Motoryzacja » Moto Serwis

Przekładnie ślimakowe na rynku podzespołów

Przekładnie ślimakowe na rynku podzespołów
Zobacz więcej zdjęć »
Przekładnia ślimakowa (zębata) działa na dwóch osiach prostopadłych leżących na różnych płaszczyznach. W przemyśle wykorzystuje się dwie konstrukcje: ślimacznicę, czyli koło ślimakowe (zębate), które jest wklęsłe w przekroju wzdłużnym oraz ślimak (czyli wirnik śrubowy).

Są to przekładnie, w których występuje element hamujący, mający głównie zastosowanie w dźwignikach ślimakowych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zjawisko samohamowności, które posiadają przekładnie ślimakowe, nie mogą być traktowane jako samodzielne hamulce w układzie (zwłaszcza ze względu na bezpieczeństwo w przypadku wciągarek i dźwignic, w których ciężar może okazać się siłą napędową nie do zatrzymania za jego pomocą).

Obecnie producenci motoreduktorów oferują maksymalne dostosowanie urządzeń do specyfikacji i zapotrzebowania klientów (z elementami na specjalne zamówienie klienta oraz w wersjach standardowych z ramieniem reakcyjnym, wałem zdawczym i kołnierzem bocznym). Na rynku, dostawcy oferują modyfikacje wału napędowego (dwustronnego, z możliwością dopasowania koła pasowego lub korby), zastosowanie ślimaka lewozwojowego, zastosowanie niestandardowych materiałów (samej przekładni, jak i olejów syntetycznych), specjalnego rodzaju uszczelnień (vitonowe), otworów wejściowych lub sprzęgła.

Przekładnie ślimakowe nowej generacji charakteryzuje kompaktowość budowy, zastosowanie aluminium w stopie (dające niską wagę i odpowiednią sztywność), modułowość konstrukcji (umożliwiająca dzięki adapterom podłączenie do różnego typu silników), wytrzymałość na duże obciążenia, pracę z wysoką prędkością obrotową (np. 6000 obr/min.), wysoką precyzję działania i wysoki stopień szczelności. Odpowiednie zaplecze inżynieryjno-techniczne producentów stanowi gwarancję trwałość poszczególnych części jaki całego motoreduktora. Wprowadzanie smarów syntetycznych, posiadających dużo większą wydajność od standardowo wykorzystywanych kompozytów, pozwala na wykorzystywanie przekładni bez konieczności obsługi nowego elementu. W ofertach dystrybutorów dostępne są liczne warianty przekładni, dostosowanych do różnorodnych potrzeb produkcyjnych (zobacz m.in. Admech).



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Admech
http://admech.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »