Technologie » Internet

Przygotuj swój sklep internetowy do świąt – 3 rzeczy, które musisz zrobić

Przygotuj swój sklep internetowy do świąt – 3 rzeczy, które musisz zrobić
Zobacz więcej zdjęć »
Koniec roku to gorący okres dla wielu sklepów online. Z badań firmy Deloitte wynikało, że w 2020 zakupy w Black Friday planowało zrobić aż 75% Polaków. W tym roku odsetek ten może być jeszcze wyższy. A sam Black Friday to nie wszystko.

A sam Black Friday to nie wszystko. Na ostatnie tygodnie roku przypadają też inne okazje związane z zakupem prezentów i wzmożonymi zakupami online: Mikołajki, Cyber Monday, Święta Bożego Narodzenia czy Sylwester. Sprawdźmy więc, o czym powinien pamiętać właściciel każdego sklepu online przed tym gorącym okresem.



Przygotowanie sklepu internetowego do gorącego okresu sprzedażowego

Przygotowanie sklepu internetowego do okresu przedświątecznego powinniśmy zacząć odpowiednio wcześniej. Dokonywane na ostatnią chwilę zmiany mogą przynieść nam więcej szkody niż pożytku. Kluczowa jest również analiza ewentualnych problemów, które mogą pojawić się w tym okresie i wdrożenie odpowiednich rozwiązań, które mają im zapobiec. Na potrzeby tego artykułu wyróżniliśmy 3 obszary, z którymi wiąże się praca w sklepie internetowym. 



Serwery dla sklepu internetowego

Zacznijmy może od kwestii czysto technicznych, czyli serwera, na którym działa nasz sklep internetowy. Nie może być chyba nic gorszego niż awaria serwerów w Black Friday, czy w innym dniu, w którym możemy liczyć na zwiększoną liczbę zamówień. Wiele osób korzysta z zakupów online ze względu na ogromną oszczędność czasu. Już od kilku lat jeden z silniejszych trendów w e-commerce związany jest z maksymalnym uproszczeniem i skróceniem procesu zamówienia. Spowolnione działanie strony lub całkowity brak odpowiedzi ze strony serwerów to więc prosta droga do utraty klienta. Warto więc odpowiednio wcześniej przeanalizować nasz pakiet hostingowy i możliwości serwera i upewnić się, że będzie on w stanie podołać nagłemu wzrostowi ruchu na stronie. 



Sklep internetowy z prezentami na święta – optymalizacja strony

Kolejną bardzo istotną kwestią jest również odpowiednia optymalizacja strony. Nawet najlepszy i najdroższy serwer nie rozwiąże problemu, jeżeli sama strona sklepu nie będzie odpowiednio zoptymalizowana. Pod tym ogólnym pojęciem kryje się szereg istotnych kwestii. Dokładne omówienie każdej z nich wymagałoby osobnego artykuły. Ograniczymy się więc do nakreślenia poszczególnych problemów. W ramach optymalizacji strony powinniśmy zadbać o:

  • Szybkość ładowania strony to jeden z kluczowych parametrów. Pamiętajmy, że dotyczy to zarówno ładowania strony na komputerach osobistych, jak i urządzeniach mobilnych. Czas ten nie powinien być dłuższy niż 2, maksymalnie 3 sekundy.
  • Optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych. Z roku na rok rośnie liczba osób, które dokonują zakupów online za pomocą smartfona czy tabletu. Warto upewnić się, że strona naszego sklepu online działa poprawnie na tych urządzeniach.
  • Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Bardzo istotną kwestią jest również zwiększenie widoczności naszego sklepu online w wyszukiwarkach internetowych. W bardzo dużym uproszczeniu powinniśmy zadbać o to, aby informacje i słowa kluczowe na stronie internetowej jak najlepiej odpowiadały temu, czego poszukują nasi klienci. Jeśli przygotowujemy sklep na Black Friday lub prowadzimy sklep internetowy z prezentami na święta, możemy przygotować specjalne strony, tzw. landing page związane z tymi okazjami. Taka strona może zawierać promowane produkty oraz wszystkie informacje na temat promocji czy danej okazji.


Logistyka i obsługa klienta w sklepie online

Powyższe kwestie dotyczą głównie tego, co dzieje się online i co widzą na stronie sklepu nasi klienci. Na koniec przejdźmy do tego, co dzieje się za kulisami, czy na metaforycznym zapleczu naszego sklepu internetowego. W okresie wzmożonej aktywności w sklepie bardzo ważne są kwestie związane z takimi obszarami jak obsługa klienta w sklepie internetowym czy magazyn sklepu internetowego.

Pozyskanie klienta, który złoży zamówienie w naszym sklepie online to dopiero połowa sukcesu. Jeśli nie będziemy w stanie zapewnić szybkiej i sprawnej realizacji zamówienia, to może okazać się, że szybko zdobytych przed świętami klientów, a same zamówienia zakończą się zwrotami czy reklamacjami. Przede wszystkim musimy oszacować, czy jesteśmy gotowi na realizację zwiększonego wolumenu zamówień. Czy będziemy w stanie zrealizować 5, 10 czy nawet 20 razy więcej przesyłek niż w normalnym okresie? Jeżeli uważamy, że jest to dla naszego sklepu punkt newralgiczny, może warto pomyśleć o usługach fulfillmentu. Więcej o takich rozwiązaniach można przeczytać na stronie: https://mwlogistics.pl/fulfillment/.

Bardzo ważne są również kwestie związane z obsługą zwrotów. Jest to obszar, który niestety traktowany jest przez niektórych właścicieli sklepów online jako kwestia drugorzędna. Zapominamy często, że to właśnie sposób, w jaki radzimy sobie z reklamacjami, ma spory wpływ na wizerunek naszej marki w oczach klientów.  Nic więc dziwnego, że coraz większa liczba sklepów decyduje się na outsourcing tego niewdzięcznego zadania. TUTAJmożecie przeczytać, jak wygląda taka obsługa zwrotów przez zewnętrzną firmę.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »