naszej rozbudowanej sieci oddziałów w całej Europie, realizujemy wszystkie dostawy sprawnie i na czas” – mówi Juliusz Pakuński, kierownik usługi Dachser DIY-Logistics w Polsce. „Jeśli jest taka potrzeba, w sezonie wysokim zatrudniamy dodatkowych pracowników sezonowych oraz organizujemy pracę w systemie zmianowym. Mamy wieloletnie doświadczenie w obsłudze sklepów branżowych i dzięki temu szereg wypracowanych rozwiązań, które znacznie usprawniają nasze logistyczne procesy” – wyjaśnia Juliusz Pakuński. „Oprócz klasycznego magazynowania i usług logistycznych związanych z realizacją dostaw, zajmujemy się także merchandisingiem w sklepach. Jeśli jest taka potrzeba, błyskawicznie zmieniamy dla naszych klientów ekspozycję półek, wymieniając produkty letnie na zimowe” – dodaje. Towary, które pozostały w marketach, mogą być przechowywane w magazynach Dachser do następnego sezonu. W takim przypadku towar najpierw jest sprawdzany w markecie pod kątem jakościowym i ilościowym, a następnie transportowany do najbliższego magazynu. W ramach usługi Dachser DIY-Logistics operator obsługuje obecnie 18.000 marketów w całej Europie.
Kiedy sytuacja się stabilizuje?
Po takim trwającym kilka tygodniu szczycie, na krótko przed świętami sytuacja w magazynach Dachser powoli się uspokaja. Dostaw jest mniej, więc aby liczba wykorzystanych samochodów była optymalna, operator stosuje konsolidację przesyłek, w miarę możliwości łącząc transporty. Poza tym zaczyna się planowanie dostaw kontenerowych z Dalekiego Wschodu, które zaczynają docierać do Europy już w styczniu i lutym, aby kolejne produkty trafiły na regały europejskich sklepów wiosną.
O Dachser:
Dachser, rodzinna firma z siedzibą w Kempten w Niemczech, jest jednym z wiodących operatorów logistycznych w Europie.
Dachser oferuje kompleksową logistykę transportu, magazynowania oraz usługi dodane dla klientów w trzech obszarach biznesowych: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics i Dachser Air & Sea Logistics. Kompleksowe i interdyscyplinarne usługi, takie jak logistyka kontraktowa, konsulting oraz rozwiązania branżowe uzupełniają ofertę firmy. Gęsta sieć transportowa w Europie i na świecie wraz ze zintegrowaną technologią informatyczną umożliwiają świadczenie inteligentnych usług logistycznych o zasięgu globalnym.
Z pracownikami w liczbie 25.000 w 471 lokalizacjach na całym świecie, Dachser w 2013 roku osiągnął przychody w wysokości prawie 5 miliardów euro i obsłużył około 70 mln przesyłek.
Więcej informacji: www.dachser.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

katarzyna.prochniak@globalbrand.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »