Gospodarka » Przemysł
RAFAMET właścicielem znaku „Poręba 1798”
Zobacz więcej zdjęć » |
Formalne nabycie dokumentacji projektowej, konstrukcyjnej i technologicznej (z przynależnymi do niej prawami autorskimi) obrabiarek produkowanych do 29.05.2015 r. przez Fabrykę Urządzeń Mechanicznych „Poręba” oraz znaku towarowego „Poręba 1798” jest ukoronowaniem wieloletnich starań przedstawicieli Fabryki Obrabiarek RAFAMET S.A.
Marka „Poręba 1798” jest powszechnie znana i szanowana, a jej bogate tradycje są niepodważalne. Zakup dokumentacji i znaku towarowego „Poręba 1798” pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie firmy z Kuźni Raciborskiej. RAFAMET słynie z produkcji obrabiarek (zwłaszcza maszyn dedykowanych sektorowi kolejowemu; w tym niszowym sektorze ma silną pozycję), a za sprawą podpisanych umów zyska większą rozpoznawalność na światowych rynkach sprzedaży obrabiarek.
Już w grudniu ubiegłego roku (gdy kuźniańska spółka wygrała przetarg na zakup dokumentacji i znaku towarowego), Prezes Zarządu Fabryki Obrabiarek RAFAMET S.A. podkreślał, że firma nie zmieni nazwy, ale marka „Poręba 1798” z pewnością zostanie przez niego wyodrębniona. - To wydarzenie ma dla nas bardzo duże znaczenie, także w kontekście nowej strategii firmy, która zostanie ogłoszona jeszcze w tym roku. Jeszcze zanim to nastąpi, poczynimy kroki zmierzające do uporządkowania sposobu korzystania z dokumentacji projektowej, której jesteśmy już formalnym właścicielem. Naszą intencją jest rozwijanie maki „Poręba 1798” i przywrócenie jej świetności. Jesteśmy zadowoleni z tej transakcji, ale prawdziwą satysfakcją będzie realizacja naszych zamierzeń względem tej historycznej marki - powiedział E. Longin Wons, Prezes Zarządu Fabryki Obrabiarek RAFAMET S.A.
Mieczysław Radecki, Syndyk Masy Upadłościowej Fabryki Urządzeń Mechanicznych „Poręba” Sp. z o.o. także nie kryje satysfakcji z zawarcia umów z kuźniańską spółką.
- W momencie przejęcia przeze mnie urzędu syndyka, Fabryka Urządzeń Mechanicznych „Poręba” już nie funkcjonowała, dlatego też nadrzędnym celem była ochrona zarówno jej długoletniej tradycji, jak i dorobku techniczno-intelektualnego. Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. jest firmą o znaczącym potencjale produkcyjnym, konstrukcyjnym i technologicznym. Transakcja z producentem mającym tak silną pozycję na rynku obrabiarkowym pozwoli nie tylko zachować historię marki „Poręba 1798”, ale przede wszystkim - kontynuować jej tradycje i ją rozwijać - podkreśla Mieczysław Radecki.
Jak dodaje syndyk, przeprowadzenie transakcji w tak krótkim terminie nie byłoby możliwe bez przychylności sędziego komisarza, który rozpatrywał wniosek syndyka w sprawie sprzedaży znaku firmowego i dokumentacji. Mieczysław Radecki przypomina także, że zawarte 21 stycznia br. umowy kupna-sprzedaży dokumentacji oraz znaku towarowego mają charakter pierwotnego nabycia; są wolne od ukrytych niebezpieczeństw i obciążeń.
- Wierzyciele firmy FUM Poręba będą z pewnością usatysfakcjonowani transakcją, a znana polska marka została przejęta przez rodzimego producenta, który ma wszelkie środki i możliwości do tego, by rozwijać dotychczasowy dorobek upadłej spółki - podsumowuje syndyk.
* * *
tekst: Anna Koza, Adventure Media
* * *
Zdjęcie:
Podpis: E. Longin Wons, Prezes Zarządu Fabryki Obrabiarek RAFAMET S.A.
* * *
RAFAMET S.A.Fabryka Obrabiarek
RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym, hutniczym oraz zbrojeniowym. Udział eksportu w sprzedaży to około 70-80 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010,00 zł.
* * *
Kontakt:
www.rafamet.com.pl
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Aleksandra Dik
aleksandradik@adventure.media.pl
+ 48 604 231 738
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
Komentarze (0)